Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-12-05 13:48:28 följande:

Ja just, de obildade sade så, precis, t.ex. diverse sportkommentatorer. Du tyckte alltså att det var klokt att ta rygg på dem, istället för på dem som visste vad de talade om.

Så det skulle vara jag som missade historielektionerna, när jag påpekade din okunskap? Du är ju totalt oförmögen att ta till dig kunskap. Jag utgår från att du inte mäktat med någon akademisk examen. Rätta mig om jag har fel. Du resonerar åtminstone som en sån elevrådsordförande som försöker sätta magistrarna på plats, för att slippa studera!

Okej, du färfäktar "ingenting". Jag trodde du förfäktade massinvandring, feminism och kommunism. Men jag kanske har missförstått dig.

Det där ju tog upp om jämställdhet, alltså att såväl kvinnor som som män minsann skulle jobba i jordbruk och i industrin, var ju en typisk stalinistisk dogm. Du kan inte hänvisa det till Lenin, eftersom han knappt överlevde inbördeskriget, och dessutom var svårt sjuk, och heller inte till sovjetkommunismen efter Stalin, och heller inte till Trotskismen, eftersom denna praktik fick föga inflytande.

Så, du gillar alltså Stalins jämställdism, att såväl kvinnor som män minsann skulle ha det lika eländigt, och minsann vara lika goda stalinister!

Säger den som lämnar diskussionen därhän så fort okunskapen lyser igenom.

Sverigedemokraterna företräder särartsfeminism, en rent utav huvudgren inom feminismen. Dags att springa iväg och gömma sig nu?

Har fortfarande inte fått respons angående företagens stimulans utav invandringen och huruvid det kan kallas för "vinst".
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-05 15:22:17 följande:

Om nu Sd skulle stå bakom särartsfeminism, så skulle jag definitivt inte hysa samma uppfattning som Sd när det gäller den frågan. Som sagt, jag är ingen Sd-proselyt.

Men du är kanske en såndär lirare som håller med ett visst partis program, i allt? Vilket parti röstar du på, f.ö.?

Dock, nu väntar jag dock bara på källa, som kan styrka att Sd skulle företräda särartsfeminism.

Min stora uppgift i livet är inte att svara på dina "frågor". Vilken fråga var det förresten? Huruvida flyktingboenden ger vinst eller ej? Jo, de gör de säkert, för dem som driver dem, typ Bert K.

Det beror nog på ren okunskap om feminism - eller för att man helt enkelt inte tror på kvinnor och mäns lika värde och/eller anser att män och kvinnor inte ska likadana rättigheter.

Nej, anarkist här, och nej igen, det säger absolut ingenting mer än att individens suveränitet går först (övriga perspektiv angånde politik behöver specifieras utav enskild anarkist, inget undantag för denna).

Har redan lagt ut källa.

Jisses. Det hänvisades specifikt till Digistive i 3 inlägg, angående påståenden om att invandringen ger vinst i stort - detta fick då en redogörelse. Håll ordning på egen diskussion.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-05 15:27:36 följande:

Det vore bra o du kunde kommentera det där om att, om Sd vill lägga invandringen på en nivå som liknar övriga Europas, och du för den sakens skull anser att Sd är fascistiskt, nazistiskt, rasistiskt, borde du väl, i koherensens namn, anse att alla andra länder i Europa, är just nazistiska, rasistiska, nazistiska, eftersom Sverige ju är det land i Europa som tar emot flest invandrare/flyktingar.

Eller är det bara i Sverige man är nazist för att man vill driva en restriktiv migrationspolitik? Inte i Storbritannien? Frankrike? Italien? Norge? Danmark?

Har aldrig påstått något sådant och anser det inte heller. Ett främlingsfientligt parti, kan Sverigedemokraterna snarare beskrivas som, som dock har lyckats locka till sig element av det nämnda.

Röstade för övrigt senast på Centern.
  • Digestive
    MrFahrenheit skrev 2014-12-06 01:46:50 följande:

Fler borde bli medvetna om att en egentlig icke-fråga (invandring) har blivit en huvudfråga i vårt land samtidigt som vi har större problem (klimat, ekonomiska kriser, arbetslöshet, utbildning, vår egen framtid både som individ och nation) än invandring att ägna oss åt. Det är också orsaken till varför jag egentligen blir förbannad när det har blivit uppenbart att politikerna inte egentligen bryr sig längre om vårt land!!

Fredrik Reheinfeldt hade i alla fall en sak rätt... Det sovande folket har uppenbarat sig, på riktigt. Alliansens nedskärningar i välfärd, dumdristiga envishet och beundran utav sin egen spegelbild betyder inget jämfört med vad som är på gång nu...

