UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:41:39 följande:
Vet du inte vad Svensk kultur är? Den kan självfallet samexistera med andra kulturer, det har väl inte sagts något annat? Problemet är ju att Svenska traditioner inte får förekomma längre eftersom de uppenbarligen kränker vissa av våra nya medborgare.
Skriver på samma sätt? För det första jag har inte varit inloggad här sedan i fredags. Det andra som jag genomgående ser hos de flesta som argumenterat mot dig är att de skriver med källreferenser, ofta formulerar sig ganska väl och har uppenbarligen ett otroligt tålamod som orkar bemöta era kommentarer.
Personligen så är jag inte så intresserad av det längre, eftersom var och varannat inlägg man gör tas bort så är diskussionen ganska ensidig. De som deltar är samma personer hela tiden och ingen av oss kommer övertyga den andra parten. Du och nihka har däremot övertygat mig om att ni inte har alla hästar i hagen och det har fått min motivation att sjunka än mer men framförallt mitt hopp om att det ens ska gå att ha en vettig diskussion.
Vilken forskning är detta du hänvisar till? För det andra är det väldigt enkel matematik som tom en lekman kan förstå har man utgifter som inte ger någon inkomst så förlorar man pengar på det.
Varför de inte deltar på demonstrationen har redan sagts och personligen stödjer jag det helt och hållet.
Och för det andra så är jag övertygad om att SD aldrig skulle kunna ställa upp på någon mot rasism demonstration för de blir attackerade om de ens skulle visa sig på en sådan tillställning, de flesta "människovänner" i de demonstrationstågen är ju precis som du fördomsfulla och tror det finns någon dold agenda.
Vilka svenska traditioner har kränkt vem? Så vitt jag vet är det rektorer på vissa skolor som av olika anledningar valt att inte hålla avslutningar i kyrkan eftersom vi bor i ett sekulärt land och många är ateister. Skolundervisningen ska dessutom vara neutral och inte påverkas av religiösa åsikter. Rektorerna gör sin tolkning och agerar därefter. Det har inget med några kränkta invandrare att göra. Mina barn har både haft sina avslutningar i kyrkan och på annan plats. Detta försöker Sd få till att det är invandrarnas fel vilket inte stämmer. Jag som ateist skulle inte vilja att kyrkan prackar på mina barn deras syn på livet, det får mina barn bestämma över själva.
Som sagt, polisen har full kapacitet att skydda samtliga partiledare. Att skylla över det på det ev fåtal personer som är kapabla att ta till våld och som är närvarande idag är inte trovärdigt. Det handlar mer om ovilja. Eller så kan Sd visa att man menar allvar och ordna en egen manifestation. Det viktiga är att de tar ställning på riktigt, något som inte skett hittills. Det enda partiet visar är främlingsfientlighet.
När man lägger ihop alla utspel från Sd och dess förtroendevalda så är det inte svårt att se hur rasistiskt partiet är, då är det inte konstigt att de inte ställer upp på en manifestation mot rasism. De har chansen men vägrar ta den.
Har du något svar på skrivelsen på deras hemsida då? Där Sd menar att så fort invandrare flyttar in så blir området kriminellt och arbetslöshet breder ut sig. Jag kan inte se det på annat sätt än att Sd menar att invandrare är kriminella.