Varför hatar folk SD?
Naranjos skrev 2014-10-04 03:07:30 följande:
Nja... Även om jag i de flesta lägen ogillar jämförelser med Hitler/Nazism och inte har någon som helst anledning eller syfte att försvara den galningen, så får jag nog i alla fall komma med en liten invändning.... Hitlers ursprungliga mål var inte att utrota judarna utan att fördriva dem först från Tyskland och sedan från Europa. Specifikt från de delar som kontrollerades av Tyskland. Det var först efter anfallet mot Sovjet som fördrivningplanerna gick i stöpet. Man hade under flera år dessförinnan från Zionisternas sida ett samarbete med Nazityskland där deras s.a.s. gemensamma mål råkade sammanfalla. Nämligen att Tyskland ville bli av med judarna och Zionisterna ville ha dem till Palestina för att bilda en egen stat. Något förresten England gjorde allt för att sätta stopp för. Nu blev det ju som det blev ändå. Dessutom med Englands gedigna bistånd.
Således - det startade på allvar med Nürnberglagarna 1935 och gick därefter utför med fart.
Det är ungefär dit vi kan vara på väg i Sverige idag - gentemot SD. Första stegen på den vägen är redan tagna genom demonisering, beröringsskräck, negativ journalism, negativ särbehandling osv. osv. osv. Nästa steg såg vi i veckan och att DN ens kan ta in en sån artikel visar hur långt termiterna har gnagt i demokratin.
www.dn.se/debatt/folj-fn-lag-mot-rasism-och-tvinga-sd-att-bekanna-farg/
Det är dock mig främmande att jämföra DN/Expressen (Bonnier) med Der Stürmer och Julius Streicher.
Sannolikt har heller inga andra än några mentala kalhyggen på vänsterkanten någon större lust att fysiskt utrota Sverigedemokrater, men etablissemangets demonisering av SD har onekligen historiska paralleller. Hur osmakligt det än kan låta.
(Parentetiskt och off topic - fortfarande utan att försvara Hitlers eller Tysklands missgärningar - råder det lite delade meningar om hur mycket av det som blev förintelsen, direkt var beordrat av Hitler. Det finns en del som menar att Goebbels tillsammans och i samförstånd som det brukar heta, med Himmler och Heydrich drev förintelseindustrin - med Heydrich som den store arkitekten).
Det finns inget som tvingar sverigedemokrater, har precis läst flera trådar om detta, att påstå att ett litet barn vars familj gömde sig i stället för att låta sig utvisas när de inte fick asyl - fortfarande är en illegal invandrare utan rätt att befinna sig i Sverige och än mindre bli civilminister i den nya regeringen - trots att familjen fick amnesti för 25 år sedan.
Ett barn som utpekas som brottsling - jag hoppas verkligen inte att samhället i stort följer samma utveckling som Familjeliv där rasismen blivit till vardag utan att "samhället" reagerar.
Den dag då folk slutar att reagera på sverigedemokraters åsikter då har något fundamentalt gått förlorat.