Naranjos skrev 2014-02-20 22:31:12 följande:
Jag tror inte du kan ha missat det, men SD sitter inte i regeringen och har inget som helst mandat att för Sveriges räkning åka till valfritt land och lösa flyktingfrågan.
Om du anser att det behövs är det väl i så fall mer lämpligt att du vänder dig till företrädare för regeringen eller till utopisterna i MP som ju i praktiken bestämmer över Sveriges invandrings- och flyktingpolitik.
Sen tror jag inte heller att SD har några illusioner om att kunna påverka Libanon hur de handskas med de flyktingar som finns inom landets gränser. Däremot vill man - tvärt emot resten av riksdagen - öka biståndet till UNHCR i stället för att nalla av biståndet för att kunna spela goda på hemmaplan.
Se där, ett exempel på hur det skulle kunna gå att hjälpa många fler, just i Libanon.
Let´s just cut the crap. SD uttalar sig om att Syriens grannländer ska ta emot fler flyktingar. SD tycker inte att de ska komma till Sverige eller något annat land längre bort utan att flyktingarna ska "hjälpas på plats". Utan att ha talat med NÅGON av Syriens grannländer tycker man en massa om hur de ska agera i en fråga som inte gäller den egna nationen och den egna befolkningen.
Om SD kan ha åsikter om vad andra ska göra kan jag ha åsikter om vad SD ska göra. Jag tycker de kan hålla käften om vad Syriens grannländer bör göra. SD ska vara jävligt tacksamma att de inte gör en SDare och bestämmer sig för att lobba för att alla flyktingar ska "hjälpas på plats" i Sverige.
Se där ett bra exempel på hur det skulle kunna gå till om SD slutade med att oombett agera förmyndare åt andra länder.