Ja, hörde i kammarens senaste frågestund (4 december) att medeltemperaturen börjar röra sig mot en framtida ökning på 4:grader (där man tidigare antog 2) - 2 kan liksom ses som en global katastrof utan dess like, 4:a.. som ragnarök. Har inte hunnit kolla upp det närmare än, men om det stämmer..
  • Digestive
    overdose skrev 2014-12-06 12:44:30 följande:

Vad som helst kan beskrivas som vad som helst. Frågan är om någon finner någon mening i beskrivningarna.

Vad man måste förstå är att ett budskap är ett budskap, och att människor är människor.

Man gör därför fel ifall man bedömer SD utifrån några eventuella sympatisörer. Detta kan enkelt visas genom att det finns judar i partiet. Skall därför en judehatare inte rösta på det, även om individen finner politiken vara bra?

När man tänker efter är det nog så att det inte finns ett enda populärt politiskt parti man kan rösta på, för i stora grupper av människor finns det alltid någon man inte gillar.

Skillnaden är att man - för de partier man gillar - säger, att det större goda, får tåla ett och annat.

Nej, nej, alltså, tänker enbart på deras inställning till kultur när de beskrivdes som främlingsfientliga. Menar absolut inget annat med begreppet. Sedan ska man inte sticka under stolen med att misstankar ligger över partiet men det hör till ett personlighetsdrag - nya vänner får gå igenom det samma. Älskar dock hur partiet numera har uttalat sig som särartsfeminister (nåja, numera och numera, det gjordes i april men märkte av det så sent som förra månaden) - hoppas verkligen att gräsrötterna vaknar upp ur sin allmänna "antifeminism"-slummer och anammar detta. Folket består liksom utav två stora delar liberalfeminister och särartsfeminister samt en mindre klick radikalfeminister - ändå har radikalfeministerna hela scenen och all parlamentarisk makt idag.

Förutom en självklar särartsfeminism så har Sverigedemokraterna en tydlig liberalfeministisk linje (emot toppstyrd kvotering, öronmärkt föräldraledighet, genuspedagogik och allt annat av dess slag där politiker tillåts mästra över folket som en slags självutnämnd elit) - något som smakar väldigt bra.

Så trött på radikalfeminister som mästrar över folket och som kör ner just deras fömenta bild av jämställdhet i halsen på dem - bort med skiten eller låt dem representera folket i rimliga mått alá faktisk demokrati (rimligt som i att återrepresentera folket i faktiskt antal då).

Auktoritärt skräp har ingenting i en demokrati att göra utan folkets fullständiga och medvetna medgivande. Radikalfeministerna har lyckats proklamera sig som det enda alternativet, som om det handlade om dem eller ingenting alls. Allt för många har gått på denna enfalldiga bilden av feminism men det vänder förhoppningsvis snart, med en stark och medveten folkrörelse som kräver sin röst och ett regimskifte!

Ett viktigt och intimt område för folket det här - och just därför ska området utgå ifrån folkrörelsen och politiker ska bara hjälpa till och bana väg för dem. Inte tvärrt om och med politiker som har en massa personliga drömmar, som folket sedan ska förverkliga åt dem. För böveln en helt sanslös ordning som råder nu.

Mvh

//Nyantänd anarkafeminist

Haha, sorry för en massa babbel utanför saken i sig.
  • Digestive
    de Robespierre skrev 2014-12-06 19:55:52 följande:

Om dina snålgrannar väljer att lägga 1 kr till Barncancerfonden eller Rädda Barnen, gör du detsamma med argumentet att du inte har lust att proportionellt lägga mer jämfört med alla andra som bor grannar med dig?

Som läget ser ut i allmänhet så känns ordet "väljer" en aning mallplacerat i jämförelsen. Som läget ser ut så säger man automatiskt ja i sak, om man av någon anledning - oavsett vilken - önskar någon annan politik än Sverigedemokraternas.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-07 09:45:00 följande:

Vill Sd att blott pygméer tillåts invandra, menar du?

Åh, den hederliga debattör'n har hittat tillbaka och börjat ordmärka lite för att komma upp på banan. Fräckt.

Får anta att det efter lite uppvärmning finns jättemycket att säga, i en diskussion som man har åberopat bakom ryggen på andra, angående invandring och "vinst", samt att det det finns massor av respons på källorna som man efterfrågade senast. Hunnit läsa på något om feminism och då diskussionsaktuellt särarts- och liberalfeminism?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-07 12:52:02 följande:

Sd nu nära 18%: www.metro.se/nyheter/efter-regeringskaoset-sd-nara-18-procent/EVHnle!x15Xk3IDeIu4c/

Min gissning på 17% i nyvalet ser ut att vara alltför klen...

Extra val heter det - bure upp detta Philipssons stilen en stund - fyyyyy faaaaaan vad obildat! Går inte att ta detta person på allvar. Man märker att skolan inte burer.

Prova med att påstå att man inte vill diskutera saken i sig nu, hehe.. för det hade inte vänt snabbt eller så.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?