Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 00:23:16 följande:
    Som sagt, det handlar om individuellt ansvar, ja, men mååååååååånga män är fast i gamla normer och föreställningar, så kunskap och förståelse måste ut till gruppen. Litet tradigt för oss som redan har koll, men repetition skadar inte.
    Du menar dessa, va?

www.pakistantoday.com.pk/2014/03/15/comment/coucil-of-islamic-ideology-declares-womens-existence-anti-islamic/

Du kan väl börja med att predika din kunskap - förslagsvis i närmaste islamska församling. Stalltips: Börja med männen.

“We can divide all women in the world into two distinct categories: those who are haraam and those who are makrooh. Now the difference between haraam and makrooh is that the former is categorically forbidden while the latter is really really disliked,” Shirani said.

He further went on to explain how the women around the world can ensure that they get promoted to being makrooh, from just being downright haraam. “Any woman that exercises her will is haraam, absolutely haraam, and is conspiring against Islam and theUmmah, whereas those women who are totally subservient can reach the status of being makrooh. Such is the generosity of our ideology and such is the endeavour of Muslim men like us who are the true torchbearers of gender equality,” the CII chairman added.

• Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 02:24:07 följande:
    Lägg ner, vi har problem här i Sverige också. SDs kvinnosyn är ett väldigt starkt bevis på det.
    Inget fel på SD:s kvinnosyn. Om du vill gnälla på manliga gruppers kvinnosyn i det svenska samhället är det nog mer lämpligt att du riktar ditt gnäll till utövare av "The religion of peace"....

"The CII meeting also advised the government that to protect Islam, women’s right to breathe should also be taken away from them. “Whether a woman is allowed to breathe or not be left up to her husband or male guardian, and no woman under any circumstance whatsoever should be allowed to decide whether she can breathe or not,” Shirani said."

"Officials told Khabaristan Today that the council members deliberated over various historic references related to women and concluded that each woman is a source of fitna and a perpetual enemy of Islam. They also decided that by restricting them to their subordinate, bordering on slave status, the momineen and the mujahideen can ensure that Islam continues to be the religion of peace, prosperity and gender equality."

Lite mer sånt till Sverige så får du något verkligt att näpsa om (om du mot förmodan skulle våga). Men det blir väl kortslutning i PK-vänster-hjärnan om du och dina partikamrater skulle kritisera den kvinnosynen.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 03:28:00 följande:
    Dra den för någon som inte har koll. Islam har inte en enhetlig kvinnosyn, till att börja med, och de muslimer som har taskig kvinnosyn har liknande syn som SD har på kvinnor.

Som sagt, det är bara bland SDs politiker man kommer undan med att uttrycka att det är okey att slå sin kvinna "någon enstaka gång".
    Tack för att du åtminstone är tydlig med ditt irrationella hat och jag ser att du inte vill kritisera något från den länken. intressant. Syntax Error eller håller du bara med?
    Men jag jag och andra intresserade i denna tråden tar gärna emot bevis på på fall där t.ex. SD t.ex. säger att det är maken/manlig släkting som bestämmer om kvinnor skall få andas.

Eller var SD säger att kvinnor med egen vilja är haram men att dessa kvinnor genom att vara fullständigt underdåniga kan nå en högre status (makruh) vilket kan översättas ungefär med "klandervärd".

För ett par svenska riksdagsmän i sjuklövern kan man eventuellt ha fog för misstanken att denna kvinnosyn inte avviker allt för mycket från artikelns.

Som sagt, intressant om du kunde påvisa var SD stödjer något som helst från den länken.

www.pakistantoday.com.pk/2014/03/15/comment/coucil-of-islamic-ideology-declares-womens-existence-anti-islamic/
  • Naranjos

O tempora, O mores...

"Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss. 

Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk. 

Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här. 

Vad Sverige i dag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan. Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan - på frihetens grund. 

Vi är ett litet folk, men vi har ett stort land att bo i. Se på Europa-kartan! Vårt land brer vida ut sig i världsdelen. Men vi är få, vi är de ensamma stugornas folk, och även om vi numera delvis bor i städer, så är vi dock någon gång komna från bönders, torpares, backstugesittares stugor. 

I ensamheten i stora ödsliga skogar har en svensk folksjäl danats genom tusendena år. Brottningen med stenen och stubben när åkern bröts, har gett oss krafter - andliga och kroppsliga. Och starkt motstånd utvecklar starka krafter. Så har detta lands skog och mark präglat oss, gett oss det egnaste, upprinnelsens källa till vår folkstyrka, den ensamme skogsbons stolthet och frihetssinne och den sege odlarens ihållighet. 

