Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    www.expressen.se/nyheter/rattegangen-for-morden-fortsatter/

Ja mord med järnrör är väl jäkligt aktuellt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:32:18 följande:
    Vänta lite nu de ungdomarna som det talas om i artikeln var ju under 18. Jag vet att det är kaos på centrum i Oxie för jag bor nämligen i den stadsdelen. De som utmärker sig mest är ett gäng på mindre ungdomar i mellanstadie och högstadieåldern. Problematiken i Oxie som på så många ställen i vårt avlånga land är integrationen och givetvis att det inte finns någonstans för dessa ungdomar att ta vägen. Om man går en kväll på centrum så är medelåldern där inte 18+ så att säga den är närmre 13+.

Sen är det horribelt att dessa ungdomar/barn ägnar sig åt att kasta sten och smälla raketer in genom folks fönster. Att de terroriserar butiksägare och att man måste ha polisbevakning där. 
    Och ändå måste ett aktivitetshus byggas för män över 18 så de inte ska hänga på torget......
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:38:18 följande:
    Ja den formuleringen tyckte jag också var lite konstig. Fick inte ihop det riktigt jag i heller.
    Det finns en fritidsgård för de under 18. Men de över 18 står och hänger på torget.
    När får vi se ett aktivitetshus på Lidingö så inte vuxna unga män står och dräller i centrum? Kommer inte hända.
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:42:34 följande:
    Ett annat problem är att flertalet av dessa ungdomar har straffat ut sig från verksamheten som finns eftersom de inte kan uppföra sig där. Jag vet för jag har arbetat i den verksamheten, har kontakt med mina fd kollegor. 
    Då kanske man har lite att jobba med sig själv. Varför kan de inte uppföra sig?
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:53:29 följande:
    Ja du hade jag kunnat svara på det så hade jag haft lösningen på problemet. Varför har det alltid funnit ungdomar som inte kan uppföra sig? det har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Det fanns på Rosengård när jag bodde där, det fanns på Holma och på Kirseberg. Det finns i alla städer ungdomar som inte kan uppföra sig. Varför gör de så? revolt mot vuxna? tristess? finner ingen plats i tillvaron, missbrukande föräldrar som inte bryr och man tar ut sin frustration på andra människor, rop på hjälp? eller bara rent allmänt jävelskap? vem vet? vet du?

Efter att ha arbetat med ungdomar i över 20 år så kan jag fortfarande ställa mig frågan varför? eller som när jag arbetade på barnhem varför förgriper sig föräldrar på sina barn? varför väljer man som mamma att ta med sn 1 och halt års gamla son i sina sexuella aktiviteter så när han är 7 år gammal ch placerad på barnhem är så fördärvad i anus att han får ha blöja för att han inte kan hålla avföringen.

Som sagt varför är en bra fråga.
    Segregation? Ghetton?
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:56:23 följande:
    Återigen jag tycker att formuleringen i den texten är konstig, först skriver de att de kört är under 18 och sen behövs ett aktivitetshus för alla, vilket kanske inte är i sig men formuleringen blir konstig. Sen av egna erfarenheter så kan jag säga till 99% att de som hänger på centrum i Oxie inte är 18+. Så som sagt en mycket konstig formulering.
    Det var väl de under 18 som blev hemkörda till mamma? Det kanske man inte kan göra med myndiga personer bara för att de står och hänger men det kanske är ett problem likväl?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-05 15:18:12 följande:
    Haha.. Ja, hela Sveriges män med invandrarbakgrund, behöver hänga på en fritidsgård, fru General Lee af Sering. Klart att det finns irriterande exempel på immigranter ihop med irriterande lösningar på immigrationsproblem, det finns till och med en hel del utav båda, dock inte talande nog för gruppen. Dock, angående immigrationspolitiken, så finns det nog lika många irriterande exempel som sittande politiker för området (och nej, föser inte iväg skulden för fenomenet över på svenskar per se utan konstaterar).

Hur vet man dock vad man får via Sverigedemokraterna? Jimmie verkar ju driva politik långt ifrån, för att inte säga helt tvärt emot, partiprogrammet. Lite som att morgonskvättens färg avgör dagens ställning. Irriterar inte det väljaren därborta, eller hör fackfrågor och privatiseringsfrågor (och säkert en kappsäck mer för den som synar noga) bagateller i svensk politik och för vad Sverige får?

