Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-21 23:40:56 följande:

Vad det har med Sd att göra? Jo därför att partiet skyr feminism värre än pesten och att några höga representanter i partiet ser sig själva så hotade att de når toppen av skalan på överdrifter. Och det spelar ingen roll vad vi andra säger tydligen. Erik Almkvist tror på fullaste allvar att kvinnor vill att vi män ska kämpa för att få dem i säng, att de vill bjuda motstånd..

Ett nej betyder nej och inte "varsågod och kör på". Dagens lagstiftning uttrycker definitioner på våldtäkt som utnyttjande i olika former osv.
    En lag om samtycke innebär att det är nej fram tills båda personer säger eller visar att den vill ha sex. Jag kan lova dig att det inte är något problem, man märker om den andre är med på noterna eller inte.

Du kan läsa en längre diskussion om detta ämne på:
    wp.me/p2oCcR-3mM
    Straffen för våldtäkt borde inte ha ett smack med feminism att göra. Och tro mig, SD vill garanterat ha mycket hårdare straff när det gäller våldtäkter. Speciellt och särskilt överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter eftersom man vet vilka som är "the usual suspects".
    Man vill från SD:s sida generellt har högre straff för ALLA våldsbrott och se mer till offret än till gärningsmannen. Något som Moderaterna också ville en gång när det var ett parti man kunde rösta på. Minns med saknad "Batongmormor" den moderata riksdagspolitikern Astrid Kristensson.
  • Naranjos
    effemgea skrev 2014-01-21 23:45:34 följande:
    I förra veckan friade Lunds tingsrätt en man som stod åtalad för våldtäkt. Kvinnan hade upprepade gånger sagt nej -men mannen hade visst inte förstått detta, enligt tingsrätten.

Ibland kanske en förändrad lagstiftning mer är till för att i praktiken få domstolarna att förstå lagstiftarens intentioner.

Även med en samtyckeslag vore det naturligtvis i teorin möjligt att i domskälet förklara att ett nej ska tolkas som ett ja, men i praktiken skulle det bli betydligt svårare.

www.sydsvenskan.se/lund/stor-demonstration-mo.../
    En bedrövlig dom och tingsrätten borde skämmas. Jag förutsätter att domen överklagas och att gärningsmannen fälls. (Skall läsa domen och se hur f-n dom har resonerat).
    Men hur skulle en samtyckesparagraf hjälpt där inte nuvarande lagstiftning räcker till? Om inte samtycket alltså kan bevisas? Då är vi tillbaka på omvänd bevisbörda vilket vi inte har i västvärlden (förutom i Skattemål).

Ta följande exempel: Du befinner dig på semester i Indonesien. Du har hyrt en bil och har stannat på en parkeringsplats och stått där en stund när du blir påkörd bakifrån. Du blir fälld i domstol som vållande till olyckan av den fullt logiska anledningen att om du inte hade varit där (i Indonesien) hade olyckan aldrig hänt. 
    Det har inte med omvänd bevisbörda att göra, men är ungefär lika främmande  enligt vår rättsuppfattning.
  • Naranjos
    Rataxes skrev 2014-01-22 00:01:13 följande:

Bortåt 9000 svenskar som stred för Finland hade också varit brottslingar…
    Nej. Finlandsfrivilliga hade tillstånd från Sveriges regering. Däremot fick de inte tillåtelse att strida för Tyskland. Sen att många tog omvägen över Finland för att strida mot Bolsjevismen är en annan femma.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-01-22 00:49:25 följande:

Ja, "the usual suspects" är förstås män. Så SD vill bli tuffare mot gruppen män. Det är ju nobelt med tanke på hur kraftigt överrepresenterade män är inom SD.
    Jag tror inte att ens du missförstod vad som menades med "the usual suspects". 
  • Naranjos

Den friande domen i Lund. Jag har nu läst delar av domen. Det hade inte varit roligt att sitta med på den rättegången. Emellertid ser det ut som det fanns en del samtycke till en början:

A drack bara lite och Den Åtalade erbjöd henne att hälla över sitt i hans glas,vilket hon också gjorde. De började på ömsesidigt initiativ att kyssas i soffan efterca 20 minuter. De kysstes ett tag och smekte varandra. Han hjälpte henne av med strumpbyxorna, men hon hade kvar kläderna på överkroppen under hela händelse-förloppet. Han klädde av sig själv medan de var i soffan, men hade kalsongerna kvar. De hånglade och tog på sina egna och varandras könsorgan. "Den Åtalade" gick och hämtade en kondom och glidmedel. Efter ett tag bar han in A tillsängen i sovrummet och lade henne på rygg i sängen. Så långt var allt som hände ömsesidigt.

