Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-18 23:37:35 följande:
    Exakt vad kan göras i dagens läge? För att komma ur systemet så krävs det så gott som ett globalt samarbete.

Äh sluta med ditt globala Göran Persson trams, det globala gör att du kan köpa en tv för 4000 ist för 6000.Det finns ingen utanför Norden , som känner någon som helst samhörighet med dig. Möjligtvis att någon tycker att vi är lite trevliga , och att vi kan leverera lite bra saker som dom vill köpa.
  • Thomas66

[quote=72273275][quote-nick]Digestive skrev 2014-01-18 23:33:52 följande:[/quote-nick]

Thomas66 skrev 2014-01-18 22:59:45 följande:
    Så nu har Svenskabanker bra ekonomi ? Du får nog bestämma dig, kan man aldrig någonsin betala/ minska sina skulder och att man är på väg mot en oundviklig konkurs så har man väl dålig ekonomi?? Du får nog fundera ett varv till. Skicka in ditt iq test här så skickar jag in mitt om du nu tror att du skulle vara ubersmart.
    Då återgår det till det här tvåbitarpusslet som verkar för svårt därborta. Det finns ingen bank i världen som inte har snarlika skulder, då dessa skulder har byggts in i hela pengasystemet. Systemet har sett så ut sedan det såg dagens ljus. Fatta nu; banker förmedlar pengar som har lånats mot ränta, utav centralbanker som skapar pengar. Det kan alltså inte komma 1 krona in i existens och för användning utan att det samtidigt uppstår en skuld på över 1 krona. Backa nu tillbaka och förstå att det har sett ut så genom hela den moderna historien - och därför har bankerna gigantiska skulder vid det här laget. Bankerna har inte skött ekonomin dåligt, utan ekonomin ser sådan ut i sin kärna - att det alltid finns en skuld högre än det tillgängliga kapitalet, hur det än görs inom systemet. Systemet används globalt och det går knappast att trolla bort det hur som helst - inte minst för att det inte skulle tillåtas utav de som äger nyckelvalutorna, de som med andra ord ska ha tillbaka pengarna i slutändan, och dessa aktörer kan göra precis vad som helst, de har ändlösa resurser i ett globalt accepterat system.   Slutar Sverige betala sina skulder, det vill säga vägrar delta i systemet något mer - så säljs skulden till X som får ändlösa resurser i ryggen til att göra köttfärs av Sverige.   Låter det som maffia? I sådant fall så har iallafall en polett trillat ner.[/ Det är ju bara att strunta i att betala, vad tror du skulle hända? Ska dom skicka Gud på dig?
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-01-18 23:57:34 följande:
    [quote=72273275][quote-nick]Digestive skrev 2014-01-18 23:33:52 följande:[/quote-nick]Då återgår det till det här tvåbitarpusslet som verkar för svårt därborta. Det finns ingen bank i världen som inte har snarlika skulder, då dessa skulder har byggts in i hela pengasystemet. Systemet har sett så ut sedan det såg dagens ljus. Fatta nu; banker förmedlar pengar som har lånats mot ränta, utav centralbanker som skapar pengar. Det kan alltså inte komma 1 krona in i existens och för användning utan att det samtidigt uppstår en skuld på över 1 krona. Backa nu tillbaka och förstå att det har sett ut så genom hela den moderna historien - och därför har bankerna gigantiska skulder vid det här laget. Bankerna har inte skött ekonomin dåligt, utan ekonomin ser sådan ut i sin kärna - att det alltid finns en skuld högre än det tillgängliga kapitalet, hur det än görs inom systemet. Systemet används globalt och det går knappast att trolla bort det hur som helst - inte minst för att det inte skulle tillåtas utav de som äger nyckelvalutorna, de som med andra ord ska ha tillbaka pengarna i slutändan, och dessa aktörer kan göra precis vad som helst, de har ändlösa resurser i ett globalt accepterat system.   Slutar Sverige betala sina skulder, det vill säga vägrar delta i systemet något mer - så säljs skulden till X som får ändlösa resurser i ryggen til att göra köttfärs av Sverige.   Låter det som maffia? I sådant fall så har iallafall en polett trillat ner.[/ Det är ju bara att strunta i att betala, vad tror du skulle hända? Ska dom skicka Gud på dig?

Oj rörigt igen, men återigen tror du att dom skickar Gud på dig? Nyss höll du ju med honom i klippet, föratt sedan säga att man bara ska flyta på så blir det bättre sedan. Hur fan kan det bli bättre sedan om man följer samma mönster som idag?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-19 11:55:09 följande:
    Enligt din mening är alltså alla i ytterområderna antagligen "efterblivna"? Jaha.

