Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-01-30 22:25:50 följande:
    Inte alls! Jag anser varken att Erik Sade är bäst (oss emellan, av familjeskäl har jag tvingats lyssna till honom, vilket jag utan att säga högt  klassar som tortyr med plågsamma ljudförsök) eller att alla samhällsproblem kan lösas med att man begränsar invandringen ytterligare. Hursomhelst bedömer jag att de 11-åriga tjejerna har betydligt större potential att ta sig vidare och bort från sin idoldyrkan än vad den genomsnittliga sverigedemokraten har att komma loss från sin variant av Erik Sade, Jimmie Åkesson.

Möjligt att det är så ( har klarat mig hyfsat med Sadehysterin , har en förståndig liten dam hemma, har iof tagit med henne och tittat. Hon gillar det säkert men inte jätteimponerad ) Men det jag tror att ni inte fattar är att skulle tex sossarna säga att vi ska göra en utvärdering, och att man ev skulle anpassa sig till en Invandring till tex övriga Norden så skulle inte Sd finnas. Så erat fokus ligger helt fel.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 22:43:48 följande:
    "Ni igen. Jag är EN person. Använd singularis när du pratar med mig. Problemet här är faktiskt DU. Du fattar inte att mitt exempel var ett EXEMEMPEL i ett resonemang om hur man ska TOLKA statistik. Det du verkar tro att jag pratar om har jag inte alls nämnt. 

Jag förstår problemet, nämner man 70000 utsatta tjejer, så är ju problemet ni, du, det finns andra som gör annat . Den riktiga statistiken är klar och tydlig. Är du förvånad?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 23:09:52 följande:
    Nej, du förstår inte alls. Du har faktiskt inte tagit till dig att det finns en skillnad i att diskutera och ta upp EXEMPEL för att illustrera en poäng och att man talar exklusivt om det exemplet handlar om. Du förstår inte skillnaden. Så är det. Du fixar inte att reda ut det uppe i huvudet. Det är uppenbart för du biter dig fast i att upprepa något jag aldrig har sagt. Nej, jag är inte förvånad. Du har gjort mig van vid att du inte fattar. Den "riktiga" statistiken? Så det finns en "riktig" och en "oriktig" statistik.

Eg inte, statistik stämmer . Sedan kan man ju skylla på ditten och datten, eller anta varför. Men det stämmer ändå.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 23:17:10 följande:
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.

Tror att det är ett stort problem , alla politiker gillar lika då dom inte bryr sig om något annat än sig själva. Är eg rätt liberal själv vilket detta som händer nu kommer att skapa, det finns ingen chans att något förutom Ala USA kan komma ur detta. Tyvärr tänkte jag lite vekt på gamladagar att va fan Sverige va ju en bra förebild. Så får avvakta i 5- 10 år innan man lär barnet vad som gäller, och vilken framtid som komma skall.
  • Thomas66
    Pelleskutt skrev 2014-01-30 23:44:05 följande:
    Vad får dig att tro att "alla politiker gillar lika" ???? Det var nog det dummaste jag läst på länge här inne faktiskt. Eller ok, Du är inte dum men hur förankrad i verkligheten är din åsikt? har Du läst en tidning eller följt med i vilka beslut riksdagen tagit de senaste åren?

Nä tidningar läser jag inte så mycket, men tittar rätt mycket på tv ( eller nä) men har kollat mycket politiska tvdebatter sista tiden. Nja menade nog att dom gillar lika löner( tror att Kalle hade ca 34000 i månaden på 90 talet tror att dom höjdes rejält av dom röda ? ) Vad får dig att tro att dom bryr sig om så mycket mera än sin karriär, det är väl ungefär så det fungerar i vanliga livet? Visst finns det lite extra bra idealister( det är uppskattat) Men att det är vanligt har inte jag iaf sett så mycket av.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:48:29 följande:
    Fast nu är det ju inte så - tvärtom en stor del av när SD gör bort sig är när de hackar på just idéer, tankar och projekt som vill åtgärda problem av det slaget. Många tror tex på en samtyckeslag, och många har argumenterats och demonstrerat för det också. Är det att "göra ingenting" tycker du? Ironiskt nog är ju SD MOT den sortens utveckling, och emot feminism och kvinnorsr ska man bevisa det? jämställdhet i stort (även om de är PK nog att inte säga det alltför öppet förstås).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Vad snackar du om? Det finns väl inga demonstrationer för dessa tjejers skull? ( 70000 ungakvinnor och du babblar om ja, eller nej, och lite hen sedan blir allt bra) Spelar väl ingen roll om man har sagt nej vid en våldtäkt, hur ska man bevisa det? Du är en stor jävla soppa som nonchalerar dessa problem fullständigt.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:52:27 följande:
    Aha. Så, i resten av norden finns alltså inte motsvarande partier? Hur förklarar du då, bara för att ta ett exempel, att Sannfinländarna är dubbelt så stora, röstprocentmässigt, som SD, i Finland, ett land med mycket mindre invandring? Det är rätt väl bevisat faktiskt - länder med liten invandring har MER problem med rasism och nationalism. Ungern har nära noll invandring, men SD har starka polare där ändå, mycket starka polare, i Jobbik. Klart, finns inte så många "arabmuslimer" där, men de har romer, judar och annat som de kan hata ändå. Så där har du inte bara fel, det är direkt tvärtom faktiskt.

Bevisat? Om nu Finnar inte vill ha en massa invandrare så är det ju så, det måste ju vara bäst att dom får göra som dom vill. Vem fan är du eller jag att bestämma hur dom bör vara.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-01 10:33:34 följande:
    Jasså? Kan du påvisa eller bevisa att jag nonchalerar dessa problem, eller har du inget vettigare än ad hominem att komma med? Och att du inte noterar att det sker manifestationer, demos etc kan jag bara beklaga. Men det var väl du som såg inte så mycket på nyheter eller läser tidningar, eller minns jag fel?

Nu menar jag riktiga manifesterade, ej påhittade sådana och sådana som handlar om viktigasaker.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-03 11:39:30 följande:
    *misslyckas med att fejka upprördhet och låter bara trött* "Åh nej, PK-lögner, urs, marxistsvenskhatarmuslimkramare, är ni så dumma i huvudet att ni tror på fakta istället för på Affes Blogg??+++???? VARFÖR HATAR NI SD??+????+??"

Nu hade dom trotts det 100 skottlossningar 2013 , men visst är det bra om det går från katastrof till illa.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-03 11:39:30 följande:
    *misslyckas med att fejka upprördhet och låter bara trött* "Åh nej, PK-lögner, urs, marxistsvenskhatarmuslimkramare, är ni så dumma i huvudet att ni tror på fakta istället för på Affes Blogg??+++???? VARFÖR HATAR NI SD??+????+??"

Kanske därför ni inte gillar Danmark och Norge? Danmark har ju diskuterat att införa passtvång, och Norge förstärker sin gränsövervakning, då det har blivit ett stort problem att * Svenskar* väller över gränserna och begår brott.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?