Inlägg från: UPPERCASE |Visa alla inlägg
  • UPPERCASE

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:46:36 följande:

Ställdes ingen fråga i det inlägget.
    Oftast förhandlar högutbildade för sig själva när det kommer till lön. Hur har Sd påverkat facken i någon riktning? Ungefär lika trovärdigt som att Sd inte är rasister.
    Högutbildade har inget som helst med "egen lön" att göra. Det handlar snarare om kollektivavtal eller inte. 
    Sen är det självfallet så att utbildning ger viss kompetens som gör det mer sannolikt att en arbetsgivare är intresserad av individuell lönesättning för att inte förlora denna kompetens. 

Vad du tror är ju inte relevant i frågan.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:58:08 följande:

Fortfarande har ni/du inte förklarat vad facket har med invandring att göra. Dvs ursprungsfrågan.
    Jag har aldrig påstått facket har något med invandring att göra. Jag kommenterade på ditt felaktiga antagande.
  • UPPERCASE
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 13:10:04 följande:
    Den här sjuttiofemman har nog valt nick efter IQ. Verkar inte riktigt kunna följa vem hen konverserar med
    Ja, han/hon är väl precis som nihka och tror att alla som argumenterar mot han/hon här är samma person.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 13:27:22 följande:

Ja det är inte konstigt när du/ni byter av varandra och skriver på samma sätt. Plus att det inte är ovanligt att Sd-förespråkare skapar en rad konton för att förvirra och skapa en illusion av en opinion.
    Men svara på dessa grundläggande frågor då som såna som ni brukar undvika eller börja gå till personangrepp istället:

- Vad är svensk kultur och varför kan den inte samexistera med andra kulturer?

- Sd vill sänka biståndet och tydligen göra det mer "effektivt" enligt Sd själva, hur ska Sd hjälpa andra människor på plats i utsatta områden så Sd slipper ta hit dessa människor?

- Sd skriver på sin hemsida att fina medelklassområden nu har förvandlats till segregerade områden med hög arbetslöshet och brottslighet. För att komma tillrätta med detta ska invandringen kraftigt minskas enligt Sd. Forskning visar att invandring i sig inte är en faktor för att hamna i kriminalitet, så vad menar Sd med denna skrivelse?

- För att motverka rasism i samhället, varför ställer inte Sd, som enda riksdagsparti, inte upp och deltar i demonstrationerna idag mot rasism? Sd har gått sida med våldsbejakande högerextremister så varför skulle ett fåtal vänsterextremister i ledet hindra
    Åkesson från att visa sitt stöd? Beskydd lär han få av polisen.
    Det är säkert inte ovanligt att det skapas nya konton här, risken är ju påfallande stor eftersom vissa av er spenderar en större del av tiden på att kasta ur er ogrundade påståenden och sedan anmäler allt som dessa får till svar. Om inte det är att "förvirra opinionen" så vad är det isåfall? Är du verkligen så dum så du tror att antalet "SD vänliga" på detta forum har någon som helst påverkan på valutgången nästa val? 
    Tror du SD anhängare har flera registrerade personnummer också? Efter som över 10% öppet erkänner de kan tänka sig rösta på SD nästa val vid opinionsundersökningar? Var tionde person du stöter på är alltså inte främmande för att rösta på SD, inser du inte hur många det är? Det är lika många som det är invandrare i Sverige, ändå är det uppenbarligen invandrarnas kränkningar och åsikter som för dig spelar störst väsentlig roll.

Vet du inte vad Svensk kultur är? Den kan självfallet samexistera med andra kulturer, det har väl inte sagts något annat? Problemet är ju att Svenska traditioner inte får förekomma längre eftersom de uppenbarligen kränker vissa av våra nya medborgare.

Skriver på samma sätt? För det första jag har inte varit inloggad här sedan i fredags. Det andra som jag genomgående ser hos de flesta som argumenterat mot dig är att de skriver med källreferenser, ofta formulerar sig ganska väl och har uppenbarligen ett otroligt tålamod som orkar bemöta era kommentarer. 

Personligen så är jag inte så intresserad av det längre, eftersom var och varannat inlägg man gör tas bort så är diskussionen ganska ensidig. De som deltar är samma personer hela tiden och ingen av oss kommer övertyga den andra parten. Du och nihka har däremot övertygat mig om att ni inte har alla hästar i hagen och det har fått min motivation att sjunka än mer men framförallt mitt hopp om att det ens ska gå att ha en vettig diskussion. 

