Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Och ännu mer:

Från den 1 juli ges papperslösa barn rätt till vård på samma villkor som andra barn som bor i Sverige. Vuxna papperslösa och gömda får samma rätt till subventionerad vård som vuxna asylsökande, det vill säga vård som inte kan anstå. Detta är betydligt bredare än akut vård och innefattar vård och behandling av sjukdomar och skador i de fall där även en måttlig fördröjning bedöms kunna medföra allvarliga följder för patienten.

Följdinsatser till sådan vård och psykiatrisk vård innefattas också. Vård ska kunna erbjudas i ett tidigt skede när detta kan motverka att ett mer allvarligt sjukdomstillstånd utvecklas och behov av en mer omfattande behandling uppstår eller när tidiga insatser vara befogade. Vård som inte kan anstå kan också innefatta en skyldighet att erbjuda lån av hjälpmedel och dylikt för personer med funktionsnedsättning.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/ratten-till-vard-kraftigt-utokad_8196748.svd

Att tjata om livsuppehållande insatser blir bara löjligt. Det är bara inse att papperslösa får samma vård som oss skattebetalare.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 18:49:57 följande:
    Hur får papperslösa samma vård som oss skattebetalare? Men fine, vill du endast ha vård som inte kan anstå så varsågod. Men gnäll sen inte över sjukvården i Sverige.

Så du tycker att det är bättre att låta de papperslösa bli sjukare och sjukare tills de måste ha livsuppehållande vård och det kostar mer än om man åtgärdat problemet från början? Eller du kanske hoppas på att kasta ut dem medan de är sjuka så de kan dö på andra sidan gränsen?
    Du ska alltid överdriva. Men ja, jag önskar att de skickas hem då de befinner sig här illegalt. De saknar asylskäl.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-05-14 19:18:02 följande:
    Sakfel. Papperslösa vuxna har bara rätt till vård som inte kan anstå. "Vi skattebetalare" däremot har rätt till mer vård än bara vård som inte kan anstå.
    Artiklarna motsäger dig. De har rätt till mer än vård som inte kan anstå.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-14 22:08:31 följande:
    Åh vad sött, ett parti som inte bara misstror invandrare, utan även hela den samlade läkarkåren!!

Menar du att jag är Sverigedemokraterna? Det är inte Jimmie som skriver nu.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-15 13:49:02 följande:
    Även en blind höna kan hitta ett korn då och då.

Lite så ja.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-16 02:46:54 följande:
    Åkesson just got slapped, international style!

Det var väl en slap mot Sverige, inte Åkesson. Men du ser vad du vill se.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-05-16 12:33:16 följande:
    Jaa-a - så det går i SD-vindar! Hakar bara på trenden och ingen respekt ges till annat än fromma kvinnor som förstår att "Tiga är guld." - så jobba på. Övriga ses som hotfulla och orsaken till varför klänningar och skägg paras ihop i TV. Hur känns det att bidra till detta, anti-Sverigedemokratiska och postgenusfixerade samhälle? Knappast sverigevänligt.. och barngenerationen har väl svårt att avgöra om de har blott en polare eller en faktiskt mamma i hemmet. Slår vad om att till och med byxor används där borta! Stackars barn, de kommer säkert att lägg ner hockeyn och plocka upp löshår och mascara istället - så de liknar sin polare mer.

Haha..!!
    Ja gud förbjude. Mina barn kommer förvandlas till små hens och börja knyppla istället. Hockeyn ett minne blott. De små hensen kommer i alla fall bli produktiva medborgare som betalar skatt så man får vara glad för det lilla....  
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-05-16 15:22:47 följande:
    Ovanstående ska naturligtvis tas med en nypa salt och självklart går man inte på person - den här typen av resonemang och bemötande har dock ett kännbart företräde inom Sverigedemokraternas rörelse (på såväl en folklig nivå som en högre på sina håll).

Det har nog inte funnits så starka, positiva och populära vindar i Sverige - angående kvinnor och hur de bör uppträda och se ut som som traditionella figurer - på säkert 50 år i Sverige. Man kan säga att Sverigedemokraterna lyckas ta mark där de påstår att muslimerna försöker nå den, i praktik.

Att dementera kvinnors frihetsvunna mark, friheten att uttrycka sig utanför normer, verkar lovlig - så länge som kvinnorna fjättras med "rätt kultur".

Nej tack, trivs väldigt väl med både en högavlönad och osminkad sambo samt driftiga och raffiga kvinnor som Errol Flynn.
    Tackar tackar. Det går bra nu. Vi lanserar snart i hela Europa.
    Angående SDs kvinnofientliga politik som vissa kallar den så bryr jag mig inte ett smack om den. SD kommer aldrig trycka tillbaks oss till spisen i alla fall. Dom får ha sina åsikter men mycket mer än så blir det inte.
  • Errol Flynn
    Spritt skrev 2014-05-26 09:27:56 följande:
    Men den som så kröker ett hårstrå på en invandrare tvekar jag inte att använda det tillhygge som finns för att försvara.

Ha ha. What?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?