Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-26 21:48:20 följande:
    Jaha?
    Fick du svar på den fråga eller är det något som fortfarande är oklart?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:53:20 följande:
    Tycker det är lite sorgligt att man tackar värdlandet som ser till att man har tak över huvudet och mat i magen med anala våldtäkter. Skräpmänniska.
    Visst är det så. Det finns alltid människor som gör andra orätt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:57:19 följande:
    Således icke svensk och kommer förmodligen aldrig att få äran att bli det. Hoppas jag.....
    Nej, det vore inte heller rätt mot de stora massorna av invandrare som sköter sig. Tyvärr speglar sådant här av sig negativt på andra som inte har det minsta med saken att göra och ett beslut att få stanna skulle få mycket olyckliga konsekvenser.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:00:56 följande:
    Jag personligen tycker att det är skrämmande att vissa inte ens kan avstå från att begå grova brott under tiden de söker asyl. Och att det inte innebär att UT/PUT automatiskt avslås när dessa uppgifter framkommer.
    Man får nog vänta tills de är dömda...
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-26 21:53:35 följande:

Iof inte alls relevant med en häktad / dömd gärningsman , men tror att det skulle bli tråkiga nyheter om det alltid stod gärningsmannen va en hen på 27 år. Men att man inte visar bilder på misstänkta som man inte vet namnen på är helt sjukt.

Jaha. Brottsrapportering ska vara underhållande...

Så om någon tog ett kort på dig när du rastar din hund i samma park som det sker en våldtäkt så skulle du vara OK med att din bild cirkulerade runt?

Eller om du anklagades för att våldta grannens dotter så skulle du vara OK med ditt namn och din bild publicerades?  Thomas 66sson 27-årig L-köpingsbo är misstänkt för våldtäkten på...och så din bild?

• nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:06:32 följande:
    Men du skrev i ett tidigare inlägg att han inte kommer från Somalia om han bor i Stockholm. Hur menar du då? Att du inte kommer från Sverige om du bor i Kapstaden?

Nej om man bor i Stockholm permanent så är man väl från Stockholm även om man också kan vara från någon annanstans. Om man söker asyl så är man väl asylsökande. Du kände ju inte heller tills han status och talade väl precis som jag i allmäna ordalag, men nu vet vi om man ska tro på uppgifterna här. Jag har inte kollat dem.

Jag menar att man kan känna sig som mer än bara svensk, eller en nationalitet.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:08:36 följande:
    Om man våldtar en kvinna analt och fortsätter efter döden och även våldtar en man på ett härbärge analt så anser jag att domen är irrelevant. Vittnen finns. Han våldtog kvinnan analt i parkeringshuset när polisen kom. Såna människor ska inte befinna sig inom Sveriges gränser någonsin oavsett om Sveriges tandlösa domstolar friar.
    Lagen är väldigt tydlig här. Man avkunnar inte domar utan rättegång. Om du vill att du även i Sverige ska lyda under landets lagar får du acceptera och inte mottverka att dom följer rättegång. Som sig bör. Man kan inte göra undantag och skjuta vissa på parkeringen.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-26 22:30:48 följande:

Nä, tänkte mera som jag skrev att det va bra när man inte vet vem gärningsmannen är, och bara vet hur han ser ut.

Så du menar att om du är den misstänkta gärningsmannen så vill du inte att din bild ska cirkulera, men om det är någon annan så kan det vara bra?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:32:21 följande:
    Men han kommer väl fortfarande från Somalia även om han bor i Stockholm? Och att han var somalisk medborgare visste jag.
    Ja, han kommer fortfarande från Somalia även om han bor i Stockholm, men på vilket sätt är det relevant att tala om att en person som bor i Sverige tidigare bodde i ett annat land tidigare? Nu talar jag inte om någon specifik person utan allmänt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:34:26 följande:
    Jag tycker också signalement är viktigt. Om en serievåldtäktsman härjar i mitt bostadskvarter så hjälper det mig föga om det står att det är en man av medellängd. Har han knallrött hår eller är afrikan så kan det hjälpa mig att identifiera denne och backa och försöka undvika fara.
    Afrikan? Menar du den breda bilden av hur människor som finns på den afrikanska kontinenten ser ut eller hur människor som kan komma från alla världens hörn ser ut ser ut enligt en afrikansk stereotyp?

Jag förstår din poäng med att identifiera men man hamnar också väldigt lätt i ett snår om man utgår från typ en handfull "raser" på jorden och att man enkelt kan beskriva dem. Det är som att lägga ut en sökning på en svensk. Vem ska man backa undan för då?

Jag tycker absolut man ska försöka beskriva folk som kan vara en fara för allmänheten, men hur man beskriver och vad man uppfattar av det som beskrivs hänger samman med vad man har för värderingar och vissa värderingar ska vi som samhälle inte ställa oss bakom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?