Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-05-08 13:09:14 följande:

Så vad tycker du om hans uttalanden?
    Ha ha. Pratar du med mig nu? Jag trodde du fortfarande var sur.
    Jag ska vara ärlig, jag orkade faktiskt inte läsa. Men jag står förmodligen bakom hans uttalanden. Han brukar tycka rätt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-08 12:14:28 följande:

Jösses. Så om man har vänstersympatier så ska man assimileras till sd's version av svenskhet. Vi ska alltså tryckas ner i samma homogena och konservativa form. Det räcker alltså inte att vara svensk för Sd, man måste vara sverigedemokrat eller ännu längre ut på högerkanten för att passa in i deras mall.

Nu tror jag dessa herrar har fått en kollektiv stroke! Eller försöker dölja sin egen rasism.
    En stroke? Jag vet inte jag....kan dom le? Säga en enkel mening? Lyfta på armen? I think they´re good.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:37:16 följande:
    Det finns rätt många studier som visar att t,ex, nästan alla mörkhyade människor har utsatts för rasism.  Jag har själv sett det mängder av gånger.

Jag anser inte att det är motsatser. Anser att Sverige är ett av världens mest toleranta länder. Och att det fortfarande finns stora problem med rasism.

Angående Åkesson. Så går det ju inte att tolka på så många sätt.

Han hävdar att rasismen i Sverige i stort INTE är ett problem. Han har däremot många gånger pratat om vikten att rensa ut rasism i SD. Han har flertalet gånger pratat om nolltolerans mot rasism, och har använt ett antal olika strategier för att komma till rätta med detta. Och under hans ledning är SD överlägset det parti som sparkat ut flest medlemmar på grund av rasism.
    Går det att tolka på något annat sätt än att Åkesson håller med de kritiker som hävdar om att problemen med rasism är större i SD än i resten av samhället?
    Har de mörkhyade utsatts för rasism av vita svenskar eller av araber som inte gillar svarta? Bara nyfiken.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:50:42 följande:
    Vad spelar det för roll? Hade väl varit jättekonstigt om studier om rasism själv fokuserade på hudfärg och delade upp förövare efter etnicitet?
    Jag tycker det är intressant. I debatter i Sverige vinklas allt åt att det är vita kränkta män som står för rasismen.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-08 23:55:18 följande:

Ok då var det det andra alternativet:
    De försöker dölja sin rasism.

Jag kan inte tala för dem men jag tror att de endast är realister.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 11:36:16 följande:

Är det realistiskt att tala om för en invandrad riksdagspolitiker att det är fräckt av honom att ifrågasätta sd's politik och att det är ett hån mot hela svenska folket..?

Eller att alla som inte är svenskar och även de som är svenskar men inte håller med Sd ska "assimileras" till att göra det?

Vad är realistiskt med det?
    Jag har inte satt mig in i det du säger men jag är för assimilation.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 12:48:39 följande:

Enligt förteoendebarometern och andra undersökningar så är SD den organisation i hela Sverige som svenskarna har minst förtroende för. Om man förespråkar assimilation så borde det väl innebära att sverigedemokrater som ska assimileras till att tycka mer "svenskt"?

Nej det tycker jag inte.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:36:08 följande:

Hur ska assimilation funka då? Är inte SD ett jättebra exempel på en oliktänkande minoritet som enligt assimaltionstanken (som jag inte stödjer ;) ) borde assimileras till att bli som majoriteten?

Nej det är inte ett jättebra exempel. Långt ifrån.
  • Errol Flynn
    Naiw skrev 2014-05-10 17:46:25 följande:
    Eller så går du en vecka på SFI så kanske du förstår innebörden på korrekt sätt.
    75:an känslostyrd. Svårt att diskutera då.
    SFI-klasserna är nog överfulla så ska man få en plats där får man vänta länge.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 18:10:43 följande:

Personangreppen haglar. När de kommer från er så tar jag det som en komplimang. Ungefär som Mona Sahlin reagerade när hon blev kallad landsförrädare av rasisterna i Almedalen.
    Är ordet känslostyrd verkligen ett personangrepp? Det är inte ett negativt ord.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?