Varför hatar folk SD?
Det finns ju så mycket finskrivet sumpvatten i det där stycket att jag inte kan få ro nog för att somna, ju mer man läser desto tydligare blir bilden av deras människosyn - och den har väldigt lite i ett modernt samhälle att göra och än mindre i ett av världens mest välinformerade länder. Vi var först i världen med offentligt tillgängligt bredband och något sånt här kan poppa upp i vår rikstad och i värre fall i regeringen, även om nog det värsta vore de folkligt nära ute i kommunerna, som har inflytande över människors öden mer intimt och personligt och som kanske ser och hanterar andra med en sådan här människosyn.
"- Så du är ifrån Somalia? [Då vet jag allt vad du har i dig och vilken "essens" som du kommer att sprida vidare i vår genpool. Usch..] Förlåt, vad sa du att du behövde hjälp med nu igen?"
I denna text skriver de själv att de inte i heller riktigt vet vad denna essens är utan de "bara" vet att den finns där. Jag skickade ett mail till dem för att fråga. Jag fick inget svar på frågan men de ändrade i texten. Det med rasbiologiskt institut har försvunnit från texten dock.