Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-10-08 12:03:33 följande:
    Typiskt för psykopaten är ju att alltid skylla sina tillkortakommanden på andra, som när du t.ex. skyller dina felskrivningar på mig. En tydlig indikation.
    Nja, felskrivning är väl inte rätt benämning - snarare att det kan vara en smula besvärligt att hänga med i batikhäxeforskningen, jag menar att du ju rätt spastisk i såväl tid som rum.

När du föreslår att Sjuklövern ska ge 100.000 ebolasmittade asyl, så ligger det nära till hands att påpeka att det inte finns så många smittade, men i din replik så förklarar du att det totala antalet kan bli 100.000. Så jag antar att du tänker dig att batikhäxorna ska ha små tidsmaskiner på sina kvastar för att kunna resa såväl framåt som bakåt i tiden för att samla in alla ebolasmittade. Men som vän av ordning, kan batikhäxorna i så fall inte kalibrera sina apparater så att de kan hämta sina ebolaoffer innan de smittats, i stället för efter. Hur tänker du där?

Tja, batikhäxedforskningen har många strängar på sin lyra: inte minst tidsresor, Metapediastudier och psykopatdiagnoser.

Det verkar som att batikhäxeforskningen kunna vara föremål för nobelprisdiskussioner inom de mest skilda forskningsdiscipliner. Kan det vara en del av en omfattande konspiration att du ännu inte fått nobelpriset - och är det denna konspiration som får dig att nöja dig med att svassa runt och berätta om dina strålande upptäckter.

Dessvärre är jag rädd för att du kommer att förbli lika oggig och tvär som alltid - Metapediastudier eller psykopatdiagnoser över nätet kommer aldrig att betraktas som en vetenskapliga discipliner.

Tror du att det kan vara batikhäxorna som konspirerar och att det är på grund av dem du inte får det erkännande du förtjänar.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-10-07 15:48:04 följande:
    Jomen tjena...Har du läst om när hennes dotter gnällde på sin arbetslöshet? Tror att hon hade en blogg förut.
    Känner jag inte till, kan du inte berätta lite mer?

Det stämmer så väl med min uppfattning att många sverigedemokrater är söndercurlade och aldrig har fått lära sig att ta ansvar för sig själva och sina liv.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-08 14:16:26 följande:
    "Metapediastudier", "batikforskning"...du hamnar nog på snurrhuset snart. De som lever i din närhet kan inte ha det lätt.
    SnurrhusetFörvånad

Har du drabbats av eftertankens kranka blekhet och börjat inse att du inte har förmåga att ställa psykopatdiagnoser över nätet.

Det tror jag vore nyttigt för dig - jag menar att tro att Sjuklövern ska ge asyl till 100.000 ebolasmittade det är väl till och med ett lågvattenmärke för batikhäxeforskningen, särskilt mot bakgrund att detta dels indikerar att du inte har en susning om grunderna för flyktingkonventioner eller ebolaepidemins omfattning.

Metapedia är ingen bra bilderbok, Philipsson - du blir ju bara oggig och abstinat av att läsa den.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-10-08 14:48:23 följande:
    SnurrhusetFörvånad

Har du drabbats av eftertankens kranka blekhet och börjat inse att du inte har förmåga att ställa psykopatdiagnoser över nätet.

Det tror jag vore nyttigt för dig - jag menar att tro att Sjuklövern ska ge asyl till 100.000 ebolasmittade det är väl till och med ett lågvattenmärke för batikhäxeforskningen, särskilt mot bakgrund att detta dels indikerar att du inte har en susning om grunderna för flyktingkonventioner eller ebolaepidemins omfattning.

Metapedia är ingen bra bilderbok, Philipsson - du blir ju bara oggig och abstinat av att läsa den.
    Obstinat, menar jag.

Abstinat skulle kunna vara en benämning på det tillstånd som brukar drabba dem som likt en Philipsson förklarar att de lämnar tråden och sedan struttar tillbaka igen - en slags abstinens.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:23:10 följande:
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.
    Lågutbildade, fattiga bönder?

Nej, nu har du nog lånat Philipssons batikhäxesxspanarparabol - du ska nog inte ta meddelandena den fångar upp på alltför stort allvar.

Föreslår att du lämnar tillbaka parabolen till hen och i stället visar var jag kallas sverigedemokrater lågutbildade, fattiga bönder.

Problemet med er som traskar efter Åkesson verkar vara att ni har problem att skilja egna fantasier från verklighet.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-10 08:25:50 följande:
    Ännu en som är överkänslig för pejorativa uttryck. Eller sannolikt bara "vissa" uttryck. När människor från den grupp du sympatiserar med, då blir du vred, men förolämpade uttryck mot personer du ogillar, stör dig inte minsta. Eller hur? Eller vad tycker du om "främlingsfientlig" om alla som klandrar den förda invandringspolitiken? Stör det pejorativa uttrycket dig?
    Men är du nu igång igen med dina stollerier.

