• Sötnos

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Tog ett test nu. Toknegativt.

Det visst jag ju redan.. åhh!

• Sötnos
    Novabusen skrev 2013-11-21 20:01:44 följande:
    Rfsu har testa tidigt-test man kan ta upp till en vecka innan bim. Annars med clearblue är det ju 99,9% säkert att testa på bim. En del är ju låghormonare och får plus efter bim.
    Jag har ett bra tag kvar till bim men upplever mer flytningar och genomskinliga, som du :)
    jag har läst att är dom vita så tyder det på att mensen är på väg. Genomskinliga så är det mer gravidvarning när man är nära BIM

fan vad jag hoppas, men känns hela tden som mensen kommit
  • Sötnos
    SaraBN skrev 2013-11-21 20:08:04 följande:

Mina flytningar är vita, men jag har inte så mycket.

Trodde att jag var gravid i flera dagar men nu tror jag inte det längre.

Jag har så himla ont i höger äggstock (den jag släppte ifrån). Fick det på bim -10 och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det riktigt hugger där. Förmodligen har det blivit en cysta där också. Har en stor cysta på vänster äggstock som de ska punktera innan IVF. I den vänstra gör det inte lika ont, men det gör ont i den också. Skit.

Jag har bim den 27:e.
    mina var vita för några dagar sedan också... men nu plötsligt genomskinliga..

varför tror du inte att du kan vara gravid?

värk är ju också tecken på graviditet....
  • Sötnos
    SaraBN skrev 2013-11-21 20:35:18 följande:

För att mina bröst blev enorma igår. Precis som de alltid blir 7 dagar innan mensen.

Jag har trott att jag har varit gravid varje månad i två år. Varje gång har jag blivit lika besviken. Jag orkar liksom inte längre.

Du kan fortfarande vara gravid - du vet ju att det är för tidigt att testa, eller hur?
    men du kan också fortfarande vara gravid! att dina bröst blev stora behöver inte ha något med mensen att göra. men jag förstår hur besviken du blir :(

jag har så mkt hopp på pergotimen och jag har bestämt att hoppa över nästa månad med pergo för att ta lite tid och lösa killens potensproblem. så det är nu eller att vänta ytterligare 2 månader :(

jag vet det är för tidigt att testa men man hopppas ju på mirakel!!

och den här sabla värken!! jag har sjuk mensvärk i vanliga fall så det är inte kul om och när den kommer heller av flera anledningar :(
  • Sötnos
    RockTheRebell skrev 2013-11-22 09:39:37 följande:
    Mensen kom idag och jag har alltid vita innan mens. Men när jag gravid är det som vatten och känns som mensen ska komma hela tiden.
    det är så jag känner nu. bim på måndag, mensvärk flera dagar... jag brukar få lite känningar innan mens någon dag innan och när den väl kommer blir jag sängliggande... så detta är nytt för mig...

Nu bara ont, vattniga flytningar som är genomskinliga  (bara med lite tillstymelse till cream, dock inte vitt)  känns hela tiden som mensen som kommer...

har du mensvärksont av pergon också??

är det bim-3 idag om bim är på måndag, eller hur räknar man?

• Sötnos

hur många är vi här inne egentligen? jag har läst att 30% blir gravida på första kuren pergo och kring 70% inom 3 kurer... flera av oss borde ju bli gravida...   tror vi borde köra en lista här inne också, bara för pergo.. är ni på så kan vi hålla lite statistik?  bim-datum och hur många gånger man är på räcker väl?

BIM-listan Baby 

25 nov, Sötnos, enkeldos #1

• Sötnos

Läst det på flera ställen och hört läkare säga ungefär samma sak :)

• Sötnos

Fick mens nu. En dag för tidigt.

tänker att det kanske ändå kan vara något? behöver ta värktabletter ganska omgående och blir så ledsen... (utreds för endo så har extrema värkar som kommer sätta igång inom 30 min)

men TÄNK om jag är gravid och kroppen bara inte fattat och tabletterna förstör allt?

löjligt?

• Sötnos
    ladyblue78 skrev 2013-11-24 14:07:31 följande:
    Kl
    Vet inte om jag tycker att du är löjligt, klart att man blir orolig och nojig. Prova ring sjukvårdsrådgivningen och fråga? Är smärtan outhärdlig?
    Nej den är ju inte det. Nu har jag tagit 2 citadon och har trots det jätteont, så det är licksom ett måste. Jag bestämde mig för att ta dem och sluta noja. Jag visste väl redan innan att det inte skulle ta sig, vi fick ju inte till det mer än 1 gång kring ÄL.
    Novabusen skrev 2013-11-24 14:55:01 följande:
    Absolut inte löjligt! Klart man blir ledsen och orolig men samtidigt hoppas att man är gravid, trots mens. Vad är det för tabletter du tar? Alvedon och panodil ska man ju kunna äta men du kanske har starkare än det?
    Ett flertal gånger har jag trott att jag varit gravid men sen kommer mensen ändå. Då börjar alla tankar :/ Jätte jobbigt, känner med dig! Kramis!

Tack för att ni skriver. Jag bestämde mig helt enkelt för att detta är mens. Jag har gått i tio dagar med molande mensvärk, ont i brösten och illamående. Det var naturligtvis pergo-tabletterna som fick mig att känna så. Jag äter citadon för mensvärk och har tagit det nu.

Jag väntade min mens först i morgon men många har ju skrivit att de fått någon/några dagar innan med pergo. Jag måste sluta hänga upp mig på kanske när det är klart att jag inte är gravid. Tog faktiskt test imorse som var negativt också. Negativt test så nära BIM och mens tyder ju 99% på att jag inte är gravid :)

Bara att köra på igen, detta var ju bara försök 1..
Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action