"I sovrummet fortsatte förspelet en stund. När "Den Åtalade" inledningsvis skulle penetrera A vaginalt protesterade hon däremot. Enligt vad som framkommer nedan har de berättat olika om vad A närmare sa och om vad som hände härnäst. Båda har uppgett att de, i vart fall så småningom, hade vaginalt samlag, först i missionärsställning och därefter när A låg på mage. Båda har berättat att "Den Åtalade" höll handen över A:s mun och vid i vart fall ett tillfälle även över hennes näsa så att hon inte kunde andas. Däremot skiljer sig deras uppgifter åt om i vilken omfattning och vid vilket tillfälle han skulle ha gjort så. "Den Åtalade" och A har också samstämmigt uppgett att han vid något tillfälle tog initiativ till ett analt samlag, men deras uppgifter skiljer sig åt om huruvida penetrationen kom att fullbordas. De har också uppgett att försök gjordes till oralsex,men att dessa avbröts."

Sen skiljer sig berättelserna åt en del. Och senast här borde "Den Åtalade" avbrutit. Om någon är intresserad av domen, hojta till så kan jag skicka den. Vill inte lägga upp den här, trots att det är allmän handling.

• Naranjos

Försiktighetsprincipen nämns i artikel 191 i fördraget om Europeiska unionens (EU) funktionssätt. Den avser att säkerställa en hög nivå av skydd för miljön tack vare förebyggande beslutsfattande vid risk. I praktiken är dock principens tillämpningsområde väsentligt vidare och omfattar även konsumentpolitik, EU-lagstiftning om livsmedel samt människors, djurs och växters hälsa.

Nedan enligt Wikipedia:

“Alla som bedriver eller avser att bedriva en verksamhet eller vidta en åtgärd skall utföra de skyddsåtgärder, iaktta de begränsningar och vidta de försiktighetsmått i övrigt som behövs för att förebygga, hindra eller motverka att verksamheten eller åtgärden medför skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön. I samma syfte skall vid yrkesmässig verksamhet användas bästa möjliga teknik. Dessa försiktighetsmått skall vidtas så snart det finns skäl att anta att en verksamhet eller åtgärd kan medföra skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön”.

Försiktighetsprincipen i ekonomiska sammanhang innebär att kostnader (värderas högt) bokförs så tidigt som möjligt (avsättning för vissa förväntade kostnader) medan intäkter (värderas lågt) bokförs så sent som möjligt, det vill säga först när de realiserats. Avsikten med principen är att ett företags affärsredovisning skall visa en försiktigt realistisk ställning.

Vad har då denna korta genomgång av försiktighetsprincipen med SD och läsare av detta inlägg att göra. Inte så mycket – men det är ett ord som gnagt i mitt medvetande en tid och jag har funderat på varför Försiktighetsprincipen, som tycks vara så viktig när det gäller miljön inte tillämpas vidare. T.ex. i diskussionen om invandring:

Förebyggande beslutsfattande vid risk. Görs det över huvud taget någon riskanalys vid Migrationsverket vid beslut om uppehållstillstånd?  Gör lagstiftaren någon riskanalys? På den frågan kan man tyvärr konstatera att så inte förefaller vara fallet.

I så fall hade vi inte haft några potentiella självmordsbombare i Sverige. Inga Jihadister och sannolikt ett litet fåtal islamister och personer villiga att åka på träningsläger för Jihad, strida för Al Shabab i Somalia eller islamistgrupper i Syrien. Vi hade inte haft någon ”Guantanamo-svensk” och vi hade definitivt inte haft en våldtäktsepidemi och legat två i världsstatistiken på området. Inga bilbränder, ingen stenkastning mot brandkåren, inga överfall på brevbärare, poliser, väktare, väldigt många färre fickstölder, åldringsrån, provocerat våld etc.

Jag kan bara dra slutsatsen att när det gäller att skydda skog, mark, vattendrag, växter och djur – då gäller försiktighetsprincipen fullt ut. Kan inte säkerheten garanteras, får inte processen fortsätta då den anses farlig för miljön, för människor, djur och växter.

Ett större hot mot människor i Sverige är dock en invandring av islamister och blivande sådana. Om försiktighetsprincipen skulle appliceras på invandringen skulle vi egentligen inte ta risken att ge muslimska män uppehållstillstånd i Sverige alls och som ett minimikrav, inga permanenta dito förrän efter en lång inkubationstid. Medborgarskap skulle endast beviljas efter flerårig bosättning och prickfri vandel.