Det finns i princip ingen som kallas främlingsfientlig enbart för att hen vill begränsa invandringen. Det har nog bara i den här tråden förklarats ett hundratal gånger - inte desto mindre fortsätter du ta emot strålning som uppenbarar något annat för dig.

Du är inte så lite tröttsam med dina griller och  ditt koketterande.

Hur går det med batikhäxespaningarna - har batikhäxorna enligt dina senaste strålningsresultat redan laddat sina kvastar för att fara till Västafrika och hämta hem 100.000 ebolasmittade till Sverige.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-10 09:08:32 följande:
    Kör du med copy-paste? Du skriver ju samma fåniga nättrollsinlägg gång på gång.
    Nättroll, batikhäxor, stämplad som främlingsfientlig om man anser att invandringen ska begränsas, psykopatdiagnoser, med mera, med mera.

Nättroll? Hur definieras det inom batikhäxeforskningen - eller har du rentav hittat något i din bibel - nazistiska Metapedia, där man bland annat kan läsa om fredspristagaren Hitler och kanske också om nättroll.

Jag såg att du fällt upp parabolen och tagit emot strålning som uppenbarat att Nihka här i tråden är en batikhäxa. 

Om jag skulle tillåta mig att ställa en diagnos, så finns det mycket i ditt agerande som tyder på att du lider av kvinnoskräck - att det är den lilla pojken som försöker bemästra sin rädsla för kvinnor genom att kalla dem häxor.
  • FDFMGA
    Jag8710 skrev 2014-10-10 08:48:24 följande:

Jag är lite nyfiken ni som väljer era vänner efter vad dom röstade på. Hur blir det då om ni har känt dom sen barns ben och ni umgås massor och trivs hur bra som helst och ni ser varandra som bästa vänner. Hur blir det om eran bästa vän ett år väljer att rösta på SD, slutar ni umgås med dom då? Väljer ni att avbryta en bra vänskaps relation för att dom kanske har varit med om något som gör att dom väljer att rösta SD. Eller kan ni bortse att dom röstat och fortsätta vara vänner?

Jag tror att det finns få som väljer sina vänner utifrån vad de röstar på, min kanske bästa vän är moderat och det är inte precis mitt favoritparti.

Din fråga gäller väl egentligen bara SD - sannolikheten för att någon av mina vänner skulle bli sverigedemokrat är nog nära på obefintlig. Det skulle i så fall handla om någon gammal barndomsvän, som jag inte längre träffar och därför egentligen redan är en före detta vän.

Man  delar vissa grundläggande värderingar med vänner - om någon av mina vänner trots allt skulle bli sverigedemokrat så skulle min närmaste gissning vara att hen blivit galen och i än större utsträckning är i behov av sina vänners stöd.
  • FDFMGA
    Jag8710 skrev 2014-10-10 10:28:23 följande:
    Okej. Ja alla väljer ju olika men jag väljer inte mina vänner för vad dom röstar på och vad dom inte röstar på. Men jag verkar vara den ända.
    Inte alls.

Problemet är väl att du som så många andra som lockas av SD redan har bestämt er för vad icke-sverigedemokrater anser.

Som jag skrev så tror jag att det är få som väljer sina vänner utifrån vad de röstar på - men vänskap bygger på gemenskap, man behöver inte tycka lika men det underlättar om man har vissa gemensamma värderingar.

Ett av mina barn har en kompis vars mamma är sverigedemokrat. Jag träffar mamman rätt ofta och upprätthåller en hyfsad relation genom att konsekvent styra bort samtalet från invandrare när hon tar upp detta. Det gör jag för mitt barns skull, inte för att bygga upp en vänskap som saknar förutsättningar att bli annat än yta.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-10-10 14:16:51 följande:
    Jepp, där har vi det.
    Mm, jag vill ju inte gärna styra vilka kompisar mina barn väljer eller påverka deras relationer till sina kompisar genom att försöka få föräldrarna att tänka till en smula.

Och handen på hjärtat - ett barn ska aldrig göras ansvarigt för att föräldern är sverigedemokrat.

Såg förresten att du startat en tråd där du konstaterar att röda väljare är ointelligenta utifrån gamla Pliktverkstester av IQ.

Om du tittar på vilka kommuner som har allra lägst resultat så kan du konstatera att det är där som Åkessonsekten lallar som högst.

Kommuner som Ljusnarsberg, Filipstad och Bjuv. Så ditt antagande stämmer inte, på goda grunder kan man nog anta att de med allra klenast förstånd har troppat av till SD..

Det skulle vara kul att jämföra valresultatet i de högst rankade kommunerna med det i de lägst rankade. I Bjuv, Filipstad och Ljusnarsberg är det väl bortåt 30 procent som lallar med SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?