sjuttiofemman skrev 2013-12-22 13:27:22 följande:
Ja det är inte konstigt när du/ni byter av varandra och skriver på samma sätt. Plus att det inte är ovanligt att Sd-förespråkare skapar en rad konton för att förvirra och skapa en illusion av en opinion.
Men svara på dessa grundläggande frågor då som såna som ni brukar undvika eller börja gå till personangrepp istället:
- Vad är svensk kultur och varför kan den inte samexistera med andra kulturer?
- Sd vill sänka biståndet och tydligen göra det mer "effektivt" enligt Sd själva, hur ska Sd hjälpa andra människor på plats i utsatta områden så Sd slipper ta hit dessa människor?
- Sd skriver på sin hemsida att fina medelklassområden nu har förvandlats till segregerade områden med hög arbetslöshet och brottslighet. För att komma tillrätta med detta ska invandringen kraftigt minskas enligt Sd. Forskning visar att invandring i sig inte är en faktor för att hamna i kriminalitet, så vad menar Sd med denna skrivelse?
- För att motverka rasism i samhället, varför ställer inte Sd, som enda riksdagsparti, inte upp och deltar i demonstrationerna idag mot rasism? Sd har gått sida med våldsbejakande högerextremister så varför skulle ett fåtal vänsterextremister i ledet hindra
Åkesson från att visa sitt stöd? Beskydd lär han få av polisen.
Det är säkert inte ovanligt att det skapas nya konton här, risken är ju påfallande stor eftersom vissa av er spenderar en större del av tiden på att kasta ur er ogrundade påståenden och sedan anmäler allt som dessa får till svar. Om inte det är att "förvirra opinionen" så vad är det isåfall? Är du verkligen så dum så du tror att antalet "SD vänliga" på detta forum har någon som helst påverkan på valutgången nästa val?
Tror du SD anhängare har flera registrerade personnummer också? Efter som över 10% öppet erkänner de kan tänka sig rösta på SD nästa val vid opinionsundersökningar? Var tionde person du stöter på är alltså inte främmande för att rösta på SD, inser du inte hur många det är? Det är lika många som det är invandrare i Sverige, ändå är det uppenbarligen invandrarnas kränkningar och åsikter som för dig spelar störst väsentlig roll.
Vet du inte vad Svensk kultur är? Den kan självfallet samexistera med andra kulturer, det har väl inte sagts något annat? Problemet är ju att Svenska traditioner inte får förekomma längre eftersom de uppenbarligen kränker vissa av våra nya medborgare.
Skriver på samma sätt? För det första jag har inte varit inloggad här sedan i fredags. Det andra som jag genomgående ser hos de flesta som argumenterat mot dig är att de skriver med källreferenser, ofta formulerar sig ganska väl och har uppenbarligen ett otroligt tålamod som orkar bemöta era kommentarer.
Personligen så är jag inte så intresserad av det längre, eftersom var och varannat inlägg man gör tas bort så är diskussionen ganska ensidig. De som deltar är samma personer hela tiden och ingen av oss kommer övertyga den andra parten. Du och nihka har däremot övertygat mig om att ni inte har alla hästar i hagen och det har fått min motivation att sjunka än mer men framförallt mitt hopp om att det ens ska gå att ha en vettig diskussion.
Vilken forskning är detta du hänvisar till? För det andra är det väldigt enkel matematik som tom en lekman kan förstå har man utgifter som inte ger någon inkomst så förlorar man pengar på det.
Varför de inte deltar på demonstrationen har redan sagts och personligen stödjer jag det helt och hållet.
Och för det andra så är jag övertygad om att SD aldrig skulle kunna ställa upp på någon mot rasism demonstration för de blir attackerade om de ens skulle visa sig på en sådan tillställning, de flesta "människovänner" i de demonstrationstågen är ju precis som du fördomsfulla och tror det finns någon dold agenda.