Centurione skrev 2014-10-21 16:08:36 följande:
Fast det där går ju inte att jämföra alls. Det var SJÄLVKLART att S' kissande berodde på hennes alkoholism - hon var ju full medan hon gjorde det. Sedan tog hon dessutom av sig de plaskvåta trosorna och svingade dem runt, runt så att det skvätte på omgivningen. Allt medan hennes tonårsdotter var med och fick skämmas ihjäl...
Åkessons utbrändhet är fullt förklarlig även utan att veta något om hans spelande. Knappast någon människa skulle ha orkat med den arbetsbörda han haft detta år. Han har ju för sjutton besökt varenda småhåla personligen inför EU-valet, och sedan minst två gånger inför Riksdagsvalet... Han har medverkat i radio och TV och blivit intervjuad av tidningar. Och till detta all psykisk press som han måste ha känt, över all fientlighet från Etablissemangets sida och alla försök att hitta något att avslöja hos honom och hans partikamrater...
Viss, på goda grunder kunde man naturligtvis anta att Schymans kissande var alkoholrelaterat - inget fel med det antagandet och hon är och var ju en offentlig person och dessutom har vi åsiktsfrihet i Sverige - så det var fullt möjligt att spekulera.
Även Kim Jong-un, Nordkoreas ledare, är ju likt Åkesson lite ankommen för närvarande - jag gissar att det inte är tillåtet att spekulera vad hans besvär orsakas av i Nordkorea, men i utlandet spekulerar man ganska vilt.
Själv tycker jag att det är ganska rimligt att man som icke SD-anstruken kan tillåta sig att spekulera. Vi har ju åsiktsfrihet här i Sverige. Självklart måste det inte finnas ett samband mellan Åkessons spelmissbruk och hans utbrändhet men nog är det en rimlig gissning att spelmissbruket är en integrerad del av åtminstone symptombilden.
Själv kan jag också tänka mig att det måste vara rena sisyfosarbetet att ständigt behöva släta över rasistiska uttalanden från medlemmar i SD. Det kan ju mycket väl vara nolltoleransen gentemot rasism som fått honom att däcka, det måste ju vara samma sak som att införa nolltolerans mot vatten i ett hav.
Inte konstigt att man drabbas av drunkningsrelaterade besvär då.