Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-28 19:05:34 följande:
    Tror de orden du räknar upp är långt ifrån något hat, vad jag misstänker det är- är ren och skär upprördhet.
    Att vara så foglig att man ääälskar allt som händer och även det negativa...låter helt enkelt inte sannolikt.
    Nja, nu tog jag upp svepande föraktfulla beskrivningar av hur vi svenskar är beskaffade - vad är detta ett exempel på om inte just svenskfientlighet.

Jag skulle förmodligen kunna ta fram en mängd exempel bara från den här tråden - och då är ändå de värsta exemplen bortmodererade.

Testa att scrolla genom några trådar och ersätt svenskar med somalier i invektiven - så kanske du får en bättre uppfattning om SD-sektens svenskfientlighet.

Somalier är fogliga, korkade, eftergivna, biter inte den hand som föder dem, de följer blint sina ledare. Skulle jag starta en tråd om somalier med samma syn på dem som SD har på svenskar skulle den raderas med motiveringen att den är rasistisk.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-08-28 20:40:28 följande:
    Jo men som jag skrev, det är inte ok och givetvis en överreaktion, men de flesta, ,mig inkluderad, känner inte HAT vilket vad det vi började prata om utan det handlar om en stark upprördhet bara.
    Visst, så är det säkert.

I den här tråden har många som ogillar SD kallats SD-hatare, de flesta fast de förnekar att de hatar SD.

Själv känner jag ett mild förakt för sverigedemokrater som jag anser medvetet odlar sin okunnighet för att slippa konfronteras med sina fördomar. Har precis deltagit i en tråd där ett helt gäng sverigedemokrater förmodligen medvetet valde att låta bli att kolla en helt osannolik historia om att MP vill ge somalier fribiljetter till läkaryrket. Sånt fär mig faktiskt att känna förakt för okunnigheten, självvald eller spelad, hos SD-sektens anhängare.

Nej, sverigedemokrater hatar nog inte oss svenskar - snarare finns det en ton av trotsålder i inläggen.

Fast nu tar batteriet i macen slut så här tar mitt inlägg också slut.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-28 22:55:24 följande:
    Det där var lite intressant. Tänk om somalier hade skrivit så om svenskar. Hade du tyckt det var rasistiskt?
    Javisst.

Visst är jag medveten om att många inom SD-sekten fått för sig att vi svenskar anser att det bara är SD och SvP som kan vara rasister - men sektens vanföreställningar kan jag inte ta på allvar.

Så svaret på din fråga är att det skulle ha varit precis lika rasistiskt och svenskfientligt om en somalier uttryckt det du uttrycker i bland annat den här tråden, men jag tror inte att särskilt många somalier är så svenskfientliga som du.

Svenskar är fårskock bräker ju du och andra sektanhängare nära nog oavbrutet. 

Och sen undrar ni varför vi svenskar ser med löje och förakt på toksektenSkrattande
  • FDFMGA
    Omvänd rasism är ett besvärligt uttryck - jag kan inte minnas att jag sett att någon sverigedemokrat någonsin har förstått begreppet och då naturligtvis inte heller klarat av att använda det korrekt.

Om du minns tråden där du och en hel mängd sektanhängare anförda av SvP-aren mr me upprördes över att en miljöpartistisk riksdagskandidat påståtts föreslå att somalier ska få jobba som läkare på prov utan att behöva visa att de har de kunskaper och examina som krävs så skulle detta ha varit ett flagrant exempel på kulturrelativism eller omvänd rasism om man föredrar detta uttryck.

Nu fanns det ju inget sånt förslag, vilket riksdagskandidaten förklarade på sin blogg -  så det var bara fråga om en storm i ett rasistvattenglas där man inte var intresserad av att ta fram korrekta fakta. Ett fenomen som skulle kunna kallas omvänt förstånd, mycket vanligt bland toksekterna för övrigt.

I ditt första inlägg här i tråden skriver du att svenskar är det mest fårskockande folket på planeten.

Jag vet inte om man kan beteckna din syn på oss svenskar som rasistiskt utöver svenskfientligt. Hursomhelst, skippa omvänd om du inte förstår vad som avses och håll dig till rasism, det vill säga att din syn på oss svenskar skulle vara precis lika svenskfientlig och rasistisk om en somalisk dumskalle gav uttryck för den.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-08-29 14:53:14 följande:
    Ja svenskar kan ju med automatik inte utsättas för sådant....inget nytt där  va...
    Tror du har missförstått.

Vad jag gjorde var att jag tog några åsikter från den svenskfientliga SD.sekten om just svenskar och placerade dem i ett annat sammanhang.

Så visst kan svenskar utsättas för rasism.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-31 01:08:41 följande:

Nu har jag varit borta några dagar igen från forumet och missat vad som har hänt, men jag gissar på att det är det gamla vanliga?

Hur som helst, hur ställer ni er i det här forumet till att vissa personer river ner eller stjäl SD's valaffischer?

Jag tänker som så här, att om man tycker demokrati är en bra sak så skulle man aldrig göra nåt sånt. Endast de som hatar demokrati skulle göra nåt sånt, så hur kommer det sig att det finns så många i landet som absolut inte står upp för demokrati?

Alla partier får valaffischer förstörda och så har det varit så länge jag kan minnas, så sent som idag såg jag en Stefan Löfven som hade fått horn.

Jag vet inte om SD drabbas mer än andra, det är möjligt. Däremot vet jag att många sverigedemokrater har stora problem med att sätta in företeelser i ett sammanhang, att kvantifiera och relativisera dem.

Säg att SD har fått så många som tusen valaffischer saboterade. Det finns nästan 10 miljoner människor i Sverige, det blir en saboterad affisch per 10.000 invånare, förmodligen betydligt mindre eftersom de som saboterar säkert förstör fler än en affisch.

