Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Uppdaterad4 skrev 2014-02-20 01:22:18 följande:
    Jag förstår, som nedan, du tog brottstycken helt tagna ur sin kontext och stack in dom i nya sammanhang. Ja det är också ett sätt.

Det skulle visst kunna handla om ursprunglig rapportering från "imkompetenta journalister", men Thoralf Alfsson är som offentlig person ansvarig för både det han själv producerar och det han för vidare. 

Den här iden att jag av någon anledning skulle ha en slags skyldighet att offentligt ta ställning till ett blogginläggs lämplighet är intressant. Och om man inte gör det får man finna sig i allehanda associationer, påhopp och otidligheter om exkrementernas formfaktor.
    Ja, "sättet" som du benämner det är ju att jag gav Alfsson the benefit of the doubt och menade att den som hade producerat" informationensfilmen" samt den som berättade om den mycket väl kan ha varit inkompetenta utan att Alfsson var medveten om det. Men även om han inte var medveten om att det hela var fake så bär han ett ansvar att kolla upp sanningshalten i allt han publicerar på sin blogg. Fast egentligen tror jag att Alfsson var högst medveten om att det var fake men tyckte det var humoristiskt med filmer som visar araber - om än inte autentiska sådana  - som intellektuellt handikappade.

Jag sa att du gjorde det du anklagade andra för. Det är inget påhopp. Jag frågade dig vad du tyckte om Alfssons utspel, men du vill inte svara. Som sagt, SD skiter ju hellre taggtråd än erkänner att någon inom sekten gjort bort sig - precis som du.

• nihka
    Naranjos skrev 2014-02-20 19:00:52 följande:
    Tror inte det finns en enda Sverigedemokrat som har något emot västeuropeisk invandring av människor som går direkt in i arbetslivet. Den bör vara en ren förtjänst. Det är asylinvandringen som är kostsam - samt den sociala turismen som också pågår.
    SD borde åka ner till Syrien och sätta alla flyktingarna i godståg bort från krigets hemskheter. Sedan kan man i uppsamlingsläger sålla ut de mest lukrativa exemplaren för PUT och märka upp de andra för återtransport till krigszoner. Det är ju ändå ingen förtjänst på dem för någon. Fast en liten hacka kunde man ju ändå tjäna på dem i form av en avgift för sightseeingturen t or.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-20 19:48:12 följande:

Det är knappast SD:s uppgift. Men åk du själv.

Exakt. Det kanske inte heller är SDs uppgift att tala om för Libanon att ännu fler flyktingar ska "hjälpas på plats"  - i Libanon och att man själv bara är intresserad av att "hjälpa" flyktingar "på plats" här om de garanterar snabb avkastning.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-20 22:31:12 följande:
    Jag tror inte du kan ha missat det, men SD sitter inte i regeringen och har inget som helst mandat att för Sveriges räkning åka till valfritt land och lösa flyktingfrågan. 
    Om du anser att det behövs är det väl i så fall mer lämpligt att du vänder dig till företrädare för regeringen eller till utopisterna i MP som ju i praktiken bestämmer över Sveriges invandrings- och flyktingpolitik.

Sen tror jag inte heller att SD har några illusioner om att kunna påverka Libanon hur de handskas med de flyktingar som finns inom landets gränser. Däremot vill man - tvärt emot resten av riksdagen - öka biståndet till UNHCR i stället för att nalla av biståndet för att kunna spela goda på hemmaplan.

Se där, ett exempel på hur det skulle kunna gå att hjälpa många fler, just i Libanon.
    Let´s just cut the crap. SD uttalar sig om att Syriens grannländer ska ta emot fler flyktingar. SD tycker inte att de ska komma till Sverige eller något annat land längre bort utan att flyktingarna ska "hjälpas på plats". Utan att ha talat med NÅGON av Syriens grannländer tycker man en massa om hur de ska agera i en fråga som inte gäller den egna nationen och den egna befolkningen.

