Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-02-23 14:46:37 följande:
    Skratta på du. Det tror jag inte att du hade gjort om du hade varit tjejen...
    Jag blev alltid vald sist på fotbollsplanen i skolan. Jag har inga men efter den traumatiska upplevelsen.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 14:51:50 följande:
    Vad är din poäng, när det gäller flickan som önskade bli vald till Lucia men aldrig blev det?
    Fanns det inga andra flickor som önskade bli Lucia men som inte blev det? Hur gick det för dem?
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 14:55:26 följande:
    Det var nog ingen risk. Några flickor blev valda mer än en gång...
    Ja, livet är orättvist. Det är en bra lärdom för barn. Men jag hoppas att du bara hittar på den där historien för det låter inte riktigt friskt att som vuxen ha problem för att hon blev Lucia som barn.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 15:06:22 följande:
    Men du Gert, skulle du rycka på dina axlar om ditt barn blev mobbat? Att det skulle vara en bra lärdom för ditt barn?
    Obestämd
    Jag skulle lära mitt barn att livet inte alltid är rättvist och att människor kan vara orättvisa ibland. Jag hade även förklarat för henne att alla inte kan bli Lucia.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 15:13:27 följande:
    "Varför, mamma?"
    "Jo, för att du är mörkhyad. Sånt är livet".

Shit, vilken förklaring. Snacka om att vara passiv inför rasism.
    Den som ser rasism i allt kan inte ha det lätt. Tycker du att Tintin är rasist och att lakritsgodis är rasistiskt?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:02:47 följande:
    Ah, tänk, jag som hoppades att du inte skulle vara ett hycklande, dubbelmoraliskt troll... men det verkar vara normen för SD-fansen. Försvara partiet med eld och lågor från "angrepp" (kritik även kallat), men spy hat och vämjelse över andra partier utan dess like.

Det är väldigt enkelt - tycker du inte att man ska hata partier, då kanske DU inte ska hata partier till att börja med. Kan du inte försvara vänsterpartier från hat ska du inte kräva att andra inte får hata SD.
    Jag hatar inte något parti, kanske Moderaterna. Men vänsterpartiet hatar jag absolut inte. Däremot hatar jag vänsterextremister-afa, för dessa är kriminella människor som borde sitta inlåsta.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:22:03 följande:
    ...skrev han efter att ha lagt in en svada om "den kriminella AFA-vänstern"...
    Nu är väl inte afa-vänstern kända för att vandalisera på internetforum, utan på gator och torg. 
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:23:49 följande:
    Man måste inte vara Sverigedemokrat för att vara rasist, och man måste inte vara rasist för att vara Sverigedemokrat. Men SD är ett rasistiskt och fascistiskt parti. Varför man röstar på dem om man inte är rasist är bortom mig. Och kom inte med "deras politik", för deras politik går ut på att rösta med Alliansen i det mesta utom invandringsfrågor.
    Mycket i fel i den texten. De sista två orden var dock rätt.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 16:29:44 följande:
    Eftersom du inte har "märkt" några rasistiska inlägg från SDare i den här tråden utgår jag från att du inte har "märkt" att den/de du inte har märkt kallar ALLA som säger emot för våldsvänster.

Ända sättet att undgå den benämningen är vad det verkar att säga att man röstar på SD, SvP eller svenska motståndsrörelsen - och i denna trojka hör jag då rakt inte hemma.
    Jag har inte läst igenom hela tråden så jag har inte sett några rasistiska kommentarer.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 16:49:20 följande:
    Rasistiska propagandasidor är inte nyhetssidor. Lika litet som att AFAs hemsida är en nyhetssida.
    Aftonbladet är en rasistiskt propagandasida.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?