Inlägg från: Politisk härdsmälta |Visa alla inlägg
  • Politisk härdsmälta

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 19:33:35 följande:
    Per Svedberg är en person. Hur många hänger på Avpixlat? Hur många har kickats eller avgått efter rasistiska eller misogyna påhopp? Hur många fler har INTE kickats eller avgått trots samma sorts uttalanden?
    En person. Och han är kvar och representerar (S) i riksdagen.

Ditt resonemang om huruvida en persons agerande kan anses vara representativt för partiets hållning i frågan beror på hur eftermälet av en sådan händelse hanteras av partiet förändrades med andra ord snabbare än (SD) hinner ladda upp ett nytt partiprogram? (Jag är lite intresserad av det där, Sjuttiofemman sitter säkert på svaret)
  • Politisk härdsmälta
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 20:48:24 följande:
    En ja. Hur många SD-politiker har dragit rövare och kommit undan med det?
    Ah, så länge det är färre än i SD så spelar det ingen roll. Vad gäller antalet SD-are får du upplysa mig om hur många du tänker på.

Men när vi ändå pratar tveksamheter inom S av den här naturen får vi väl ändå nämna Urban Ahlin. Hanterades förtjänstfullt av partiet. Sluta tänka med kuken nu Urban så lägger vi locket på. Eller varför inte Crazy Horse-Anna, som försvann bort från rampljuset men belönades rikligt med rektorspost inom folkhögskolerörelsen.

Som du sa, det är hur partiet hanterar sånt här som avgör hur representativt det är.
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2014-04-18 22:26:45 följande:
    Exakt. Symboliska siffror som våra snåla grannländer. Speciellt Norge borde skämmas med alla sina oljemiljoner och noll kronor i stadsskuld.
    Snåla? Hur menar du? Jag har fått uppfattningen att vårt flyktingmottagande och anhöriginvandring innebär ett ekonomiskt tillskott närmast i paritet med Marshallhjälpen?

Digestive vände ju ut och in på sig för att beskriva den ekonomiska nyttan, var är den gamle ordspjuvern när vi behöver honom?
  • Politisk härdsmälta
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 21:56:47 följande:
    Och dina tre exempel är fortfarande bara en bråkdel av alla exemplen vi får nästan dagligen från SD.
    Och skulle, utifrån hur de hanterats, enligt din logik vara representativa för vad socialdemokratin står för. Jag har en annan uppfattning. Både vad gäller S och SD.
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:01:28 följande:
    Hans angrepp på den "lilla horan", hans ord, är i sig bara intäkt på hans egen kvinnosyn. Det är hur SD agerade efter debaklet som smutsar ned partiet i stort. Vilket annat parti som helst hade kickat Szilág/Almqvist snabbare än du kan säga "Ooops", men i SD var det väldigt mycket mjä om det hela, och han fick till slut avgå med fallskärm.
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2014-04-18 23:50:14 följande:
    Jasså har du det? Då får du väl diskutera det vidare med den personen som gav dig den uppfattningen.

Ja, jag tycker Norge är snåla.
    Det var snarare utifrån en bred medierapportering, men jag får gräva djupare. Kanske botanisera bland alternativ media i de mörkaste delarna av nätet. Kanske finns svaret i Tullbergs nysläppta bok som Gert tipsade om. Uppdaterar naturligtvis tråden med eventuella fynd.

www.bokus.com/bok/9789198166507/lasningen-en-analys-av-svensk-invandringspolitik/

Men tills dess, hur stora skulle du säga att kostnaderna är?
  • Politisk härdsmälta

www.nrk.no/verden/ett-ar-siden-opptoyene-i-stockholm-1.11686608

Polis som alltid rycker ut med minst 2 patruller för att utgöra förstärkning, skydda fordonen och säkra snabb evakuering efter ett ingripande. Falsklarm för att rigga bakhåll för polis och räddningstjänst med sten och glaskastning. Massiv arbetslöshet, droganvändning, rån, inbrott, vandalism. Nattvandrare som bara väntar på gnistan som ska få krutdurken att explodera som i fjol.
    Som en beskrivning av en krigszon. Nu gäller det att ladda upp med halalkorvsgrillning, dialogpoliser och utökade öppettider på fritidsgårdarna så det inte uppstår något "missförstånd" mellan polisen och ungdomarna som för ett år sedan. 

Allt fungerar bra. Mer av samma.

• Politisk härdsmälta
    FDFMGA skrev 2014-05-03 10:35:12 följande:
    Till Kattkvinnan:

Om det bara handlade om dig skulle man inte kunna dra några andra slutsatser än att SD har lockat till sig en obalanserad person - men det är ju inte bara du. Som en röd tråd genom inläggen från sverigedemokrater på FL  löper den vidskepliga inställningen att man via nätet kan dra långtgående slutsatser om andra människors personligheter.

Jag tror att det finns några samverkande orsaker till att anhängarna till Åkesson tycks vara så vidskepliga, dels tror jag att många sverigedemokrater står på en sådan intellektuell nivå att de är oförmögna att avgöra vad som är rimlig kunskap eller inte och dels tror jag att klimatet på rasistsajter som avpixlat är sådant att det triggar påståenden som saknar andra kopplingar än det sverigedemokratiska oförståndet.

I grunden tror jag att de flesta anhängare till SD-sekten vet med sig att sekten vare sig har lösningarna eller analyserna av samhällsproblem - och det är just därför det inte spelar någon roll för sverigedemokraten om en beskrivning är sann eller inte - huvudsaken är nog bara att få vara en del av en sekt som står i opposition till resten av världen.

Det är en smula tragiskt, men mot bakgrund att sverigedemokraten så gott som alltid måste trampa på andra för att få lite livsrum är det i så fall tragikomiskt.

Jag anser att man faktiskt bör betona att toksektens uppförande och att det är tillåtet att skratta åt andra människors elände när det tar sig sådana uttryck som för toksekten.
    Vidskepliga, intellektuell nivå, sverigedemokratiska oförståndet, toksekten, när vi nu pratar om att trampa på andra som du beskrev det.

Du tycker inte att det skar sig i alla fall lite där?
  • Politisk härdsmälta
    FDFMGA skrev 2014-05-03 15:11:25 följande:
    Jepp, det är en generalisering som självklart inte är tillämpbar på alla sverigedemokrater.

Men jag menar att en förvånansvärt stor andel av de sverigedemokrater som är aktiva här på FL bara befinner sig några snäpp över kattkvinnans nivå och i grunden resonerar utifrån samma bevekelsegrunder som hen.

Jag kan ge exempel på olika former av sverigedemokratiska vidskepligheter om du så önskar.

Jag menar inte att det inte existerar sverigedemokrater som förmår att diskutera på en sansad och saklig nivå - men jag tror att dessa sverigedemokrater i så fall hamnar i skymundan på grund av känsloutspelen från den vidskepliga skaran, särskilt som det aldrig förekommer att någon sansad sverigedemokrat säger i från angående de vidskepligheter som presenteras i partiets namn.
    Jag förstår. Att trampa på andra är ok. Om man tycker man har rätt.
  • Politisk härdsmälta
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-03 14:22:59 följande:
    Det är skärning, ja, men samtidigt kan jag förstå att orken att försöka vara belevad och saklig tar slut med alla idiotinlägg från SD-fansen om "rödingar", "homosexuella" och andra kraftuttryck (som om att vara vänster eller homosexuell ens var en dålig sak).
    "Men det var inte jag som började!"

Hög igenkänningsfaktor för alla med barn i dagisåldern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?