Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-05-09 12:48:39 följande:

Enligt förteoendebarometern och andra undersökningar så är SD den organisation i hela Sverige som svenskarna har minst förtroende för. Om man förespråkar assimilation så borde det väl innebära att sverigedemokrater som ska assimileras till att tycka mer "svenskt"?
    Det komiska är ju att du precis som SD verkar tro att ni sitter inne med svaret på vad som är svensk och inte
    Samma skrot och korn.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:01:46 följande:

Haha. Läs igen. OM man förespråkar assimilation tänker man så, skrev jag. Nu gör jag ju inte det :)
    Du uttalar dig trots allt om vad som är svenskt eller hur. Tydligen är du av åsikten att SD:are inte är svenska tillräckligt precis som SD:are menar att andra inte är svenska tillräckligt.

Men kul att läsa hur du försöker krumbukta dig ur din grodor.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:38:54 följande:
    Hehe! Haha! Ehhh. Va? Nä! Haha.
    Detta var nog det mest innehållsrika du kläckt ur dig på länge
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-09 23:03:05 följande:
    Spegel, soegel på väggen där - säg mig...Flört
    Ja, du får nog prata med din spegel då eftersom nordkoreacensuren har slagit till här, föga förvånande
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2014-05-12 17:56:32 följande:
    Du har inte särskilt höga krav på begreppet demokrati, va?

För vissa räcker det med att demokrati finns i namnet.

Demokratiska folkrepubliken Korea
    Tyska demokratiska republiken
    osv

så länge det är vänster såklart
  • oOOo  oOOo
    Naiw skrev 2014-05-12 18:05:55 följande:
    Ja kommunism är ju starkt förknippat med demokrati, Vänsterpartiet hette ju vänsterpartiet kommunisterna för inte allt för länge sedan.
    Precis, namnet är viktigt.
    De måste nog byta snart till vänsterdemokraterna så vi med säkerhet vet att de avser förbjuda alla andra partier i sann vänsterdemokratisk anda
  • oOOo  oOOo
    Naiw skrev 2014-05-12 18:20:13 följande:
    Socialvänsterdemokraterna.
    Då kanske vi får Svenska demokratiska republiken med tillhörande mur.
    det är väl därför sverigedemokraterna är så jobbiga, de har snott det tilltänkta namnet... och politiken
  • oOOo  oOOo
    Philipsson skrev 2014-05-29 14:19:48 följande:
    Du kanske inte kan läsa så bra. Inte heller FDFMGA; hon lär väl inte vara läskunnig hon heller.
    Det ena ger det andra. Hade de varit läskunniga hade de nog inte hatat så mycket eller så är det kanske deras hat som förblindar dem
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-29 15:48:05 följande:
    Tyvärr tror jag att ni kommer att bli besvikna. Jag är övertygad om att M och S inte analyserar valresultatet utifrån samma utgångspunkter som våra batikhäxeforskare gör.
    Vet inte vad du pratar om här. Kunde inte bry mig mindre hur S, M analyserar vad de månde vara.
    FDFMGA skrev 2014-05-29 15:48:05 följande:
    Min gissning är att batikhäxeforskningen aldrig kommer att spela någon större roll - vare sig inom den akademiska eller den politiska världenFlört
    Vilken forskning är det du syftar på? Är det genusforskning?  
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-05-29 17:17:30 följande:
    valet till Europaparlamentet visat opinionsläget.
    Svårt att säga. Något visar det nog. Det roligaste med det valet var hur fel prognosen slog ut. När skall de fatta att fråga folk utanför vallokalen är en urkass metod  
Svar på tråden Varför hatar folk SD?