Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-09-18 13:40:22 följande:
    Haha, vilket senhistoriskt spån! Grym förståelse för ekonomi också.

Jag hade legat något lågt om jag var du.

Samhällshistoria och ekonomi verkar vara det samma som ett amatörtrolleritrick;
    Oj så seriösa inlägg du skriver. De är snarare...ungdomliga, av "min farsa är nog något starkare än din"-slaget
  • Philipsson
    MsFry skrev 2014-09-21 08:42:26 följande:
    Snygg misshandel av kommatering i svenska språket.
    Varför skulle det inlägget representera nån misshandel av det svenska språket?

• Philipsson

Härligt inlägg av A. Teodorescu, som borde provocera samtliga politiker i sjuklövern och journalister i detta land, samt de pekåister som skriver här i tråden:

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/aliceteodorescu/article19578984.ab

Vad hon säger är ju att de som menar att om all reglering av invandringen till Sverige, innebär att göra skillnad mellan oss och att de som tycker att en reglerad invandring inte är kompatibel med FN:s mänskliga rättigheter, så borde ju de dessa då sträva efter att avskaffa den reglerade invandringen och istället förespråka fri invandring. Detta är det dock ingen ut sjuklövern som gör, och f.ö. knappast några journalister eller debattörer här i tråden heller, och då kallar hon er för hycklare, och det är precis det ni är!

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-09-23 15:15:15 följande:
    Jag har inte sett någon som påstått att Sverige ska ha öppna gränser, inte heller särskilt många som anser att SD:s rasism har något att göra med att partiet vill begränsa invandringen, utan att de gör skillnad på vilka som ska få asyl av dem som kommer hit utifrån ursprung och religiös tillhörighet.
    Aha, så nu är du för en begränsning av invandringen? Sen när då? Som den opportunist du är, så har du ni insett att vinden har vänt? Det är ju det problemet alla ni pekåister har, att ni alltid måste sticka upp fingret i vädret för att känna efter hur vinden går.

Var någonstans skulle Sd har sagt att partiet gör skillnad på "vilka som ska få asyl av dem som kommer hit utifrån ursprung och religiös tillhörighet"?

Vad Sd däremot har sagt och säger, gång på gång, är ju att flyktinginvandringen till Sverige måste minska, oavsett varifrån den kommer, och att Sverige bör hjälpa flyktingar i närområdet, istället för att ge den minoritet av flyktingar som kommer hit, uppehållstillstånd i Sverige.

Som vanligt fantiserar du ihop vad Sd skulle ha sagt istället för att utgå från vad partiet faktiskt säger.

Men du, du som nu vill begränsa invandringen. Med hur många?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-09-23 18:04:18 följande:
    Fast det är ju ditt rigida och självupptagna tänkesätt som gör att du inte förstår att i stort sett alla är för en begränsad invandring,
    Så har det då inte låtit hittills. Alla åsikter som har handlat om att minska invandringen har ju betraktas som frukten av rasism.

Men du har rätt i att du och ni andra pekåister ju aldrig har specificerat var gränsen mellan pk-begränsningen och rasimbegränsningen skulle gå. Ni har då bara låtsats att alla som har velat minska på invandringen skulle vara rasister. Eller?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-09-24 20:55:49 följande:
    Det skulle jag inte vilja påstå, jag tror inte att jag sett en enda skribent här på FL under de år jag läst här som påstått att SD är rasistiska på grund av att de vill begränsa invandringen kraftigt utan jag har bara sett varianter på påståendet att SD:s rasism kan härledas till att de gör skillnad på folk och folk, precis som Åkesson i intervjun jag länkade till gjorde. (För tydlighetens skull, att man inte anser att det är rasistiskt att vilja minska invandringen innebär inte nödvändigtvis att man måste anse att det vore en bra åtgärd.)

Däremot är det oerhört vanligt att sverigedemokrater påstår att de kallas rasister för att de vill begränsa invandringen radikalt. Min gissning är att detta påstående framförallt bottnar i att sverigedemokrater och SD-kramare måste tillskriva sina meningsmotståndare åsikter dessa aldrig uttryckt för att överhuvudtaget ha några argument att komma med - men förmodligen finns det också en annan aspekt som man inte kan bortse från och det är det faktum att många kramare och sverigedemokrater inte riktigt klarar av att hänga med i en vanlig debatt och därför inte sällan hamnar en smula snett.

Hur gick det för dig, fixade du länken till Åkessonklippet i mitt förra inlägg, vad tycker du om hans påståenden om muslimer?

Vill du har fler exempel på vad det är hos SD:s åsikter som gör att många anser att partiet och dess anhängare i mångt och mycket kan klassas som rasister - eller föredrar du att fortsätta attackera väderkvarnar som ärligt talat bara roterar inne i ditt huvud?
    Men om man gör juridisk skillnad mellan svenska medborgare och folk som inte är svenska medborgare, så gör man ju skillnad mellan folk och folk. Vad är det konstiga i det? Du låtsas ju uppenbarligen bara att du inte gör skillnad på folk och folk...eftersom du ju gör det i praktiken.