Regering och riksdag har en skyldighet, såsom ”anställda” av folket att skydda sina väjare och sitt folk från risker, kända som okända. Därför har vi t.ex. ett försvar (nåja – det är inte så mycket bevänt med det längre men det är en annan diskussion), poliser – varav för många papperspoliser, brandkår, väktare osv. Dessa skall på olika sätt skydda oss från skada genom att gripa brottslingar, släcka bränder, skydda näringsidkare och privatpersoner.

Regering och Riksdag har svikit sitt uppdrag. De förefaller fullständigt likgiltiga och har inget som helst intresse av att skydda den befolkning som valt dem till sina poster. Fullständigt likgiltiga över den otrygghet Mena-invandringen har inneburit och fortsätter att innebära och de ofantliga kostnader som följer i dess spår.

Oviljan att skydda sitt eget folk tror jag med nödvändighet till slut kommer att resultera i att dessa politiker skiljs från sina uppdrag och en regering villig att axla detta stora ansvar träder in i dess ställe. Idag finns det bara ett parti med sådana ambitioner. Det är tragiskt.

• Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-22 20:34:15 följande:
    Sverige visar extremt låg intolerans mot sexuellt våld, rubricerar det mesta som våldtäkt och har ritkigt hög anmälningsvilja = för en Sverigedemokrat; BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ut med immigranterna, låt dem inte komma hit!

Som att sticka systern rakt i bröstet.

Skäms inte folk!????!

Kan sänka det våldtäktsanmälningarna med ett handsvep. Bara att införa "sexuellt utnyttjande" och så vidare, avslå anmälningsplikt och dylikt, avveckla kvinnojourer och sedan låta offren sitta tysta om saken.

LÅTER VÄL BRA, KÄRE SVERIGEDEMOKRAT?

Finns det något mer sjukligt stört att hitta i denna propagandamaskinen?

"Sverige på andra plats för våldtäktsanmälningar." Fy, fy vad dåligt! Usch - bort med skiten. Här ska våldtäkter hamna under mattan lika effektivt som i alla andra länder.

Kanske inte så konstigt att samtyckeslagen inte står så populär bland Sverigedemokraterna. Oj, tänk när den förs in!!!! Tänk vilken VÅG av våldtäkter det stundar då, en riktig pandemi!! Panik och helvete, och fy fan för alla immigranter det säkerligen beror på då med.

ÄCKLIGT!!
    Du måste ha en hel del otur när du tänker. Källa på att SD önskar mildra nuvarande sexualbrottslagstiftning? Enligt kvinnojourerna (som citerar Brå) anmäls endast 10-20 procent av alla sexualbrott i Sverige. Menar du att det är för mycket? Skall det anmälas mindre för att du skall slippa höra talas om eländet?
    Själv skulle jag gärna se att 100% anmäls och att förövarna får sitt straff. Har du en annan åsikt är du välkommen att ventilera den här. Jag skall inte kritisera dig för den åsikten i så fall, även om jag nog tar mig friheten att förvånas över att sådana kvinnofientliga åsikter fortfarande frodas..
  • Naranjos
    effemgea skrev 2014-01-22 20:39:19 följande:
    Tack för redovisningen.

Lite drastiskt skulle man kanske kunna påstå att en hand för munnen är ett innovativt sätt att slippa höra fler nej och att motivera handen utifrån att han trodde att kvinnans nej betydde ja som en del i ett rollspel och att han därför ville ge henne tillfredsställelse av lite dominans en fantasifull efterkonstruktion.

Tydligen kommer domen att kunna få konsekvenser för lagstiftningen. Själv är jag inte så säker på att det verkligen behövs en ändrad lagstiftning utan snarare att domstolarna inte söker efter skäl att få ett nej att inte vara ett nej. Antar att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten.

www.expressen.se/kvp/efter-valdtaktsdomen--nu.../
    Håller med om vad du skriver. Nuvarande lagstiftning BORDE vara tillräcklig. Men om någon form av samtyckeslagstiftning som inte minskar rättssäkerheten skulle presenteras, skulle jag sannolikt vara för en sådan. Som jag tolkar dagens lagstiftning, kan jag tycka att fler fall borde leda till fällande dom och att justitiedepartementet borde inskärpa vikten av att samhället ser extremt allvarligt på dessa brott (utan att för den delen hänge sig till ministerstyre). 

Att domstolar skulle leta efter skäl att (specifikt i detta fallet) fria, tror jag inte. Iofs skall man hellre fria än fälla vilket ju är en orsak till att förvåningen blir stor bland allmänheten (och i media) vid vissa milda eller frikännande domar.
    Det känns som att domstolarna och lagstiftarna inte riktigt hänger med i hur "folket" tycker,  vilket ju är förståeligt Vi kan ju inte ha pöbelvälde och rättvisans kvarnar mal långsamt vilket vi ju kan se t.ex. i handelsbalken som skrevs första gången år 1736. (Lagen har uppdaterats sen dess kan jag avslöja) :).

