Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-29 09:50:11 följande:
"Stryka medhårs". Så var vi där igen. Det är antingen totalt avståndstagande som gäller, eller också att stryka medhårs. Inga mellanlägen. Inga gråzoner. Som vanligt, med andra ord.
Tycker du strategin att idiotförklara SD-väljare har funkat bra? Har den gynnat det politiska klimatet i det här landet eller har den lett till en ännu större polarisering? Det har gått en hel mandatperiod sedan SD kom in i riksdagen och man tycker ju någonstans att utfallet i det senaste valet borde göra att det ringer åtminstone några klockor. Men nej, inte hos dig inte, du kör vidare i samma spår (och du är inte ensam) - och när SD, vilket jag befarar, närmar sig 18-20 procent i valet om fyra år så är det också "någon annans" fel.
Ja, så är det ju för de övriga svenska riksdagspartierna.
Jag tror att du möjligen är en aning för fixerad vid mig och att du även tycks ha vissa svårigheter att förstå skillnaden mellan dels verkligheten och ett internetforum och dels mellan olika avdelningar på ett internetforum.
Det här är FL: politiska avdelning inget annat, man ska vara rätt blind om man inte märker den invandrarfientlighet som den avdelningen bombarderas med, hur man sen förhåller sig till den säger rätt mycket om vad man har för åsikter.
Din medverkan innebär enligt min uppfattning att du vill företräda en tredje ståndpunkt där du uppmanar de båda sidorna till besinning, det vill säga att man måste börja lyssna på och samarbeta med SD.
Min uppfattning är att man ska lyssna till de 87 procent som röstat på partier som tydligt förklarat att de inte kommer att samarbeta med ett främlingsfientligt parti som SD.
Låt mig uttrycka mig med en bild - vi har en person som upprepade gånger spottar på en liggande tiggare, detta pågår enda till någon ingriper - då kommer du att dyka upp och klaga i högan sky - men ser ni inte att han är törstig, visa lite barmhärtighet nu, han har ju spottat sig alldeles torr i halsen.
Det "spottas" rätt friskt här på FL, igår var det till exempel flyktingar som skulle beröva oss svenskar vår cancervård och vad gör du annat än struttar omkring i trådarna med ditt budskap att man måste lyssna på SD och om man bara lyssnar tillräckligt väl så kommer inte SD att behövas - och sen blir du upprörd om någon anmärker på spottloskandet.
Vad är det för övrigt som skiljer ditt budskap från FL:s flitigaste troll - som producerat oräkneliga trådar om att SD inte behövs om bara M och S lyssnar på SD och rättar till flyktingpolitiken - mer än att han är lite mer ärlig än du, men lite mindre verbal.
Nej, jag har ingen som helst respekt för den som ständigt jämrar sig över att den som slår kan ha skadat sig.
Jag har överhuvudtaget inte någon respekt för dina bedömningar - alla som skriver här på det politiska forumet gör detta med ett syfte som ska kunna ifrågasättas - skriver man frekvent om batikhäxornas härjningar så får man finna sig i att kunna bli kallad batikhäxespanare.
Min egen uppfattning är att FL kan vara ett häpnadsväckande elakt och sårande forum, men inte den politiska avdelningen, utan "känsliga forumet".
Det händer att jag läser där någon gång och då kan jag bli rasande över att någon som ställer en mycket personlig fråga avsiktligt blir trampad på för att några tydligen njuter av den sysselsättningen.
Jag förstår att du inte förstår skillnaden då jag avfärdar någon som påstår att jag är arbetslös, narkoman, homosexuell, pervers psykopat, alkoholist med mera, med mera för strålkärring och då någon verkligen trampar på någon annan.
Förstod du skillnaden skulle du inte fjanta omkring här tråden som en petimäter med anspråk på att vara FL:s ordningsman.