Aqt skrev 2014-08-31 09:23:27 följande:
Sådana här resonemang att SD inte drabbas mer av antidemokratiska hatbrott och valsabotage är löjligt. I Stockholm och Södertälje väljer fackförbund att inte låta deras busschaufförer köra bussarna med SD budslap på. Brevbärare har vägrat bära ut post med SD budskap. Kollin med valsedlar skickas fel så att de blir försenade och inte kan delas ut
Och vänsterpartiet i Stockholm har soptunnor uppställda vid deras valstugor och uppmanar väljare att kasta sd material där, det hände mig på södermalm och i Sthlm city. Deras tal förstörs av kommunister som står med deras sovjetstats färgade flaggor och gör fuckoff tecken och blåser i visselpipor för att ingen ska höra vilket jag också bevittnat. Jag vet många ställen i Stockholm där SD affischer suttit tillsammans med andra partiers, de enda som är borta är SD affischerna.
Det är så otroligt barnsligt och lågt och faktiskt brottsligt. Och så säger vissa att SD önskar det här och intar "martyrskap". Sånt här ska inte hända nåt parti mer än något annat. Men tyvärr är det precis vad som sker.
De är ju ett vanligt parti med fokus på ett välfärdssamhälle, om man bara läser deras program och lyssnar på vad de säger. Och de vill faktiskt ta in kvotflyktingar men inte 100000 om året vilket är nuvarande prognoser. FI och V är väldigt lika välfärdsmässigt, men med en mer radikal framtoning i vissa frågor om män t.ex. Eller har Gudrun slutat prata om mans-skatt?
Tänk om SD skulle sätta upp soptunnor och säga att kommunistmaterial ska slängas där...eller om Jimmie skulle prata om Invandrarskatt. Men det skulle tack och lov aldrig hända, för det är Sandlådenivå!
Jag har svårt att se sambandet mellan ditt inlägg och mitt.
Jag har bara förklarat att de som förstör SD-affischer är relativt få och att det är galet att tro att de är särskilt representativa för den stora mängd människor som ogillar SD-sektens åsikter.
Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.
Jo, jag vet att SD anser att det är orättvist att jämföra dem med SvP och kalla dem rasister och att SD:s partiprogram inte är rasistiskt - men partier bedöms mindre utifrån partiprogrammen och mer efter vad de säger i övrigt och hur anhängarna agerar - och ur den aspekten är SD i allra högsta grad rasister.
Jag tror att man kan koka ned sektens budskap till en mening: Det är ok med invandring men inte från Mena eller Afrika och helst inte Sydamerika - men flitiga sydostasiater och pålitliga europeer har vi inget emot.