Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-16 15:31:01 följande:

Fast nu är det ju ett faktum, att nästan alla flygplanskapningar har utförts av just araber. När något är ett faktum så är det inte en fördom. Det måste du väl inse..?

Vad är viktigast - att vi inte diskriminerar araber genom att strunta i att kontrollera dem på flygplatserna, utan i stället tar in Lars-Göran och Gun-Britt, 70 år, på väg till Gran Canaria, på kroppsvisitering..? Eller att ett flygplan springer i luften när DU - eller ditt barn - sitter i det..?

Man bör inte att problimatisera människor på sådana grunder. När det fortfarande är så få araber som just kapar flygplan så har vi INTE problem med araber, utan problem med flygkapare. Det är du och gelikar som tror på kollektiv bestraffning som princip, medan ~90% av befolkningen inser att det är högst förlegade metoder.

Säkerhetspersonalen vid flygplatser ska fokusera uteslutande på BETEENDE och inte stirra sig sverigedemokratiskt blinda på härkomst, utseende eller något annat löjligt trams. Skulle aktuell personal agera så som du subtilt föreslår, så skulle säkerheten garanterat bli lidande, inom hela sektorn..

Tack och lov så förstår folk bättre.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-16 15:34:16 följande:

Sist jag kollade var det dessutom kvinnor i åldern 25-35 år som födde de allra flesta barnen här i landet, så DET är för övrigt inte heller en fördom. Jag skulle inte heller anställa några kvinnor i den åldern, om jag hade makten.

Jag vet ju hur mycket problem det blir på arbetsplatsen, när kvinnan bara ser sin plats där som en födkrok eller en reträttpost, som ska ge henne rätt till olika SGI-baserade ersättningar från Fk - medan hon är upptagen med att vara sjukskriven för gravidetsillamående, ha havandeskapspenning, vara föräldraledig och vabba med de tre barnen...

Och medan du som aktiv Sverigedemokrat inte gör något annat än att följa upp problem med blott problimatiseringar och vill se hur Sverige enbart fjättras kring dem och anpassar sig därefter - så står statsministern idag på Norrmalmstorg och beskriver LÖSNINGAR på just detta problem, som din och gelikars mentalitet skapar.

DU är problemet här, det är genom DIG som problemet rotas - och det är DIN politiska härkomst som inte kan bättre än att fjättras av detta problem.

Jisses - statsministern får en att känna sig 100 gånger mer nationallistisk än vad heltidsproblemupplysaren Jimmie Åkesson förmår, vilket vill säga mycket. Jimmie Åkesson gillar inte Sverige och dess befolkning, han visar ingen tro eller något hopp om oss - utan han bryr sig enbart om sin patenterade bild av Sverige och förklarar problem gällande allt övrigt. Det är inte konstigt att hans stöd har ett så tydligt tak, för det finns bara just så många svenskar som vill dela Jimmie Åkessons problembild av Sverige och människorna i landet - det finns bara just så många "nationalpessimister" i Sverige, eller vad ni nu ska kallas för..

Ni gör inte det här bra, sverigedemokrater.
  • Digestive

Rösta in surpottor i regeringen för att de enbart ska sitta och sura över tillvaron - till vilken nytta då undrar jag? Har Sverigedemokraterna gjort en enda kreativ sak för Sverige under deras mandat period eller har de bara lekt våg som mästare på att sura?

Jag tar hemskt gärna del utav Sverigedrmokraternas kreaktivitet - så kan någon vädra fram vad jag inte har sett röken utav på 4 år? Något BÖR jag ha missat, annars är det verkligen en beklaglig politik de för (no pun intendeed).

• Digestive

Haha, förlåt, men "nationalpessimist" klär bara så bra.. Ibland kan även jag få till det!

• Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-16 17:41:06 följande:

Fast jag råkar då veta att personer med semitiskt utseende och/eller namn kontrolleras noggrannare. Även SÄPO har koll på människor av vissa ursprung, mer än andra. Att kontrollera alla lika mycket skulle skapa ännu längre köer och mer förseningar i flygtrafiken än idag.

Och "beteende"..? Proffsterrorister har fått lära sig att spela teater. De ser inte skyldiga ut.

Och? Det är en aning skillnad på SÄPOS aktiviteter och vad som bör vara praxis i det offentliga rummet.

Haha, ja, för "proffsterrorister" uppfyller säkerligen Sverigedemokraternas nidebilder av terrorister. Beteendevetenskapen och framförallt teknologin som har uppstått i dess spår under modern tid, är givetvis alltid att föredra framför nidebilder och sverigedemokratens magkänsla. Håller du inte med så har du missat mer än lovligt mycket.. Idag har vi teknik som analyserar allt ifrån puls till mikromimik och stresshormoner - och där ligger framtidens säkerhet, snarare än i Sverigedemokraternas "affischer" på hur terrorister "ser ut".

Var det inte du själv som skrev att terroristerna med mera ligger steget före? Det ter sig rätt lustigt, om då samma person menar att rikets säkerhet hänger på nidebilder av hotet.

Du har inte bara förslag på förlegade metoder utan du lyckas även förmedla dem väldigt tarvligt. Är det det här som Sverigedemokraterna har att erbjuda Sverige i säkerhetsfrågor, på flygplatser - en bunt nidebilder och att de följs upp i praktik? Tillåt mig att skratta, högt. Ni ligger efter..
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-16 17:46:49 följande:

Jag uttalar mig nu som privatperson. MEN Sd vill ha ett förstärkt vårdnadsbidrag samt även se över andra lösningar, som kan underlätta för mammor att vara hemma längre. Detta är inte bara positivt för familjerna som utnyttjar det, utan även för företagen som slipper ett antal trötta, lågpresterande, ständigt sjuka och vabbande småbarnsmammor... Win-win!

Får passa på och fråga dig som privatperson här - just vad driver din syn på att "män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor" (har sett mycket av detta i din diskussionsdel här i tråden)?

Jag kan nämligen inte komma fram till många andra alternativ än att blott äggstockar och pungkulor driver detta behov - att det kliniskt bottnar i en attrationsfråga. Frågan är då, om inget annat alternativ ges eller om slutsatsen här inte kan kritiseras i sig, om behovet av att kunna bli kåt på ALLA i sin omgivning (av motsatt kön tänker jag då) faktiskt är en såå nödvändig faktor att den ska ha politiskt utrymme?

Du själv har förklarat dig som en amerikansk kulturmotståndare, på grund av just deras sexexponering - varför det är så intressant att analysera behovet av att "män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor". Så vad beror behovet på? Fyller det överhuvudtaget en praktisk funktion utöver attraktionsområdet? Förklara gärna..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-17 07:46:07 följande:

Du menar det är få plan som blir kapade öht.

Om händelser sker utifrån en religiös övertgelse och den religiösa övertygelsen härskar i det länder där araber bor, för att ta ett exempel.

Är det inte då väldigt patetiskt att börja  visitera alla lite random för att vara pk, och på så sätt få sämre effekt av den kontroll man gör. Vilket i förlängningen drabbar människor som kan råka ut för dem...

Du är inte med i spelet överhuvudtaget, om du tror att det uteslutande står mellan fokus på nidebilder och random stickprov. Man märker uppsåt via beteende - polis, säkerhetstjänst, livakter med mera använder samtliga denna metod för att kunna ligga så nära steget före de överhuvudtaget kan - och vi har idag möjligheten att använda teknik som avslöjar mänskligt uppsåt avsevärt enklare än någonting annat. Säkerhetspersonal som går runt med ett primärt fokus på nidebilder ska ha sparken, omgående, för de missar mer än lovligt mycket för sin tjänsteroll med ett sådant tunnelseende.