Så det där att de bara de "onda" skulle göra skillnad på folk och folk"-argumentet, är bara ännu en plattityd från pekåister som du själv. En tom fras. Alla gör vi nämligen skillnad på folk och folk. Eller låter du vem som helst krypa ner i din säng hemma?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-09-25 11:54:53 följande:
    Så du valde väderkvarnen i ditt huvud i stället för att diskutera Åkessonexemplet.

Det här med människors lika värde är en abstraktion som inte omöjliggör nationsgränser eller för den delen att jag exempelvis anser att min familj har ett mycket större värde för mig än en okänd vitryss.

Den återkommande diskussionen om människors värde från folket som samlas kring SD, SvP och SMR här på FL är enligt mig ett utmärkt exempel på den intellektuella statusen bland dessa.

Snart så börjar väl vitryssen återigen med darr på texten förkunna att Sveriges invandringspolitik inte är demokratisk - och så måste någon än en gång förklara hur en representativ demokrati fungerar med grundlagsexempel och hela baletten.

Man kan faktiskt undra hur det står till på vissa håll och kanter egentligen Skrattande
    Du undviker ständigt kärnfrågan. Vill du öka eller minska på flyktinginvandringen, såsom den ser ut nu, till Sverige. Eller vill du behålla den precis som den är just nu?

Eller gör du som sjuklöverpolitikerna, att du mörkar din åsikt? Varför är du så rädd att säga vad du tycker? Varför är ni pekåister såna pultroner?

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-09-25 20:09:31 följande:
    Tja, i den här tråden är det väl Philipsson som brukar använda batikhäxor som en förolämpning  mor kvinnor och han har också länkat till Metapedias förklaring av begreppet. I stort sett är det bara i nazistiska och påtagligt rasistiska kretsar begreppet används - så det är ju klart att det bara är nazistiska Metapedia som tillhandahåller en förklaring.av vilka kvinnor som ska anses vara batikhäxor.

I mitt tycke finns det tydliga likheter mellan dina och Philipsons åsikter - och i synen på Philipssons batikhäxor kan man se vilken avgrund som skiljer dig och mig åsiktsmässigt. Jag tycker jävligt illa om att nazister och andra kallar en viss kategori kvinnor för batikhäxor medan du tycker jävligt illa om att man gör sig lustig över dem som använder begreppet.

Den avgrunden skiljer oss nog åt i hela debatten om rasism och SD - du vill att man ska öppna ögonen för rasisternas lidande och deras bevekelsegrunder medan jag har ett helt annat fokus, ett fokus som för övrigt innebär att jag jämställer dig med övriga SD-aktivister, även om jag tycker att de oftast är mer raka och ärliga i sin framtoning.
    Men har du nån annan källa som definierar begreppet "batikhäxa" så välkommen då att referera till den. Problemet är att många neologismer aldrig tar sig in i ordböckerna, eftersom de i regel samtidigt är modeord, som ganska snabbt försvinner ur vokabulären. Fast vem vet hur det blir med "batikhäxa"? Tiden får utvisa om ordet stannar i svenskan eller om det försvinner. Samma sak gäller naturligtvis "gubbslem" f.ö., som feministerna lanserat.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-26 09:53:55 följande:
    Du missar målet. Det är givetvis inte rätt någonstans av Philipsson heller att tala om "batikhäxor" eller länka till Metapedia som en trovärdig källa. Sådant ska uppmärksammas och kommenteras. Det är som sagt inte det det handlar om.
    Vad skulle det vara för fel med att använda ordet "batikhäxa"? Och vad skulle det vara för fel med att länka till Metapedia? Om du tycker att den definition av "batikhäxa" som finns där, inte stämmer med ordets användning/betydelse, så är det ju bara att du plockar fram en egen källa då, som möjligen beskreve ordet på ett distinktare vis.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-26 16:27:03 följande:
    Det är ett generaliserande skällsord i stil med "kulturberikare" eller varför inte "främlingsfientlig" (i meningen "alla som vill se någon form av skärpning av den svenska invandringspolitiken").
    Ja, och? Det finns många nedsättande uttryck. "Idiot", "imbecill", "svin" är några av dem. Är du överkänslig mot nedsättande uttryck eller vad?
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-26 16:27:03 följande:
    Och att länka till en uppenbart vinklad källa för att objektivt beskriva ett ord blir inte riktigt bra det heller. Lite som att länka till Avpixlat för att beskriva nackdelar med invandring, eller till Expo för att beskriva fördelar med densamma.
    Men lägg av nu, innehållet i den beskrivning av ordet som finns på Metapedia stämmer åtminstone som jag ser det, ganska väl in på dess användning. Är det nånting i den definition som finns där, du inte håller med om? Vad skulle annars "batikhäxa" betyda menar du? Kom i så fall med sakliga invändningar mot den definition som där presenteras.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?