Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 20:23:03 följande:
    Jepp. Vet inte om danskar har heroin i kaffet, vi får googla det!? Tungan ute
    Inte omöjligt

• oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:
    Oj vad duktiga ni är på att skriva :)
    Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? 
    Dorian svarade på det där, han menade att man är svensk om man hade ett par trevliga egenskaper han radade upp. I princip hela jordens befolkning är svenskar utom de som Dorian tycker är dumma. 

Är det en definition som faller dig i smaken?
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2014-02-27 22:48:19 följande:
    Förresten har du märkt några skillnader i debattklimatet här sedan hans längre frånfälle? 
    Framförallt verkar du mer nyanserad.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:52:40 följande:

Tydliggör: Jag tycker inte man ska hänga it folk. Den var en fråga.
    Verkligen, IT folk som är så jobbiga? Ett par kan vi väl hänga.
  • oOOo  oOOo
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:43:40 följande:
    Det här vet alla politiker om, inom politik finns inga sanningar, utom möjligen röstresultaten, i övrigt handlar det om åsikter.
    Sant, men skall vi inte då bara acceptera uppenbart manipulerande?
  • oOOo  oOOo
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:54:04 följande:
    Vad beror det på att folk blir så fullständigt insnöade?
    De drivs av bitterhet och hat.

"here is my fist, where is the fight", som en MP:are stolt uttryckte det på en stämma. Pinsamt.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:01:15 följande:
    Bra journalistik finns i nästan alla tidningar då och då. Dålig journalistik också. Det gäller att granska varje artikel.

Artikeln du länkade till, som några andra i tråden verkar ha accepterat som sanning, var skvaller, varken mer eller mindre.

Och jag blir lite förvånad över hur folk som ena stunden är jättekritiska mot media, nästa stund helt okritiskt verkar svälja skvaller med hull och hår.
    Det länkas friskt till alla möjliga sajter här utan närmare källkritik.
    Sedan finns det de som känner sig manade att dementera och prata om källkritik när uppgifterna inte passar dem. 
    Samma skrot och korn.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:34:52 följande:
    Jag talar nog om kritisk granskning nästan jämt. 
    Med betoning på nästan
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:34:52 följande:
    Blir bara förvånad när vissa ena stunden är jättekritiska mot kvällsmaten och sen tar skvaller som en sanning nästa stund.
    Jaa, sluta gnäll på kvällmaten, tänk på de svältande i Afrika.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:44:58 följande:

Haha. Kvällspressen. Ge mig gärna ett exempel där jag är inkonsekvent vad gäller kritisk granskning :)
    Det är väl klart att du inte kan sitta och kommentera varenda länk på FL som inte är kritiskt granskad. Du gör något val vilka länkar du vill ifrågasätta eller hur. Nu valde du att ifrågasätta expressens uppföljning på aftonbladets rapportering om Malmöhändelsen. Har du ifrågasatt aftonbladets rapportering om samma händelse någonstans?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 19:43:50 följande:
    Det kan vara intressant att veta skostorlek eller alkoholhalt eller inkomst också. Varför är just hudfärgen eller ursprunget så speciellt intressant?
    Sant, de borde skala bort all information som inte uppenbarligen är intressant. Typ människa mördad av en annan människa. Kanske lite väl informativt. Bättre bara konstatera "Ett mord". Eller är det intressant tillräckligt. Vad ger det liksom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?