Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Gräsrot skrev 2014-04-01 10:21:22 följande:

Det blev mycket tyst från Philipsson,

Känns som ett sundhetstecken att inte sitta i denna tråden 24/7
  • oOOo  oOOo
    Gräsrot skrev 2014-04-01 10:27:26 följande:
    Att han nu kommit till nivån konspirationsteorier
    Du menar de där konspirationsteorierna om att SD har en dold agenda?
    "You're barking up the wrong tree"
  • oOOo  oOOo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 20:46:42 följande:
    Är det bara jag som börjar tröttna på ordet "sekten"?
    Det är väl bara att acceptera att folks ordval stammar efter vad de är vana vid.
    Sekterister är väl mer benägna än andra att prata om sekter antar jag, för oss utomstående framstår det väl mer som ett kuriosum.
  • oOOo  oOOo
    Philipsson skrev 2014-04-02 18:33:52 följande:
    Miljöpartiets kvinnosyn är fin. Först kallar de sig feminister, antipatriarkatet och det ena med det andra av floskler, och sen går de ut och köper sig en avsugning av ett fnask.

Neeej då, inget hyckleri alls.  As usual.

avpixlat.info/2014/03/21/miljopartist-domd-fo.../
    Låter lite som Göran Lindberg som var så engagerad i genusfrågor. Kanske symptomatiskt det där
    Han kanske var miljöpartist han också.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 22:59:13 följande:
    Kissade han i sängen också, eller är det en strikt SD-tradition? Drömmer
    Felkissning har väl fru Schyman patenterat?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-04-03 13:32:34 följande:
    De planerna är inte mina. Och de som har spenderat tid och pengar för att ta fram dem vill knappast att jag skänker bort dem till dig på nätet.
    Intressant. Det är alltså kapitalisterna som sitter på sanningen men trädkramarna vill inte betala?
    Quintus Zebra skrev 2014-04-03 13:32:34 följande:
    Vad ska ett lands energikonsumtion bestämmas av:

Hur mycket vi hållbart KAN konsumera utifrån de resurser vi har?

Eller hur mycket vi VILL konsumera, skit samma vilka följder det har?
    Hur mycket vi kan konsumera bestäms av hur stora resurserna är ja. Verkar som ditt problem är att resurserna är för stora.

• oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-04-03 13:47:26 följande:
    De är yrkesmän/kvinnor som själva får bestämma om de vill skänka bort sina idéer.
    Men det gör de inte enligt dig då eftersom de vill tjäna pengar på sina rön. Kapitalism i ett nötskal.
    Quintus Zebra skrev 2014-04-03 13:47:26 följande:
    Nej, det bestäms det inte av. Inte i nuläget. Mina problem är att kärnkraft är smutsigt, farligt och dyrt.
    Jo, energin kostar vad den gör beroende på efterfrågan och tillgång. Men jag vet ju iof att du inte fattar den där principen, speciellt inte då den leder till att din världsbild börjar halta. Då måste du uppfinna nya regler för ekonomi som är så komplicerade att ingen kan förstå dom

• oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-04-03 13:51:12 följande:
    Nej, vi konsumerar inte efter våra resurser. 
    Jo, det gör vi. Hade oljan tex inte varit så lätt att hitta hade den varit dyrare. Hade den orsakat mer skada att elda upp hade den varit dyrare.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-03 15:34:54 följande:
    Lustigt hur du verkar anse att det är omöjligt för folk att ändra sig om politik i livet.
    Det är många som ändrar sig. Du känner väl till ordspråket

Om du inte är röd som ung har du inget hjärta, om du inte är blå som äldre har du ingen hjärna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?