Inlägg från: Ronja 551 |Visa alla inlägg
  • Ronja 551

Hur man lyckas gå ner i vikt!

Tottott skrev 2013-11-20 12:46:03 följande:
    Ett tips för den som vill gå ner i vikt är att utesluta spannmål. Det verkar finnas ett samband mellan leptinresistens och spannmål, särskilt vete. Sen är det ju bra att utesluta alla andra snabba kolhydrater också. Testa ett par veckor och se vad som händer.

Vad är leptinresistens? Menar du att havregryn inte är någon höjdare då? Eller hårdbröd?
    sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Ronja 551

Här har du ett recept! Man blir både mätt o de e gott! O kanonbra mat!

sassitch.blogg.se/2013/november/fitness-rotsaksgratang.html

linnn89 skrev 2013-11-15 06:27:19 följande:
    Tack Ronja för de orden du skrev.. Jag ska kämpa ändå om jag fuskar. Man ska inte ge upp bara för att man har fuskat en gång eller två ggr.... En sak som har förändrats är att jag har faktiskt lyckats med att minska portioner...

En annan motivation är att vi är bjudna till bröllop utomlands i augusti och alla kommer ha fina fest kläder och du vet hur svårt att hitta kläder o hur fula de är strl 44. Och hur fult de är att ta på sig en påse!!! Jag vill tillbaka till min kropp och mitt självförtroende .....

Hur har du lyckats att inte gå upp i vikt igen??

• Ronja 551
    linnn89 skrev 2013-11-24 18:06:18 följande:
    Mmm ser hur gott som helst, ska prova :)

För övrigt så går det upp o ner just nu har det varit nere men nu har jag tränat 40 min känner bra samvete men samtidigt nere eftersom har nyss vägt mig o går upp i vikt skit snabbt på mindre än en vecka gick jag upp ca 3 kg fattar inte( viss har jag fuskat o tränat mindre) men men men men.... Herregud.. JAG VILL GÅ NER I VIKT!!!!!!!! Men vf kan jag inte stå emot MITT J*vl* sug efter mat. Jag blir bara tjockare o tjockare....

Jag har all världens anledningar för att gå ner i vikt men vad gör jag äter o äter.... Äsch bliiir så arg på mig själv.. Tänk vad jag har gjort mot min kropp!! Jag väger f*n 98 j*vla kg...

Ronja jag har sett att du skrev till mig för några dagar sen men jag svarade inte för jag hade såå dåligt samvete....

Snälla jag vill höra några elaka ord som får mig att vakna ordentligt?.

För det första. Tryck inte ner digsjälv! Sträck på mig och glöm bakslaget! Att ändra hela sitt liv (som viktnedgång innebär) är inget enkelt man gör över en natt. Det kräver kämpaglöd! Och att man stöttar sigsjälv!

Elaka ord hjälper ingen. (hade du dock bott här hadeljag släpat ut dig på promenad!!) när du står i valet, vi har ALLTID ett val, kring maten, välj något som gör din kropp gott! Du vet innerst inne vilken mat som gör att du går upp eller ner. Om godis o skit lockar på dig - blunda o vänd dig om! Stå ut en timme! Sysselsätt dig med annat! Motionera! Varje gång du står emot kan du ge digsjälv en high5! Snart har du kontrollen och då rullar det lättare. Första tiden är en vidrig uppförsbacke... Men det planar ut och rätt vad det är kommer nedförsbacken!
  • Ronja 551

Och!! Blir du arg på dig själv, använd den ilskan! Vänd den till pepp! Kör hårt! När du tränat så du är helt slut - då orkar du lika mycke till!

• Ronja 551
    linnn89 skrev 2013-11-25 07:05:08 följande:
    Åhhhh Ronja du är min ängel :D tack för ditt stöd. Du hat helt rätt!!! Idag är det en ny dag och jag ska kämpa vidare och tänker inte fe upp!!!

Vilket län bor du i? Skulle vara jätte trevligt o stöttande med en person som dig att bo nära :)

Men du finns här FL och stöttar. Det är precis som om du ger mig din hand så fort jag ramlar för att gå upp igen o fortsätta min viktresan :)

Det som känns skönt är att du har också varit med om det och förstår mig.

När började du se lite skillnad på kläder ??

Men tack!! jag bor i Västerbotten. Typ Svalbard kan man säga full vinter nu... Ja finns alltid på bloggen också! Med tips på vad jag äter o tränar

Jag körde ju tveklöst stenhårt med både träning ochomat i början... Efter en månad började byxorna ramla ner o nu har jag fått byta ut min garderob helt! Resultaten kommer läskigt fort i början! Men ibland kan det vara svårt att se själv eftersom man är med sigsjälv hela tiden men folk började kommentera efter dryga 4 veckor om ja inte minns fel
  • Ronja 551
    linnn89 skrev 2013-12-08 22:19:32 följande:
    Hej Ronja !

Känn dig inte tjatig :)

Det gick inte så bra Ronja :( allt omkring mig påverkar mitt humör och resulterar tröstäter!!

Jag vet inte vad jag ska säga och vf är jag så trög???

Jag vill gååå neeeer iiiiiii viiiiiiikktt men vf gör jag inget åt det???

Är så arg på mig själv....

Tack för att du stöttar rn människa som du inte äns känner så snällt av dig Ronja :)

Jag har ju varit precis där du är!!! Det är lättare sagt än gjort att ändra kosten... Jag använde den både som tröst och trygghet. Alltså typ godis o sån skit...

Pressa dig inte! Vänta in den mentala biten lite? Där sitter all styrka.

Men! Träna för allt vad bena håller!!! Det kommer ge dig endorfiner och hjälpa dig på vägen med kosten!! En vacker dag känner du 'jävlar vad jag tränat bra nu! Lets äta bra nu också!' och rätt vad det är så klaffar allt!!
  • Ronja 551

Tycker flera som gjort denna 'resa' kan berätta sin story här! Hur gjorde ni för att komma över ursäkter? Undanflykter? Hur motiverade ni er??

Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!