FDFMGA skrev 2014-05-03 10:35:12 följande:
Till Kattkvinnan:
Om det bara handlade om dig skulle man inte kunna dra några andra slutsatser än att SD har lockat till sig en obalanserad person - men det är ju inte bara du. Som en röd tråd genom inläggen från sverigedemokrater på FL löper den vidskepliga inställningen att man via nätet kan dra långtgående slutsatser om andra människors personligheter.
Jag tror att det finns några samverkande orsaker till att anhängarna till Åkesson tycks vara så vidskepliga, dels tror jag att många sverigedemokrater står på en sådan intellektuell nivå att de är oförmögna att avgöra vad som är rimlig kunskap eller inte och dels tror jag att klimatet på rasistsajter som avpixlat är sådant att det triggar påståenden som saknar andra kopplingar än det sverigedemokratiska oförståndet.
I grunden tror jag att de flesta anhängare till SD-sekten vet med sig att sekten vare sig har lösningarna eller analyserna av samhällsproblem - och det är just därför det inte spelar någon roll för sverigedemokraten om en beskrivning är sann eller inte - huvudsaken är nog bara att få vara en del av en sekt som står i opposition till resten av världen.
Det är en smula tragiskt, men mot bakgrund att
sverigedemokraten så gott som alltid måste trampa på andra för att få lite livsrum är det i så fall tragikomiskt.
Jag anser att man faktiskt bör betona att toksektens uppförande och att det är tillåtet att skratta åt andra människors elände när det tar sig sådana uttryck som för toksekten.
Vidskepliga, intellektuell nivå, sverigedemokratiska oförståndet, toksekten, när vi nu pratar om att trampa på andra som du beskrev det.
Du tycker inte att det skar sig i alla fall lite där?