Så din frågeställning är en smula besynnerlig - den om hur det kommer sig att det finns så många i landet som absolut inte står upp för demokratin.
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2014-08-31 09:23:27 följande:
    Sådana här resonemang att SD inte drabbas mer av antidemokratiska hatbrott och valsabotage är löjligt. I Stockholm och Södertälje väljer fackförbund att inte låta deras busschaufförer köra bussarna med SD budslap på. Brevbärare har vägrat bära ut post med SD budskap. Kollin med valsedlar skickas fel så att de blir försenade och inte kan delas ut

Och vänsterpartiet i Stockholm har soptunnor uppställda vid deras valstugor och uppmanar väljare att kasta sd material där, det hände mig på södermalm och i Sthlm city. Deras tal förstörs av kommunister som står med deras sovjetstats färgade flaggor och gör fuckoff tecken och blåser i visselpipor för att ingen ska höra vilket jag också bevittnat. Jag vet många ställen i Stockholm där SD affischer suttit tillsammans med andra partiers, de enda som är borta är SD affischerna.

Det är så otroligt barnsligt och lågt och faktiskt brottsligt. Och så säger vissa att SD önskar det här och intar "martyrskap". Sånt här ska inte hända nåt parti mer än något annat. Men tyvärr är det precis vad som sker.

De är ju ett vanligt parti med fokus på ett välfärdssamhälle, om man bara läser deras program och lyssnar på vad de säger. Och de vill faktiskt ta in kvotflyktingar men inte 100000 om året vilket är nuvarande prognoser. FI och V är väldigt lika välfärdsmässigt, men med en mer radikal framtoning i vissa frågor om män t.ex. Eller har Gudrun slutat prata om mans-skatt?

Tänk om SD skulle sätta upp soptunnor och säga att kommunistmaterial ska slängas där...eller om Jimmie skulle prata om Invandrarskatt. Men det skulle tack och lov aldrig hända, för det är Sandlådenivå!
    Jag har svårt att se sambandet mellan ditt inlägg och mitt.

Jag har bara förklarat att de som förstör SD-affischer är relativt få och att det är galet att tro att de är särskilt representativa för den stora mängd människor som ogillar SD-sektens åsikter.

Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.

Jo, jag vet att SD anser att det är orättvist att jämföra dem med SvP och kalla dem rasister och att SD:s partiprogram inte är rasistiskt - men partier bedöms mindre utifrån partiprogrammen och mer efter vad de säger i övrigt och hur anhängarna agerar - och ur den aspekten är SD i allra högsta grad rasister.

Jag tror att man kan koka ned sektens budskap till en mening: Det är ok med invandring men inte från Mena eller Afrika och helst inte Sydamerika - men flitiga sydostasiater och pålitliga europeer har vi inget emot.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-08-31 09:48:07 följande:
    Trams.....ett sätt att blåsa upp sig med bara.....bara att dela ut. De står knappast och öppnar alla kuvert för att se om det finns något annat som kan strida mot ders moral så det är väl bara att dela ut och vara tyst.
    Tja, såväl facket som Posten är överens om att det ska klassas som samhällsinformation - så visst kommer propagandan för SvP och SD att delas ut.

Däremot är det inte förbjudet för enskilda brevbärare att uttrycka vad de tycker om rasistsektena - det kallas yttrandefrihet och är något som sekterna ofta högljudd brukar gnälla och gny om i sammanhang där den inte är tillämplig.

Att vara tyst om vad man tycker har inget med det Sverige jag är en del av att göra.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-08-31 10:10:21 följande:

Dessutom är det bara en liten klick brevbärare som klagar på att dela ut SD och SVP reklam. Men media och PK-sekten ska alltid förstora upp saker i oändlighet. 99% av alla brevbärare delar ut posten som vanligt utan att tycka eller bryr sig om var posten kommer ifrån. Det finns nog en del brevbärare som kommer rösta på SD också.

Det där tror jag att du fått om bakfoten.

Aqt som beklagade sig över brevbärarna tillhör samma sekt som du.

Det förstår du väl om du tänker efter - att det bara är gråtarsekten som skulle snyfta och gnälla om brevbärarna eller nedrivna affischer.

Tänk när Fi fick sin valstuga på Sergels Torg söndersparkad. "Bara att gå vidare", blev kommentaren - men det är klart de är ju heller inte sådana gnällkärringar som SD-sekten.

Finns det överhuvudtaget något som inte SD-aktivisterna gråter ut omSkrattande
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-08-31 11:01:04 följande:
    Finns det över huvud taget något som inte du gråter ut om angående SD-sekten?
    Hm, kanske du borde be någon om hjälp med att tolka det lilla sidospåret om brevbärare. 

Inte gråter jag åt att SD-sekten ständigt ynkar över alla orättvisor de drabbas av, särskilt som jag anser att just gnälligheten är ett av sektens mest frånstötande drag, vid sidan om angreppen på invandrare.

Detta i kombination med att SD inte precis lockar till sig några större tänkare gör att det finns en obetalbar komik vid sidan av tragiken i sektens uppträdande.

Rent konkret avseende valpropagandan så var det två sektanhängare som började ynka sig om hur orättvist SD behandlas.

Det är ju närmast ett mysterium att sekten har lyckats dra till sig så många lipsillar. Själv tror jag att man måste utgå från att sverigedemokrater sällan fått lära sig värdet av egenansvar - och att det är därför det är så omåttligt vanlig att anhängarna ynkar om allt mellan himmel och jord i högan sky.

Man kan inte ersätta bristen på ryggrad med aluminiumrör, som sektledarna försökte på KungsgatanSkrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?