Det verkligt svenska är sålunda ursprunget - vår växtplats. Det är för mig den barndomens jord där jag sprang barfota något dussin somrar, och kände enrisbuskens barr under fötterna. Barndomens mark, det är vårens allt ljusare kvällar med morkullsflykt över stugbacken, och tranornas skrik från kärret. Det är sommarens solvärmda bäck med sitt ljumma vatten plaskande kring barnaben med sårskorpor på knäna. Det är höstens röda lingontuvor och det nedfallna äpplet i dagg-gräset en klar morgon. Det är vinterns snödrivor vid farstubron. Det är iskanornas kälkbacke. Det är några barn i en gråmosses lavstuga på skogsbacken en enslig kväll i skymningen. Far är på regementsmötet, mor på dagsverke uppe i Roten. Barnen sitter vid stugans fönster och trycker sina näsor platta emot glaset. Finns det inte någon där nere på vägen? Det är fattigdom - men en stolt fattigdom, som hjälper sig själv till livets tillräckliga uppehälle, till det grova, men mustiga dagliga brödet från rågen på åkerlappen kring stugan. Det är en sund och fri barnaväxt, som den vilda örtens mellan enbuskarna i hagen. Det är frid och trygghet i ett fredligt land, där barnen föds fria av fria föräldrar. Ett land där också de minsta backstugors barn får pröva sina möjligheter av alla slag så långt deras krafter räcker till. Ett land där var och en får växa efter sin egen art. Detta är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn. Detta är för mig det svenska, det omistliga." 

- Vilhelm Moberg, Svensk strävan, 1941

• Naranjos
    Errol Flynn skrev 2014-04-06 15:58:52 följande:
    www.svd.se/nyheter/utrikes/par-domt-till-dode...

Heja islam!! Man kanske skulle starta en tråd som heter Varför hatar folk islam? Undrar hur länge den skulle få stå kvar.
    "Sharia - soon in a town near you". Conversions offered - learn more here: www.konvertitguiden.com

Just a word of warning - "you can check out any time you like, but you can never leave" (at least not alive).
  • Naranjos
    Gert skrev 2014-04-09 17:41:08 följande:
    Sverige gått om Malta. Nu har Sverige störst invandring i hela Europa.

www.friatider.se/sverige-har-storst-invandrin...
    Det är helt för jävla konstigt att inte resten av Europa formligen står på kö för att ta del av de enorma samhällsvinster som invandring från tredje världen innebär. Antingen är dom rasister hela högen eller också saknar dom grundläggande kunskaper om ekonomi och begriper inte sitt eget bästa.

Det är bara att tacka och ta emot så länge det varar.
  • Naranjos
    Velouria skrev 2014-04-10 03:29:31 följande:
    Tycker du om att göra dig rolig över människor som kommer från tredje världen? Är du någon slags övermänniska som är biologiskt överlägsen alla andra människor som inte kommer från ett I-land? Vad har du bidragit till med på vår jord som gjort dig förtjänt av en sådan överlägsen position?

Varför tror du inte att invandrare från tredje världen kan vara någon samhällsvinst?

sv.wikipedia.org/wiki/Tredje_v%C3%A4rlden
    Jag kan bara konstatera att den invandring vi haft de senaste -åtminstone- 10-15 åren inte är någon samhällsvinst. Hade det varit det, hade det varit fullt slagsmål i övriga världen om just dessa invandrare. 
    Vad jag själv gjort - garanterat betalat mer skatt än 99% av någon enskild invandrare från valfritt Mena-land. Det ger inte mig någon unik position i samhället men däremot en rättighet att ifrågasätta vart mina skattepengar tar vägen och om de används på bästa sätt. En rättighet jag delar med alla invånare.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 00:51:22 följande:

Du förstår väl att muslim per automatik inte är lika med terrorist eller extremist? Och att muslimer inte föder många barn i syfte att ta över världen..?
    Det sista är nog en uppfattning som inte delas av många muslimska ledare. Muammar Gadaffi är (var) naturligtvis inte ensam om den inställningen:

www.wnd.com/2006/05/35992/

Du behöver inte tro på mig eller någon annan som skriver på forumet. Det är bara att lyssna på vad många själva säger och predikar. Och kom ihåg - det är sällan de sekulariserade som har (tar) makten.

Snabbt googlat: 

Egyptian Nonie Darwish talks to Ann-Marie Murrell about Islamic rule in her home country & why Islamist will never stop until they have 'conquered the world'. "I don't care about 'moderate Muslims'—there are enough radicals ones to destroy western civilization & freedom."

• Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 00:58:18 följande:
     Muslimerna drog heller inte runt med nazisymboler för tio-tjugo år sedan och ägnade sig åt våld på oliktänkande i Sverige. Men detaljer, jag vet...
    Nä, men de stred för Hitler (Waffen SS) under WW2... Fina grabbar på det hela taget, va?

....recruitment drive amongst Bosnian Muslims led to tens of thousands signing up for the Waffen-SS. Formed into exclusive Muslim units, these men fought in some of the most brutal campaigns of the entire war. (från BBC)

stosstruppen39-45.tripod.com/id10.html
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-04-14 17:22:11 följande:
    Spelar ingen roll. Man har INTE åsiktsfrihet på jobbet.

Du representerar din arbetsgivare/uppdragsgivare. Varje dag och oberoende av om det är avlönat eller ideellt arbete.
    Aha, som några brandmän och sköterskor i Malmö förra veckan menar du.

Åsiktsfrihet på jobbet gäller således endast om åsikterna är MOT SD. Då förstår vi hur du tänker.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?