Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-08 09:24:20 följande:
Jag förstår vad du säger och kan till viss mån hålla med. Det blir lite paradoxalt.
Å andra sidan, om vi nu ska hålla oss till den debattör jag från början berörde (FMGA) så är han möjligen vältalig, men tolerant skulle jag inte kalla honom. Inte om man inte håller med honom om något.
Vidare handlar det inte om ett eller ett par "övertramp" bland annars balanserade inlägg, vilket gör att parallellen till Nylander/Sjöberg inte heller blir riktigt bra som jag ser det.
Och visst skrivs mycket skit om såväl SD som anti-SD. Det behöver man inte titta på Exponerat för att inse. Skillnaden, i den mån en sådan finns, är att kritiken mot anti-SD ("PK-maffian") tenderar att oftare vara burdus och lågpannad, medan kritiken mot SD ofta ser ut som den många i den här tråden framför. Mer hånfull och raljant än hotfull. Folk verkar se det senare som lindrigare än det förra. Själv vet jag ärligt talat inte riktigt var jag står. Det blir som att jämföra att få en smäll på käften med att bli verbalt hånad. Vilket är värst?
Hm, nog är jag tillräckligt tolerant för att ta en rak diskussion och inte som du ta för vana att att diskutera om , i stället för med eller mot - men åtminstone i direkt kommunikation med den man vill skvallra om.
Det gör iofs att jag får en aning om hur du fungerar och har fungerat i skola och arbetsliv, men skolorna brukar ju försöka ta tag i den problematiken nuförtiden, så man får hoppas att du inte är trendsättare här på FL
Hursomhelst är det inte lätt alltid att vara konsekvent.
Isis väcker ju enorma känslor av avsky och det är avskyvärt att kanske 100 svenskar slåss för dem i Syrien och Irak - men det i sig är inte skäl att Sverige ska införa särlagstiftning för muslimer - vilket märkligt nog brukar vara toksektens farhåga att muslimerna i Sverige så småningom ska bli så starka politiskt att de kan kräva och också få igenom en särlagstiftning gällande just dem.
Det är inte förbjudet att dela ut flygblad i Sverige, och tanken att värvningen av islamistkrigare skulle ske med flygblad utanför moskén är i sig en smula befängd.
Det lär väl handla om att islamistsekten vill visa att de finns - vilket får SD-sekten att börja ropa efter särlagstiftning. Ja herregud - vilken tragisk fars.