Röstar i princip hellre in Nordfronts-gänget. De hatar det monetära penningsystemet (haha, som att säga CD-skiva, men varför inte kombinera två svordomar om samma ting?), och med svettig passion till och med, och där kan vi snacka om en inställning som faktiskt kan kännas värd effekten utav tveksamma åsikter i övrigt. Inte minst så vet man vad man får. Fast de kanske har en för mild(?) syn på muslimer i samtiden? I och för sig så har de nog ingen politisk verksamhet som så, eller står möjligtvis gruppen bakom Svenskarnas Parti? Har lite dålig koll men Sverigedemokraterna faller på sin egen komocka-bingo-politik.

Haha, i och för sig, som anarkist så kanske en röst på Sverigedemokraterna skulle kunna kännas lämplig, dock inte riktigt sådan anarkism (kaosartad) som förespråkas men ändå. Så länge det parlamentarisk politik bedrivs så vill man faktiskt veta vad man får med en röst, och att en viss partipolitik iallafall håller sig inom blockgränserna något så när väl, annars så finns det ju inte ens en poäng med att överhuvudtaget ha en politisk åsikt och uppfattning.

Brun politik i all ära men när det bruna ter sig så halkigt att det knappt ens kan ses som brun (inte direkt så att folket har skrikit till sig dessa förändringar i Sverigedemokraternas politik, utan partiet kuvar sig i Riksdagen) så får det tyvärr ses som bajsbrunt.

Det kunde ha gjorts så mycket bättre, tyvärr. Liksom dags att fälla någon gång och inte enbart dela ut pardon efter pardon på grund av en enda hjärtefråga, för partiet skulle ha en aning mer inflytande i en regering än så. Inte minst så att det ger en kännbar effekt och att Sverigedemokraterna får skärpa sig därefter.

Det känns lite hemskt att säga det men immigranterna byts nog ut till/mixas ut ordentligt med ryssar och ukrainare snart. Skäll på USA som direkt och indirekt har fått människor att börja fly ifrån krig överhuvudtaget. Nu står de och provocerar Ryssland och får Ukraina att flexa med kontakter, utan att USA - högst troligt - ens har en tanke på att delta i kriget i praktiken. De har i mångt och mycket odlat fram Sveriges situation.
    Jo jag har tänkt på det också. Vilka kommer härnäst. Homosexuella ryssar och ugandier har redan fått klartecken att komma hit. Kan vi neka några homosexuella från några andra länder då? Syrier får automatiskt PUT. Eritreaner har liknande villkor då migrationsverket i december fattade beslut att ge eritreaner flyktingstatus i Sverige medan ex Israel ger dem 3500 dollar för att lämna landet och aldrig återvända (ja de kommer till Sverige). Somalier har vi tagit emot flest i Europa. Över 50% av totala antalet som kom till Europa till och med. Och nu har vi de nya "eu-migranterna" dvs tiggarna och i deras fotspår följer förutom tiggeri även stölder och barnprostitution. Utöver det har vi naturligtvis andra flyktingar från andra länder och anhöriginvandring. Tur att Sverige har oändligt med bostäder, jobb och pengar till försörjningsstöd.
    Några eritreaner på väg:

www.haaretz.com/1.567450
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-05 16:08:42 följande:

Så du beskyller invandrare för detta?
    Ja delvis. Och våra efterblivna politiker. De får dela på ansvaret.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:21:47 följande:
    Om man räknar en tårta som terrorism har man verkligen nerverna på utsidan.
    gd.se/ledare/1.6460711-hot-mot-demokratin-ar-inte-ett-dugg-roligt

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article17791051.ab

www.dn.se/ledare/huvudledare/skilj-pa-princip-och-ide/

Jag håller med ovanstående.

Och så blev det tydligen tillbaka-kaka......

www.metro.se/nyheter/irene-60-tartade-akesson-blev-sjalv-attackerad-med-tarta/EVHmku!rnrLNWhX3IWSY/

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:31:17 följande:
    Oj, är alla a-lagare invandrare alltså?
    Tror du politikerna som har problem med invandrarungdomar som driver runt och ställer till med jäkelskap planerar att bygga ett aktivitetscenter för a-lagare över 18 år?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?