Inlägg från: Hummelnr12 |Visa alla inlägg
  • Hummelnr12

Jag som skattebetalare kan ju tycka att mina skattepengar skall gå till något bättre än att vara med och betala Björn Söders lön, när man gör sådana uttalande på något så offentligt som på FB. Påtal om vad nu vi skall lägga våra skattepengar på. 

Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:52:15 följande:
    Meh, såg du inte vad han skrev ovan? INGA stenkastarvänstermedia!!! Det betyder i praktiken att inget annat än länkar till Avpixlat, SDs hemsida eller Affes Blogg fungerar. Allt annat är ju infiltrerat av "stenkastarvänstern" vet du väl (även Timbro och andra superhögergrupper är "stenkastarvänster" förstår du).
    Nja tänkte mest att varför gå över ån efter vatten, när källan själv så att säga uttalar sig. Men har förstått det att efter att ha läst ett antal trådar här att alla journalister är skolade i Nord Korea eller på Kuba.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Philipsson skrev 2014-03-05 07:43:58 följande:
    Dömdes de för att ha slagit nån med järnrör eller vad?

Du försvarar alltså terrorism, när den s.a.s. går i din riktning. Föga förvånande. Inte så demokratiskt, nej...

Två fel gör inte ett rätt, sen kan man lägga olika värderingar i att springa runt med järn rör eller kasta tårta på någon? Men som sagt två fel gör inte ett rätt.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:59:05 följande:
    Var det aluminium nu? Tidigare har jag alltid hört "järn"...

Det där ärendet är inte utrett och det finns ingen dom. Inte heller i fallet Bildt/Lundin Petroleum/Sudan.  Inte heller i fallet Littorin/sexköp.

Visst är det allvarligt när politiker beter sig idiotiskt. Sd-lirarna kan väl möjligen ursäktas av att de inte ens var yrkespolitiker när det skedde.

Fast vad kan Bildt/Littorin ursäktas av? Eller för den delen nuvarande kulturministern Adelsohn, som klankar ned på skådisen Wollter för att han ägnar sig åt projekt för hemlösas ställning?

Alla inser ju att Sd-hatarna sedan den där filmen med "järnrören" visades, har försökt göra en höna av en fjäder. Vad jag såg var ynglingar i fylllbråk...

Men nu råkade dessa ynglingar vara blivande riksdags ledamöter som dessutom hade mage att ljuga om det.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:16:50 följande:
    Ja det är bättre att de sysslar med sport än hänger på stan.
    Ibland undrar jag om våra politiker försöker provocera oss med dumma påhitt. Som "fritidsgårdar" för vuxna invandrare så de inte vandaliserar.

Ett av ungdomsproblem i Oxie är att fritidsgården inte släpper in ungdomar över 18 år. De är i stället hänvisade till att hitta på annat, som att hänga på torget.

www.sydsvenskan.se/malmo/fortsatt-polisbevakn.../

Det här tycker jag skickar signaler att invandrarmännen är helt oförmögna att ta ansvar för sig själva. En vuxen man borde rimligen arbeta och sköta sig själv, inte hänga på torget. Vad fan liksom.
    Vänta lite nu de ungdomarna som det talas om i artikeln var ju under 18. Jag vet att det är kaos på centrum i Oxie för jag bor nämligen i den stadsdelen. De som utmärker sig mest är ett gäng på mindre ungdomar i mellanstadie och högstadieåldern. Problematiken i Oxie som på så många ställen i vårt avlånga land är integrationen och givetvis att det inte finns någonstans för dessa ungdomar att ta vägen. Om man går en kväll på centrum så är medelåldern där inte 18+ så att säga den är närmre 13+.

Sen är det horribelt att dessa ungdomar/barn ägnar sig åt att kasta sten och smälla raketer in genom folks fönster. Att de terroriserar butiksägare och att man måste ha polisbevakning där. 
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12

Vill bara tillägga till mitt förra inlägg att alla etniciteter är representerade i dessa gäng alltså inte bara invandrar ungdomar.   

Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:37:24 följande:
    Och ändå måste ett aktivitetshus byggas för män över 18 så de inte ska hänga på torget......
    Ja den formuleringen tyckte jag också var lite konstig. Fick inte ihop det riktigt jag i heller.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:38:18 följande:
    Ja den formuleringen tyckte jag också var lite konstig. Fick inte ihop det riktigt jag i heller.
    Ett annat problem är att flertalet av dessa ungdomar har straffat ut sig från verksamheten som finns eftersom de inte kan uppföra sig där. Jag vet för jag har arbetat i den verksamheten, har kontakt med mina fd kollegor. 
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Varför hatar folk SD?