Nä, egentligen inte. Men blir ju lätt att dra sådana slutsatser. , då det presenteras studier som visar att det går bra pga invandring.iof slog dom ihop Stockholmskommun med kommuner som inte tillhör dem. För att konstatera att det är sämre i tex Töreboda där invandringen är lägre. Det är ju sådant ni sitter och nickar ikapp till och presenterar som bevis. Själv undrar man ju då varför dom flesta skolor i ytterområdena ( trots att dom får mera pengar per barn ) bara lyckas med att få 30-40% att bli godkända i års 9 , och i Törebodas fall är det drygt 70%. Du kanske har några lösningar på detta problem? Och så ser det ut på dom flesta håll i Sverige 2014 heltsjukt tycker jag. Och eftersom man ska försöka vara lite ärlig, så kan jag nämna att här klarar sig drygt 50%.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-19 14:05:34 följande:
    Varför säger du saker du inte menar? "Ni sitter och nickar ikapp". Jag är inte med i någon grupp så ta bara upp saker jag har sagt när du pratar om vad jag har sagt. Som jag nämnt tidigare, kanske här men definitivt i en annan tråd där du också medverkade anser jag en lösning är att barn som kommer hit runt tonåren får läsa lite längre för att klara skolan eftersom undervisningen bedrivs på ett språk de hålller på att lära sig och så gör vi redan. Sedan kan man lyfta ut dem ur statistiken för att det inte ska se ut som att så många som fullföljt 9 år i grundskola inte tar slutbetyg, när de i verkligheten bara gått ett par år och många har genomgått en fantastisk utveckling på den korta tiden - men som ännu inte räcker till för ett fullständigt grundskolebetyg som ger behörighethet till gymnasiet. Har du sett hur motsvarande statistik för gymnasiets introduktionsprogram ser ut för er, där många av de barn som anländer senare hamnar för att ta avgångsbetyg för grundskolan? Jag tror inte att jag hade fixat hela grundskolan i ett arabiskttalandeland på 3-4 år om jag hade flyttat som 12-åring. Hade du? Tänk på hur det ser ut för de som kommer när de är ännu äldre och hur det ser ut i statistiken. Även den som bott här i ett par veckor och varit inskriven i skolan är med i statistiken. Det är lite som medellivslängden. När jag var liten trodde jag att det inte fanns några gamla människor i länder med en kort medlivslängd, men senare förstod jag att den höga barnadödligheten drog ner statistiken även om det säkert strök med fler gamla människor i fattiga länder än rika. Du drar så svart-vita slutsatser av statistik.

Nja att det är så fantastiskt som du tror stämmer inte. Givetvis övertolkar man säkert ibland. Men här gjorde dom så för 4-5 år sedan att dom stängde en sk dåligt skola och flyttade den till en rätt bra skola. Och nu har den andra skolan lika dåliga resultat och svenskarna har lämnat, så helt problemfritt är det inte.
  • Thomas66
    Naranjos skrev 2014-01-19 17:44:01 följande:
    Apropå mångfald i skolan:

Han skämtar va ? Det måste ju vara en parodi på folk som, tja som påminner om vissa i denna tråd.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-19 18:06:03 följande:
    Var har jag sagt att jag tror det är fantastiskt? Jag har sagt att "många har genomgått en fantastisk utveckling på den korta tiden - men som ännu inte räcker till för ett fullständigt grundskolebetyg som ger behörighet till gymnasiet". För att du ska se hur det gick spelar det ingen roll vilken annan grundskolas resultat du mäter, du får titta på hur det ser ut på nästa nivå. Om vi stoppar in dig i en arabisktalande skola vid 12 års ålder är det dåligt av dig om du inte har gymnasiebehörighet 3-4 år senare? Om du klarar att få betyg i några ämnen men inte alla på årskurs 9-nivå, är det ett dåligt resultat? Om du börjar när du är 14 och bara har 1-2 år är det ännu sämre av dig och har du uppnått ett ännu sämre resultat då?

Jaha så alla barn är 12 år när dom kommer hit? Den skolan jag vet om flyttade över alla klasser, och dom har lika dåliga betyg nu som då.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-01-19 16:36:30 följande:
    Och enligt SD så vet ju alla att man inte kan lita på PK-mediakällan "Aftonhoran". Så ingenting som stod i artikeln, inklusive Ekeroths ljudfil, har någon som helst sanning.
    Mother cake

Vad tycker du om det som framkommit?
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 20:34:14 följande:
    Du har en poäng, absolut! Gillar den sista meningen haha

Du får lära dig av vederbörande, hade inte han trippelkollat att det antagligen inte är sant och att Säpo ev/ antagligen har något att komma med. Så hade han gladeligen raljerat om järnrör , låginteligenta , och att allt en Sdare kan säga är hora i månader framöver. Så din tid kommer när någon stjärnreporter kommer att intervjua någon anonym som absolut har blivit kallad både det ena och det andra av Sdare.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-19 21:11:44 följande:
    Raljerade gjorde jag ändå. Men det finns ett djupare allvar i restaurangincidenten. Om Ekeroth - eller någon i sällskapet -  inte har kallat någon för hora eller uppträtt olämpligt på annat sätt, så har han blivit utslängd som representant för ett folkvalt parti. Man kan tycka vad man vill om SD - och du vet ju vad jag tycker - men det hindrar inte att jag tycker att det är för jävligt om han är oskyldig och att han då förtjänar en förklaring och en ursäkt.

Haha kunde inte låta bli, kände bara att du kanske blev lite besviken. Men du har rätt kan dom inte det så börjar det bli illa.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?