Vilken forskning är detta du hänvisar till? För det andra är det väldigt enkel matematik som tom en lekman kan förstå har man utgifter som inte ger någon inkomst så förlorar man pengar på det. 

Varför de inte deltar på demonstrationen har redan sagts och personligen stödjer jag det helt och hållet. 
    Och för det andra så är jag övertygad om att SD aldrig skulle kunna ställa upp på någon mot rasism demonstration för de blir attackerade om de ens skulle visa sig på en sådan tillställning, de flesta "människovänner" i de demonstrationstågen är ju precis som du fördomsfulla och tror det finns någon dold agenda.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-22 19:08:33 följande:
    Jo, det gick ju bra att följa den filosofin...

Du är inte avslappnad utan tar i lite extra med de rasistiska kommentarena när du inser att du ändå kört ytterligare ett nick i graven.

Fortsätt gärna så det finns mer att anmäla.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 19:52:34 följande:
    Hej uppercase! Kul att du är tillbaka, jag har två svar till dig på #1705 och #1706

:)

Tack.

Jag är på mobilfot nu och har inte möjlighet att läsa eller svara ingående nu.
  • UPPERCASE
    Digestive skrev 2013-12-23 00:03:18 följande:

Sluta hantera en nation som ett företag. Att invandringen kostar kan nog de flesta komma överens om men det finns en aning fler ekonomiska faktorer av vikt än så, för en nation. Bara faktumet att statliga kostnader inte utgör pengar som magiskt försvinner, utan återgår till statskassan och som återanvänds inom sin tid - borde få människor att tänka efter lite djupare.

Vissa enskilda kommunerna kan aktuellt dras ner av kostnader (de aktuellt invandrartäta) men sedan så kommer då den stora frågan; bryr sig alla politiker och alla starkt inflytelserika intressen, i Sverige som utomlands, sig om vissa enskilda kommuner i första hand?
    Nej, de gör inte alla det - går det att komma fram till fort och genom att bara se ut genom fönstret.
    Men med ditt utopia tänk så behöver väl inte landsting, skolor och kommuner spara eftersom skattepengar magiskt skapas. 

En ekonomi fungerar inte så som du tror.
  • UPPERCASE
    Digestive skrev 2013-12-23 00:07:36 följande:

Åh, några av de kända nationalekonomerna som sågar Sverigedemokaraternas skuggbdget. Skrattande Lite svårt med ett hål på 68 miljarder i sin budget, som bäst och när några av dessa har satt ett tak på 50 miljarder om 4 år att kunna spara på Sverigedemokraternas planerade minskning av immigarationen.
    Vilka nationalekonomer. Jag tror du syftar på Li Jansson som är nationalekonom på Svenskt Näringsliv. Vad deras agenda är vet vi ju vid det här laget.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 14:26:57 följande:

Vilka svenska traditioner har kränkt vem? Så vitt jag vet är det rektorer på vissa skolor som av olika anledningar valt att inte hålla avslutningar i kyrkan eftersom vi bor i ett sekulärt land och många är ateister. Skolundervisningen ska dessutom vara neutral och inte påverkas av religiösa åsikter. Rektorerna gör sin tolkning och agerar därefter. Det har inget med några kränkta invandrare att göra. Mina barn har både haft sina avslutningar i kyrkan och på annan plats. Detta försöker Sd få till att det är invandrarnas fel vilket inte stämmer. Jag som ateist skulle inte vilja att kyrkan prackar på mina barn deras syn på livet, det får mina barn bestämma över själva.

Som sagt, polisen har full kapacitet att skydda samtliga partiledare. Att skylla över det på det ev fåtal personer som är kapabla att ta till våld och som är närvarande idag är inte trovärdigt. Det handlar mer om ovilja. Eller så kan Sd visa att man menar allvar och ordna en egen manifestation. Det viktiga är att de tar ställning på riktigt, något som inte skett hittills. Det enda partiet visar är främlingsfientlighet.
    När man lägger ihop alla utspel från Sd och dess förtroendevalda så är det inte svårt att se hur rasistiskt partiet är, då är det inte konstigt att de inte ställer upp på en manifestation mot rasism. De har chansen men vägrar ta den.