Min egen uppfattning är solklar. Våldsbrott skall straffas hårt och definitivt hårdare än egendomsbrott. Här tror jag att det allmänna rättsmedvetandet ligger före lagstiftarna. 
    Detta har inget med min politiska uppfattning att göra. Åsikten fanns hos mig innan SD existerade.
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-22 21:56:02 följande:
    Halmgubbar fungerar säkert.

Källa på att den här skribenten har påstått något sådant?
    Vad i helvete har antalet oanmälda sexualbrott med saken att göra?
    Haha, givetvis önskas det 100% anmälningar - då har ju immigranterna skapat en JÄTTESTOR våldtäktsvåg. Skrattande

Sitta och förvrida statistik och sedan tro att det finns en spottstyver att komma med. Obestämd Sågar sådant här vid anklarna.

Hur känns det att peka ut och förvrida en svensk stolthet till någonting fruktansvärt och hemskt? Tror våldtäktsoffren ställer sig på rad för att tacka Sverigedemokraterna och för denna insats.

Varför inte bara gå ut och pissa på våldtäktsoffer? Förstår inte riktigt skillnaden. Eller jo, det ger inga röster till Sverigedemokraterna. Men att pissa på dem direkt hade väl ändå känts bättre? Eller vad tror vederbörande att denna gör med sådan här skit egentligen?
    Kom inte och snacka med mig om våldtäktsoffer. Jag har en nära släkting som blivit våldtagen, jag har en lite avlägsen bekant vars vän blivit våldtagen och mördad och jag har en hyfsat nära bekant vars syster blivit våldtagen och mördad. Alla tre var överfallsvåldtäkter. Två gärningsmän sitter inne, min nära släktings våldtäktsman greps aldrig. 
    Jag skall inte tråka ut dig med männens etnicitet, men du kanske kan gissa. Jag kan namnge två av dem. Våldtäkt är enligt min uppfattning ett brott i nästan i paritet med mord och dråp, vilket borde straffas hårdare än alla egendomsbrott och absolut hårdare än de flesta våldsbrott som inte leder till döden.

En stor anledning till de många överfallsvåldtäkterna är den höga invandringen från vissa länder. Tror du inte på det har du huvudet så långt nere i sanden att du riskerar att kvävas om du inte får upp det snart.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 12:10:51 följande:

Du/ni fortsätter på samma nivå. Jag vill veta HUR Sd vill hjälpa folk i sina hemländer, de säger bara ATT de vill göra det samtidigt som de vill sänka biståndet. För de flesta är detta helt orimligt och Sd behöver svara på hur de tänker att det ska fungera. Jomshof sa i dagens debatt i SVT att han inte har något emot att utvisa ett barn som levt här hela sitt liv, till ett land som barnet inte känner till eller känner någon som helst samhörighet med. Barnet är svenskt men har en annan hudfärg och dubbla medborgarskap, det räcker för Sd att skicka ut dem.

Så för att ännu en gång vara "matnyttig":
    1. HUR vill Sd hjälpa "på plats", det har jag hittills inte hört eller sett något konkret om.

SD vill inte sänka biståndet. Man vill höja det med 1 miljard. Idag stjäl regeringen pengar från just biståndet och lägger det på invandringen till Sverige.

1) Man vill hjälpa på plats genom att öka biståndet till UNHCR som står för den hjälpen som efterfrågas. Har du verkligen missat det?

UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar biståndet till samma organisation för att kunna föda flyktingsmugglare och de människor som tar sig till Sverige. Samt att man göder och föder hela flyktingindustrin inklusive Bert Karlsson.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-bor-ge-mer-pengar-till-unhcr_7289573.svd
    Hjälp fler flyktingar

Vi tror på en effektiv och human flyktingpolitik till hjälp för de behövande. Sverigedemokraterna ställer sig bakom asylrätten men önskar eftersträva att flyktingar så långt det är möjligt ska erbjudas hjälp i närområdet. I riksdagen är Sverigedemokraterna det parti som vill lägga mest pengar på att hjälpa flyktingar i sina närområden. Det är i tredje världen flertalet av världens flyktingar befinner sig och det är där hjälpen behövs. Genom att inrikta resurserna på att hjälpa flyktingar på plats kan vi bidra till rädda fler liv och hjälpa fler än vad vi gör idag.

sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?