Inlägg från: UPPERCASE |Visa alla inlägg
  • UPPERCASE

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2013-12-17 07:54:57 följande:
    Inte säkert att det är Sd politiker som står bakom materialet, det har jag inte påstått. Läs igen, läs rätt. Nej du anser säkert inte att avpixlat är rasistiskt. Det gör dock alla med utbildning högre än grundskolan. Eller de som står för samma intoleranta ideologi som sajten.

Du kommer ingenstans med så omogna argument. Och framförallt för du ingen talan bland alla "bildade"; bla inte min. Intolerant? Det dummaste jag hört, gillar du inte sidan håll dig borta därifrån och sluta försök hitta på tomma anledningar till "varför SD är rasistiskt". Du har som sagt inte kommit med en enda saklig anledning utan drar upp kommentarer som du senare påstår att du inte menade SD politiker skrivit. Var konsekvent och skärp din retorik om du åtminstone ska låtsas utbildad.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 19:39:33 följande:
    Jodå, han är SD och en mycket uppskattad samarbetspartner även om det internt också fanns de som tyckte det var opassande att belöna någon som gjort fel. Björn Söder talar om att det ännu är lite för tidigt att prata om en återgång till partiet, men hans tjänster värderas högt av partiet. Här kan du läsa om Almqvist och SDs nya mediasatsning, kontraktet är visst värt 4 miljoner kronor för SDs lilla påläggskalv:

nyheter24.se/nyheter/politik/738827-hoppade-a...
    Han är inte med där mer som sagt. Sen håller jag med om att alla de som var involverade var provocerande och betedde sig olämpligt. 
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 20:49:48 följande:
    Då kanske det är dags att rota ut honom ordentligt i stället för att belöna honom så som man gör nu - men så fungerar moralen i partiet.
    Skriv till SDs partiledning istället för här då. Sen vet jag inte om det är någon belöning på något sätt.

Men också som jag skrivit tidigare...
    Jag drar inte slutsatsen att moderaterna och socialdemokraterna är rasister för att några stolpskott sagt sådant.

• UPPERCASE
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Problemet med Miljöpartister är att ni ofta blandar ihop människovärde med att hela världen ska ha fri tillgång till svenska skattebetalares pengar och mark. Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.

Men ni är ju förstås väldigt goda och har väl genomtänkta och storartade visioner.

Kom på en ny sak angående dom illegala och rösträtten, Mensa-medlemmen och nationalekonomen Åsa Romson sade ju i en riksdagsdebatt att alla som åker i svensk tunnelbana också per automatik är fullvärdiga svenskar.

Om en illegal inte har åkt tunnelbana då, ska den illegala ändå få rösta? Personen är ju då inte svensk så hur ska ni lägga upp det systemet?

Eller ska ni som jag befarar slå på stort och låta alla i hela världen vara röstberättigade svenskar?

Om inte, kommer Miljöpartiet anklagas för rasism på Twitter?
    Miljöpartister är de näst värsta "politiker" vi har i samhället. Skenhederliga och tänker inte längre än näsan räcker. 
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 21:30:13 följande:

Tycker det passar jättebra att ta upp järnrörsgänget i en tråd som heter "Varför hatar folk SD". 

Vem tycker inte att få fyramiljonerskontrakt är någon belöning på något sätt?

Nu är ju dessa ständiga uteslutningar och otaliga övertramp ett tecken på att det inte handlar om några enstaka stolpskott utan själva essensen i partiet. Om man verkligen vill låta bli att associeras till stolpskotten och vad de står för signar man inte upp dem för affärer för partiet.
    Som sagt ditt enda "bevis" för att partiet har dolda agendor, självklart klänger du fast vid det som en schimpans i en banan.
  • UPPERCASE
    themia skrev 2013-12-17 22:15:16 följande:
    Din argumentation når svindlande höjder Nalle
    Det var ingen argumentation utan ett konstaterande. MP är de största foliehattarna i riksdagen och de som frekvent kommer med så korkade förslag att man undrar var de är funtade egentligen.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 22:21:40 följande:

Jag har inte nämnt någon dold agenda. Nu yrar du allt. Jag bedömmer partiet efter vad deras företrädare gör och säger. Järnrörsgängets agenda var glasklar och även vad SD tycker om deras insatser i och med att man fortsätter att hålla dem om ryggen.
    Okej. Men då är det ju meningslöst att bemöta något mer från dig för du kan ju inte motivera dig. Återigen så bekräftar du bara vad jag sa; du använder detta som ditt enda argument. 
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 22:30:44 följande:

Jag är som när du tidigare kände dig spot on arbetslös miljöpartist med psykisk sjukdom.

Vad bra. Fortsätt att prata med många andra av dina nick. Jag är helt övertygad att du får en långt med givande diskussion på så sätt än vad du får med mig.
    Jag har aldrig skrivit det? Jag har heller inte några andra nick så varför denna paranoia? 
  • UPPERCASE

Jag är mest imponerad av hur mycket tid och hur på lästa både "ubåt" och "Thomas Mattson" (Och du också för den delen hockeyhjälten) på att försöka argumentera med personer som inte kan/vill motivera sig överhuvudtaget. 

• UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 22:50:05 följande:

Jag motiverar mig fine. Man röstar inte på ett parti vars högsta företrädare sysslar med detta och man röstar definitivt inte på ett parti som fortsätter att sammarbeta med den som sysslar med detta:

" rel="nofollow" target="_blank">

Hur kunde jag gissa det var något med järnrör att göra. Magnus Betnér tittar jag inte ens på, ska man lyssna på någon så ska det vara någon person som tänker innan han pratar inte en "komiker" som inte sagt något roligt på hela sin karriär. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?