Och nej, den aktuella övertygelsen härskar ingenstans - det är islamska sekter som sticker ut med dessa odåd. Har sverigedemokrater dåligt med arbetsminne mellan öronen eller beror det här ivriga behovet, av att klumpa ihop alla muslimer till en enda homogen grupp, på någonting annat märkligt? Häng med för fan..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-17 07:51:24 följande:

SD är rätt nya. Låt dem ha några generationer på sig, det kommer bli skitbra i slutändan.

Denna slogan används ju rätt ofta i andra sammanhang, hm, så då borde den kunna användas även här eller hur.

Som jag ser det så har de all möjlighet i världen att göra det bra - men de envisas med att snubbla över sin egen fot.

Deras ideer är även sorgligt utdaterade (som nationalism) liksom deras bild av svensk gemenskap. Svensk gemenskap bygger inte på kultur och tradition samt nationell tillhörighet (det är bara sverigedemokraternas vision och dröm) - utan svensken har primärt en INTELLEKTUELL gemenskap. Det blir så i en nation som har legat i lång fred med omvärlden (läs: utan behov utav nationalism) och som har en hög utbildningsnivå. DET ger "ursvensken" en STARK gemenskap, inte vimplar och Små Grodorna. Det här missar Sverigedemokraterna i beklaglig magnitud, för inte kan de ena ett folk på enbart ett vis som STÅR UNDER SVENSKEN.

Har dock inte allt för mycket emot nationalism, det har sin plats ilagom proportion - men den som inbillar sig att flaggor och andra imaginära värden kan binda ihop det svenska folket bättre än det intellektuella forumet, går i sömnen även vaken..
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-18 15:43:04 följande:

Ok, då tycker jag du ska titta på de klipp från säkerhetskontrollen som ligger ute på nätet när 9/11 killarna checkar in. Återkom sedan med den bild du får. De ser ut som, agerar som och är klädda som- vilka affärsmän som helst.

Haha, men ja, precis - varför fokus på nidebilder och osynliga saker som religionstillhörighet bara blir banalt att lyfta fram som ett verkningsfullt tillvägagångssätt, att då skapa rikssäkerhet på. Och nej, de agerade inte som vilka som helst, vilket ett tränat öga och framförallt teknik hade kunnat avslöja. Människor kan inte fullt ut dölja sin mikromimik och sitt kroppspråk och inte heller kan de styra över de kemiska processerna i kroppen som uppstår i olika situationer - och det är det här som ligger i fokus för modern säkerhet.

Sluta lölja dig nu och acceptera att dina tankar är totalt förlegade i sakfrågan här. Du vet ingenting om dagens säkerhetsområde, det är helt uppenbart. Det är även så att säkerhetspersonal ska ha betydligt mer under uppsikt än att blott risken för att plan kapas - varför beteende och biologi placeras i centrum, då det är den gemensamma nämnaren för ALLA uppsåt, oavsett om asen vill smuggla in sexslavar, smälla av bomber eller då kapa plan.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-18 16:59:49 följande:

Ja då var det ju beklagligt att inga tränade ögon fanns tillgängliga då, eftersom de lyckades.  :-/

Verkligen. Det borde införas en extra instans med uppenbara och snabba ja eller nej frågor - som exempelvis "- Planerar du att kapa ett plan?" (det finns säkerligen bättre frågor med ett bredare utslag) - där ressenärerna övervakas utav både advekat teknik och utbildad personal, när de svarar. Minsta indikation på uppsåt, om så bara osäkert utslag ifrån tekniken eller en alarmerande magkänsla hos den utbildade personalen, ska då leda till närmare inspektion. Det är extremt svårt att ta sig igenom ett sådant system även om apatiskapande droger kan göra det möjligt, varför även en sådan typ av identifieringsutbildning och teknik bör tilläggas.

Hur som helst så förstår jag ditt engagemang och din oro.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?