Om SD kan ha åsikter om vad andra ska göra kan jag ha åsikter om vad SD ska göra. Jag tycker de kan hålla käften om vad Syriens grannländer bör göra. SD ska vara jävligt tacksamma att de inte gör en SDare och bestämmer sig för att lobba för att alla flyktingar ska "hjälpas på plats" i Sverige.

Se där ett bra exempel på hur det skulle kunna gå till om SD slutade med att oombett agera förmyndare åt andra länder.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-22 08:33:44 följande:

Är det ett hot?
    Personen du ställer frågan till har ett gäng favoritnidbilder som hen häftar på alla personer som öppet utmanar vederbörandes våta SD-dröm om ett Sverige där invandrare är välkomna under parollen "Alla borde ha en egen neger."

Hen tillhör den fraktionen av SD som SD säger inte längre finns.
  • nihka
    nihka skrev 2014-02-22 18:56:36 följande:
    Personen du ställer frågan till har ett gäng favoritnidbilder som hen häftar på alla personer som öppet utmanar vederbörandes våta SD-dröm om ett Sverige där invandrare är välkomna under parollen "Alla borde ha en egen neger."

Hen tillhör den fraktionen av SD som SD säger inte längre finns.

Hen heter givetvis inte samma sak längre utan i talande sekund kallar sig hen Ian Curtis, som lär bli lika kortlivad här som alla de andra sorgliga ursäkterna till nick tidigare.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-22 18:31:42 följande:

DU, du skulle inte trivas i Norge eller Finland. Norge tog emot 500 syrier samma år som Sverige tog emot 20 000 dvs förra året. Finland tog emot typ 250 st.

I Norge och Finland implementeras redan den politiken du med onda ord raljerar om.
    Så synd för dig då, och det sker helt öppet, politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål.

Försök inte ens kalla dessa länders regeringar för "rasistiska", såvida du inte vill provocera fram ett gapskratt! från mig.

Jag trivs bra i Sverige. Ja.

Jag var inte nedveten att SD har talat genom Norge och Finland att Libanon ska ta emot fler flyktingar - "helt öppet politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål".

Jag tycker inte SD ska tala om för Libanon vad de ska göra oavsett om de talar för Sverige, Norge, Finland eller något annat land. Capish?
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-22 19:07:52 följande:

Gud vad jag älskar att du har sån jäääärnkoll på allt och alla. Glömde säga, ditt intellekt och din ordrikedom bländar mig. För att inte tala om att jag äääälskar att du vet vad för slags fraktioner som återfinns i SD.
    Mmm, inte creepy ett endaste dugg.
     Flört Skål

Järnkoll??? En död gris kan räkna ut att det är SD-Suffering som har krälat fram igen. Tack för alla de fina orden. Tyvärr kan jag inte återgälda dem.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-22 23:51:31 följande:
    Jag säger det igen. Folk hatar SD för att de inte förstår bättre. De är inte insatta i ämnet. De ser rasismen och främlingsfientlighet i allting. De tycker att Tintin är en rasist, lakrits godis är rasismen, chokladbollar är rasismen osv. De läser Aftonbladets och Expressen så kallade journalisters krönikor tro på allt som skrivs.

Folk som hatar SD ser inte på riksdagsdebatter, som många SD anhängare gör. SD hatare är inte politiskt intresserade. De tycker bara om att hata folk med andra åsikter än dem själva.
    AH. Ytterligare en som har "sett ljuset" och hela resten av den dumma världen är okunniga, dumma och indoktrinerade. Ja, just det sedan är just SD-anhängare som är så kunniga kloka och insatta. Moment 22. Du kan inte vara kunnig, klok och insatt utan att rösta på SD. Vilket strålande sätt att resonera på! På så sätt har man alltid rätt. Så resonerar man inom sekten.

Alla andra partier i riksdagen kan samarbeta med minst ett annat parti, men INGEN vill samarbeta med SD utan man samarbetar istället för att hålla SD ute. Orsaken till det är att Sds politik är inte förenligt med någon av de andra riksdagspartiernas politik. Det handlar inte om hat. Det handlar om att man helt enkelt inte vill ha SDs politik. Och det är förbannat svårt för SDare att greppa.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?