Varför hatar folk SD?
Jag tror det är rätt talande för en människa som dig. Sverige och världen kan gå sönder mitt framför dina ögon, utan att du ser något, bara du får bevara din självbild.
Jag säger så här, i själva verket finns det inget att hata hos SD, för ingen vuxen människa hatar. Det måste finnas plats för oss alla. Det betyder dock inte att vi alla måste vara på exakt samma plats.
I väldigt många diskussioner har det också visat sig att de som säger sig hata SD inte alls har några argument, och att de beter sig på just ett sådant sätt som de säger sig inte tycka om.
Jag har i många inlägg skrivit på samma vis som de som hatar SD, bara det att jag har visat på andras tillkortakommanden, men av någon anledning verkar flera debattörer här inte villiga att acceptera att man "hatar" dem - även om det bara är för diskussionens skull - är inte det konstigt?
Vill man hata, måste man väl tycka om att bliva hatad, eller åtminstone acceptera det? Eller har vissa av er aldrig hört talas om gyllene regeln?
Det är dags att börja förstå att något är väldigt fel i Sverige, och att de som röstar på SD inte alls vill något elakt.
Vi behöver en mycket djupare samhällsdebatt än vad FMGA kan ge oss, en som handlar om våra mest fundamentala bevekelsegrunder.
Jag vet att det finns flera här som kan delta i en sådan, men för att det skall fungera måste man lägga ifrån sig grupptänkandet, och se SD som tänkande individer ;)
Men det har i stället blivit en oerhört intressant politisk situation i Sverige. Jag tror inte för ett ögonblick att S eller S och MP eller S, MP och V har möjlighet att bilda en fungerande regering med mindre än att de kan få ett formaliserat stöd från ett av av de borgerliga mittenpartierna - så med lite tur kan SD:s framgångar innebära att blockpolitiken bryts upp - man ska inte glömma att det finns ett mycket starkt väljarstöd för att SD ska ska hållas utanför allt politiskt inflytande som rör deras huvudfråga invandringen.
Så antingen får vi någon slags politisk konstellation som har en majoritet av riksdagen bakom sig, exempelvis S och MP med V och FP som stödpartier eller också har vi förmodligen att nyval att se fram mot inom några månader.
Det senare är också lite intressant, säkert skulle väljarna straffa de partier som inte bjuder till för att i politisk praktik hålla rasismen borta från inflytande.
Vem vet - kanske jag kommer att få se min önskeregeringskonstellation , S, MP och FP, innan den kommande mandatperioden är över.
Visst är det trist att SD kan få var fjärde röst i avfolkningsbygder som Ljusnarsberg - men rädda människor söker enkla lösningar och SD:s variant av stoppa världen jag vill kliva av kan säkert locka dem som inte ser något annat alternativ.