Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:53:17 följande:
    ...skriver personen som för bara några sidor sedan anklagade vänstern för att vara kriminella AFA-våldsvänster.

Ett tips - skriv en enkel fråga om vad folk på dina "nyhetssiter" tycker om MP, V eller Fi, så ska du se exakt hur fel du har. Fast det kanske du redan vet, och bara hycklar?
    Jag skrev också att jag inte hatar Vänsterpartiet. Jag respekterar Vänsterpartiet. Däremot hatar jag vänsterextremister, afa-medlemmar för dessa människor är våldsamma och kriminella.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:04:52 följande:
    Så varför är du så mycket för rättvisa inför SD? SD är mobbade (tycker SD-fansen), men ack, livet är orättvist. Tig och lid.
    Men, lägg ner nu. Du missuppfattar allt jag skriver med flit.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:08:05 följande:
    Tja, låt oss se: om det kom en Tintin i Sverige som beskrev SD-fansen på samma sätt som Tintin i Kongo beskriver afrikaner, skulle du bli upprörd och skrika vilt om hets mot SD?

Om det var förvrängad ansikten på Kenta, Björn och Jimmy på lakritsarna, hade du reagerat negativt?
    Hur beskriver Tintin afrikaner i Kongo? Jag läste den boken som barn och jag inte minnas att det var någon rasistiskt med det. Debattklimatet är bra löjligt i Sverige. Nu måste man åka över till Norge för att köpa Tintin i Kongo.

Jag äter inte godis.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:19:55 följande:
    FL är vare sig statistiskt pålitligt (då de som röstar i trådarna är de på FL som är politiskt intresserade och hittar tråden) eller trovärdigt (då det är en känd SD-taktik att ha en drös konton som man kan variera sig från och rösta flera gånger).
    Du har rätt i att de som är mest politiskt intresserade är sverigedemokrater.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:26:01 följande:
    Ändå utgick du direkt från att vänsterhatet jag syftade till var AFA. Märkligt.
    Det är väl inte så märkligt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:36:53 följande:
    Men snälla rara, Friatider är en rasistisk och fascistisk propagandaapparat! De kommer ALDRIG säga att andra partier än de fascistiska gör rätt, någonsin!

Faktum kvarstår: Alliansen har skurit ned på resurserna för SFI och många andra integrationsprojekt. De skär ned överallt, på arbetslösa,på gamla, på skolor, vård och omsorg... och vilka röstar med dem? Jo SD. Precis de som du säger dig stödja i ditt hat mot moderaterna.
    Men snälla rara Dorian, det här är fakta! Den andra länken kommer ju från Riksdag & Departement! Är du så blind att du inte kan läsa?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 17:50:26 följande:
    Här på FL är det många SD-are som är politiskt intresserade ja. Men som sagt, FL är inte representativt. Det är en familjesite, majoriteten hänger här för att jämföra barnvagnar och exakt vilken dag av vilket år man ska sluta amma för att slippa soc-anmälan.
    Undanflykter. De som röstar på SD är mer politiskt intresserade än vad andra sympatisörer är. Det ÄR fakta.
  • Gert

Intressant att det bara är Åkesson som blir påhoppad av journalister och anklagad för att ljuga. Dom andra partiledarna har alla talat sanning i terapistolen. Jo men visst. 

• Gert
    effemgea skrev 2014-02-25 17:14:10 följande:
    Ingen ifrågasätter väl att ni upplever att Åkesson blir orättvist behandlad av media. Det måste man väl vara nästintill blind för att inte notera.

Inte desto mindre får ni nog vackert finna er i att andra sätter in den unge Åkesson i ett sammanhang där det fanns väldigt få invandrare i Sölvesborg, vilket inte hindrade rasistgrupperingar från att vilja sätta invandringen i fokus - då som nu.

Och på den tiden var man nog tvungen att vara både blind och döv för att märka hur kopplingarna till nynazism i de rasistiska grupperingarna som den unge Åkesson var en del av.
    Men det finns inga bevis för att Åkesson tillhörde rasistiska grupperingar. Om du skulle ta fallet till en domstol hade Åkesson friats, om man säger så. Antagligen med ett skadeståndsbelopp på köpet. Du har inga bevis, du har bara hörsägen och opålitliga vittnen.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-02-25 17:30:01 följande:
    Hmm, tror du att det är olagligt att vara rasist. det är det inte. Så det är klart att det inte går att stämma eller åtala Åkesson för rasism.

Det är inte ens olagligt att vara så korkad som han visade sig vara i terapisoffan.
    Man börjar faktiskt undra om det är olagligt att vara rasist. Det är så tongångarna går, tycker jag. Men nu var exemplet en metafor om du inte förstod det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?