Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 20:47:55 följande:
    Men igen!! Jag läser inte länkar från molotovkastarvänstern.

Lika bra att du kör huvudet i sanden då i sann Sd-anda!
  • sjuttiofemman

Det "opolitiska" fackförbundet Löntagarna (bildat av och ur Sd) har nu fastställt sina stadgar och det går i sedvanlig Sd-anda:

wp.me/p2oCcR-3yk

Det allra bästa var att alla kan bli uteslutna, även om du inte är medlem! §3 mom 9 i Löntagarnas stadgar. Sen tillkommer det såklart lite skrivelser om hur styrelsen ska skydda sig själva, helt i sverigedemokraternas anda om man kikar lite på Sd´s "nollvision".

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:25:57 följande:
    Inte alls. Jag kan klaga på alla partier, men varför ska jag göra det i en tråd som handlar om SD?

Därför att det är den enfaldiges logik:

"Du tog min leksak så nu kastar jag sand på dig! Buuuuhuuu"

Eller kort och gott: de ser en chans att ta på sig offerkoftan ;)
  • sjuttiofemman
    themia skrev 2014-03-06 10:15:25 följande:
    Så varför ställer inte du upp som politiker, med din briljanta intelligens och dina lysande kunskaper, skulle du kunna göra underverk?

Eller ... ?

Hen skulle bli nya Moussolini med dessa skruvade åsikter..
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-09 10:58:26 följande:
    Eller jag kan ta det ännu längre. Om man inte är feminist idag är man rasist.

Hur får du ihop det där påståendet?

Det handlar snarare om att Sd inte kan acceptera människors likhet oavsett kön, tro eller etnicitet.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-09 11:47:27 följande:
    Men du är ju högerman. I ett land som styrs av högern, med stora inkomstskillnader, så kan ju aldrig den som kommer från fattig familj ha lika stor chans som den som kommer från rik familj. Hur många arbetarungar är VD:ar i storbolagens styrelser?

Vad dte handlar om är att feminismen gynnar borgerlighetens intressen. Borgarna vill till varje pris undvika en diskussion om klasskamp. Därför pratar man om feminism, rasism, etc., eftersom ju dessa inte i sig ifrågasätter det kapitalistiska klassamhället.

Du har som vanligt ingen aning om vad du pratar om. Högerman? Jag?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?