Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-23 15:41:50 följande:
    Nej för det är inte VÅR tradition. På Sicilien, där de också har SIN EGEN Luciatradition, är det väl utmärkt om de utser en flicka som se siciliansk ut. Konstigt vore det annars...

Men VÅR tradition har ändrat sig över åren. Det måste du väl ha märkt?
  • nihka
    isisisis skrev 2014-02-23 15:44:30 följande:
    Kolla FL:s omröstning inför valet.
    SD leder starkt med 27,5 % över alla andra.

Hahahaha. Ja, de brukar landa på 40-50%, men jag tycker det är mesigt att inte klara av att kalla in förstärkningar så det räcker upp till 75% nu när det är så enkelt att ha multipla nick med hjälp av en extern server för IP-bannade.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 16:14:38 följande:
    Jag hatar inte något parti, kanske Moderaterna. Men vänsterpartiet hatar jag absolut inte. Däremot hatar jag vänsterextremister-afa, för dessa är kriminella människor som borde sitta inlåsta.
    Eftersom du inte har "märkt" några rasistiska inlägg från SDare i den här tråden utgår jag från att du inte har "märkt" att den/de du inte har märkt kallar ALLA som säger emot för våldsvänster.

Ända sättet att undgå den benämningen är vad det verkar att säga att man röstar på SD, SvP eller svenska motståndsrörelsen - och i denna trojka hör jag då rakt inte hemma.
  • nihka
    isisisis skrev 2014-02-23 16:26:31 följande:
    Det vet jag inte om jag tror på.
    Det verkar långsökt att D anhängare skulle bemöda sig om att be kamrater att rösta i just FL:s omröstning bara för att visa att de är många.

Jag tror mer på att det visar att folk här röstar som de vill iom att det är anonymt.
    I liknande röstningar där folk frågas om vad de tycker i olika frågor som berör invandring
    är procentalen skyhöga ,mot det negativa.

Är det bara anonymt och rör enskilda frågor så är folk rätt rättframma.
    Däremot skyr de flesta SD för att de helt enkelt inte anses rumsrena.

Nej, det är främst en besatt man som tycker det är en skojsig sysselsättning. Nej, det är inte det minsta sannolikt att SD skulle ha så stort stöd på ett forum som domineras av den grupp som de har minst stöd i. Ja de flesta skyr SD för att de inte är rumsrena - jag kunde inte ha sagt det bättre själv. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 16:36:27 följande:
    Jag har inte läst igenom hela tråden så jag har inte sett några rasistiska kommentarer.
    Då är det bäst att du fortsätter att inte titta efter för det skulle ju kunna öppna dina ögon.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:21:15 följande:
    Vissa saker går aldrig att ändra, på grund av att människan i alla tider tyckt om att betrakta andra vackra människor. Vare sig det är Miss Universum, eller Sveriges Lucia, eller Hollywoodstjärnorna på vita duken, eller de smärta, atletiska kropparna på deltagarna i OS...

Det var en tanke förresten: vi kanske ska kvotera in till OS-truppen också..? 20 procent mörkhyade, 20 procent muslimer, 20 procent med annan sexuell läggning än den vanliga, 10 procent funktionshindrade, 10 procent utvecklingsstörda, 5 procent som lever i styvfamilj, och ... Det är ju viktigare att vi INTE DISKRIMINERAR än att vi tar några medaljer, liksom... Obestämd
    Jo, allting ändras, världen ändras medan vissa är fångade i en tidskapsel...Vi har inte ens samma skönhetsideal över tid. Nu är trenden att lucia ska firas som en godhjärtad bärare av ljus och skönhetsaspekten är underordnad och inte ens av minsta betydelse när man kommer riktigt långt ner i åldrarna.

Kvotering till OS??? De är ju inte där pga något annat än vad de kan, får jag hoppas.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:12:36 följande:
    Nu råkar jag veta då, som har gjort lite fritidsstudier i Antikens kultur, att namnskicket var sådant, att förnamnet (liksom även efternamnet) avspeglade ätten man tillhörde. Caesar hette t.ex. Julius. Hans dotter fick därför heta Julia, liksom hans faster hette Julia. Hade Caesar fått en son (inom äktenskapet) så hade denne också fått heta Julius. Hade det blivit fler söner, så hade dock dessa fått andra, individuella namn. Medan döttrarna skulle ha fått heta Julia Major, Julia Minor, Julia Tertia o.s.v.. Det vill säga endast släktnamnet.
    Du kanske menar "antikens kultur" som alla som studerat den med behållning vet att det heter.

Lucia kommer av latinets lux (i genitiv lucis), som betyder ljus. På Sicilien är Lucia ett namn som betyder den ljusa. och det behöver inte alls ha något med blond att göra. Lucius är ingen ätt utan den maskulina varianten av namnet.Ordstammen för lux och lucis är i sin tur ett urindoeuropeiskt arvord. Lux är SI-enheten för illuminans (belysning) och har heller inget med blond att göra. Du får nog göra lite mer fritidsstudier.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:22:02 följande:
    Inte mycket. Inte före 2012...
    Jodå. Traditioner ändras lite grann hela tiden, bara att vissa har svårt för att vissa av dem förändras alls.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.

Om Åkesson är en sådan suverän politiker och partiledare, varför är han då partiledare för det enda riksdagspartiet utan inflytande i riksdagen?
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:26:48 följande:
    Japp. Reinfeldt sa ju till och med rakt ut, att invandringens storlek inte bestämdes av kommunernas ekonomi, utan av omvärldsläget. Det är obegripligt att NÅGON finns kvar som ämnar rösta på honom efter det yttrandet...  Död
    Givetvis tar vi in fler flyktingar när det finns stora flyktingströmmar vilka ofta orsakas av krig. Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå med det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?