Har du något svar på skrivelsen på deras hemsida då? Där Sd menar att så fort invandrare flyttar in så blir området kriminellt och arbetslöshet breder ut sig. Jag kan inte se det på annat sätt än att Sd menar att invandrare är kriminella.
    Svenska traditioner kränker årligen ett antal personer. Ja i slutändan är det rektorer som måste göra sin tolkning för att undvika bli anmälda för diskriminering. 
    Det går att summera med följande citat från en av dessa fega rektorer.

http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2302116-de-rasar-mot-stoppad-skolavslutning-i-kyrkan

"– När vi tog diskussionen om julavslutningen på skolan skedde ett missförstånd som ledde till ett förhastat beslut angående julsånger. Ett beslut grundat på rädsla och oro för vad man får och inte får göra."

Jag skulle kunna ta fram mängder med exempel men jag vet du inte kommer läsa detta iallafall och google har du själv tillgång till om du vill fördjupad dig i ämnet.

Polisen SKA INTE BEHÖVA skydda någon som demonstrerar. Och att de inte hanterar detta syntes väl när Åkesson hade boksignering, det var bara lyckligt det var en tårta och inget värre. 

Och eftersom flertal personer här är trångsynta och anser alla SD anhängare är rasister som det sagts upprepade gånger, jag är inte det minsta rasist men det är inget jag ska behöva bevisa för någon.
    Sedan skulle jag självfallet försvara mig om någon attackerade mig. 

Men märkligt nog så är det svårt för vissa att skilja på att man vill skärpa invandringspolitiken mot att man vill bunta ihop alla invandrare och köra dom till ett koncentrationsläger. 
    Jag vet inte var det felat i dessa personers uppväxt för de har tydligen inte läst sin historia om andra världskriget. Att ens jämföra SD med nazi är ett hån mot både SD och alla människor som faktiskt upplevde den tiden. 

Att sedan komma dragandes med att SD kommer från främlingsfientliga rötter, ja det är helt sant. Och Australien uppkom från grovt kriminella som sändes till ön för livstidsfängelse.
    Är det så svårt att förstå att saker kan ändra sig? 

Allt handlar om att vi har en ohållbar invandring medans vi har vård, skola och kommuner som håller på att rasera för det inte finns några resurser. Skulle vi kunna sätta Digestive som ekonomiansvarig så hade det uppenbart löst sig istället, han/hon säger ju pengarna bara går runt så allt statligt är gratis. 
    Det är bara förkastligt att man privatiserat vården för att spara pengar på den, annars hade man ju kunnat höja sjuksköterskornas lön så yrket blev eftertraktat istället för som nu vara något som det verkar som de flesta (isynnerhet kvinnor) hamnar på när de inte vet vad de ska göra i livet.

Var är denna för skrivelse som du anser jag ska vara ansvarig för?
  • UPPERCASE
    Digestive skrev 2013-12-23 00:25:26 följande:

Görs det inte skillnad på stat, näringsliv och kommun (landsting och skola inräknat) så finns det inte riktigt behörighet till diskussionen överhuvudtaget. Immigrationen stimulerar främst näringslivet, staten besitter en i det närmaste förlustfri position (enbart pengar som står stilla och som hamnar utomlands påverkar statskassan) och kommunerna hör till det enda element som faktiskt kan jämföras med ett företag med visst förbehåll.

Det räcker egentligen med att tänka efter på följande fråga; går momsen till stat eller kommun? Svar: Till saten. Utveckling: Vilket betyder att alla pengar i omlopp hamnar slutligen i statskassan efter att ha passerat 5-17 momsregister.

På det här så finns Riksbanken som trycker pengar efter reellt behov, varav reell efterfråga (även om efterfrågan härrör till ekonomiska biståndstagare) utgör ett reellt behov = Sveriges tillväxt ökar, mer pengar finns i omlopp i Sverige och utan risk för inflation = mer lukrativ marknad.
    Immigration stimulerar när det kommer in köpkraft, det säger sig självt att två tusen somalier som inte har ett öre inte stimulerar ekonomin överhuvudtaget. 

Eller menar du att det stimulerar ekonomin när vissa fastighetsägare kasserar in mer på dåligt underhållna skrubbar än vad vissa hotell gör? Jag blir bara mer och mer skrämd av hur lite du läst om hur immigrationen går till i landet och framförallt att du har noll förståelse för ekonomi. 

Och även om ditt påstående angående moms (moms som är en skatt som tas ut på varor som säljs) skulle vara korrekt skulle vi fortfarande vinna på att handla internt istället. 
    Men varför tar vi inte bort inkomstskatten helt istället? Pengarna går ju ändå till staten i form av moms enligt ditt resonemang?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?