Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-05-11 17:03:42 följande:

Misstänkte det, hen som kom med påståendet har således att visa på ett sådant inlägg eller att bli klassad som skitpratare.
    Hen är en han som blir mäkta arg för att bli misstagen för ett fruntimmer. Det vet jag av egen erfarenhet.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    kenneth768768 skrev 2014-05-11 18:12:03 följande:
    Tyvärr är det så svårt att få jobb i dagens Sverige, många som kasseras. Som de sa på nyheterna häromdan är de grupper som hamnar längst ifrån arbetsmarknaden, de som inte redan är etablerade (t.ex utrikes födda). Sen tillkommer det en aspekt av skepticism mot nyanlända (finns det ju undersökningar på, även om du blev emotsagd på detta), men HUR kommer man tillrätta med det? Man kan liksom inte dra ut ett mail till alla Sveriges arbetsgivare och be om skärpning. Eller är det värdegrundsarbete på bred front, eller mer info omstudier av nyttan med mångfald? Skulle detta påbörjats redan för 20 å sen? Finns tyvärr inga lätta lösningar.

En del arbetsgivare kanske tar det säkra före det osäkra för att slippa en tripp till DO när det blir tjafs om bönetider, slöjor, handskakningar och vägran att arbeta med ett visst kön. Jag kan erkänna att jag som arbetsgivare hade gjort det enkelt för mig och anställt den som passade mig och mina syften bäst och där jag inte behövde lägga energi på kulturella skillnader. Men enligt artiklarna jag länkade till så tänker de flesta inte som mig och det är ju bra för vi behöver arbetskraft.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 19:36:58 följande:

Låt mig gissa, du anställer enbart killar med slätrakade huvuden och bomberjackor? Och så kan ni smygheila när ingen ser.
    Jag har nog inte sett en bomberjacka sen 1995 tror jag.......rakar man huvudet för att man är tunnhårig bör man inte diskrimineras för det tycker jag. Tycker du?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 19:42:13 följande:

Du har helt fruktansvärda fördomar. Det är såna som du som motverkar integration och ett bättre samhälle för oss alla. Och så har du mage att gnälla över att invandrare är arbetslösa och kriminella?!
    Vi är tydligen sämst i världen på integration, det är såna som du som är skulden till det. Inte invandrarna!
    Jag la fram en teori och skrev att jag skulle anställa den som passar mina syften bäst. Det är DU som har vidriga fördomar om folk. Gå och smygheila själv i ett hörn.
    Och lär dig skillnaden mellan gnäll och fakta. Det var därför jag trodde att du var kvinna från början.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 20:20:59 följande:

Varje gång jag gör en poäng i mitt resonemang så spårar du ur. Det är rätt intressant faktiskt.
    I din fantasi känns det säkert så.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-05-12 13:01:20 följande:
    Okej, ska jag vara rättvis mot SD? Jag ger faktiskt Winberg fler poäng än jag ger Paulsen, bara för att jag inte är så mycket för EU heller. Soorryyyy! Jag tänkte vara liiite snäll idag smile5.gif

" target="_blank">

En sak förstår jag inte bara...varför vill SD ställa upp i EU-valet när de är emot EU? smile2.gifsmile2.gifsmile2.gifsmile2.gifsmile2.gifsmile2.gif  
    Men för den rättvisa bedömningens skull så undrar jag om det är för att få Sverige UT UR EU eller vad?

Varför försöker muslimska grupperingar få makt i västerländska länder genom att använda demokrati när de är emot demokrati? Same shit. Man måste vara med för att kunna påverka.
  • Errol Flynn
    http://www.expressen.se/kvallsposten/brandman-svartmalas--efter-dodsbranden/

Så här långt har det alltså gått i Sverige. Brandmännen måste hålla infomöte och berätta hur de agerat vid branden och hur lång tid det tog. Allt för att slippa repressalier från invandrarna i Rosengård. Letar ungdomarna efter en anledning  att få starta ett upplopp a la Husby? Nu måste brandmännen FÖRSVARA sig och dementera att de inte står och skrattar åt döda barn för att slippa mer stenkastning. Patetiskt. Lite jävla respekt och tacksamhet mot svensk poliskår/ambulans/brandkår vore på sin plats. Annars kanske Sverige inte är landet för dig.
  • Errol Flynn
    Hmpf skrev 2014-05-13 10:16:40 följande:
    Rent ut sagt för jävligt. Det skulle inte förvåna mig om boende i Rosengård eller Rinkeby inom kort försökte hävda sin rätt till sitt eget "land" i någon av dessa regioner.

Hade jag varit brandman/polis/ambulanssjukvårdare så hade jag nog lagt fram förslaget att vägra hjälpa boende i dessa områden innan regeringen löst situationen. Lite som att strejka. Helt oroligt att man ska behöva frukta för sin egen säkerhet när man finns för att hjälpa andra.
    Det har ju fått konsekvenser när ambualns inte kan hämta skadade pga stenkastning. Det är så dumt att det finns inte.
  • Errol Flynn
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 10:34:05 följande:
    För att förekomma diskussionen lite: vilka är dina argument för att det inte är SD:s fel att det blivit så här, i och med att de ställt grupper mot varann?

Du har rätt. Hade SD inte funnits hade en sten aldrig kastats.
  • Errol Flynn
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 10:34:05 följande:
    För att förekomma diskussionen lite: vilka är dina argument för att det inte är SD:s fel att det blivit så här, i och med att de ställt grupper mot varann?

Lite roligt egentligen. Vilka är grupperna? Brandmän vs stenkastare?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?