Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 17:42:10 följande:
    Känns sunt att välja andra forum än de som sanktioneras av dårar från AFA, RF mfl.

Jag är betydligt mer upprörd över att Löfven, Jämtin, Palm, Romson, Sjöstedt, Ohly, Björklund, Hägglund, m fl väljer att manifestera sida vid sida med våldsbejakande vänsterextremister från AFA och Revolutionära Fronten. De borde ha bättre omdöme än så.

Fy fan.

Aha du skapade nytt nick.

Okej, vilket forum är det? P1 kaliber avslöjade hur tongångarna går bakom Sd:s PK-fasad så där kan det inte vara. Kan det vara deras icke-nolltolerans mot rasism du tänker på? Hm nä där är det bara vissa utbytbara som åker ut. Deras propagandamaskin avpixlat? Haha ja den var kul faktiskt :)

Kan faktiskt inte komma på ett enda ärligt tillfälle som Sd har fördömt rasism, snarare tvärtom. Du kanske kan upplysa mig?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-18 17:18:01 följande:
    Bl.a. att skolresultaten sjunker generellt, att vi får gettoliknande områden, att vi får en en stor del av befolkningen som aldrig kommer att förvärvsarbeta, att vi får religiösa motsättningar, att de som invandrar aldrig kommer in i samhället-aldrig blir integrerade (för att de saknar kompetens, språklig- och yrkes-), för att invandringen kostar en massa pengar (som skulle kunna ha investerats i t.ex. välfärd), minskad facklig anslutning, lönedumpning, splittring av medborgarna  till förmån för ett helt lössläppt kapitalistiskt system, et cetera ad infinitum..."Tycks anse"!? Inga källor, utan bara lösa påståenden. Som vanligt. Jag kan lova dig att ingen ledande sverigedemokrat har sagt att allt 'skulle lösa sig' genom att minska invandringen.

Din osaklighet är slående. Du är ju inte intresserad av saklig debatt. Du ljuger bara, lögnare!

Jag säger som du: inga källor, bara lögner. Enkelt va?
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 18:28:05 följande:
    Din hang-up kring nick förstår jag inte. Mitt enda konto är snarare ett för mycket än ett för lite.

Ärlighet, uppsåt och tillämpning tolkas tydligen bäst av Aftonbladet, Expressen och du själv. Och ju mer ni tolkar desto mer ökar sympatierna. 

Revolutionära fronten var ju förövrigt de som passade på att spöa upp en oskyldig invandrare svårt i Stockholm i september. Skröt om sina insatser på FB innan dom insåg sitt misstag och plockade ner filmen. Att kandidera för en statsministerpost och gå sida vid sida med det avskrapet är inget annat än bedrövligt. 

Är fortfarande nyfiken i vilket forum Sd tar avstånd från rasism. Jag har varken sett eller hört det hittills.
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 18:50:23 följande:
    Nolltolerans är ett utmärkt sådant exempel. Sen att Mattson och Helin är sura för att dom inte har tolkningsföreträde i uteslutningsärenden hör inte hit. 

Kan inte du förklara varför du tycker det är anmärkningsvärt att välja att inte demonstrera sida vid sida med AFA/RF? Uppmuntrar du till politiskt våld? Tycker du att det är ett bra forum om man vill få trovärdighet i frågor kring rasism?

Sd's nolltolerans är ingen nolltolerans, det är Ekeroth ett av exemplen på. Ett annat är att Sd i Östhammar använde sd's hemsida till att göra reklam för en nazistisk march. Vill du ha fler exempel?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 12:44:15 följande:
    Lustigt att ni högerextrema alltid måste slira på sanningen. Utveckla gärna "gratis sjuk- och tandvård", sist jag kollade så gäller detta endast livsnödvändig vård. Men de kanske avvisar svenskar med bröstsmärtor på akuten..?

Ni slänger er gärna också med diverse uttryck, kan du definiera svenskfientlig? Är det att tillåta invandring? Eller att inte hata invandrare? Förklara gärna vad svenskhet och svensk kultur är och vem som bestämmer detta. Är genuint intresserad av att lära mig mer. Har frågat andra högerextrema om detta men enda svaret jag får är personangrepp så det blir lite luddigt.

Påminner dig "Mattsson" om ett svar.
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 19:19:48 följande:
    Mattson och Helin har som sagt inte något tolkningsföreträde där, och det gäller även dig. Kan du inte istället ge exempel på hur den här rasismen konkretiseras i partiprogram eller riksdagsmotioner?

Jag kan bara konstatera att du inte tar avstånd från våld som politisk metod och därmed accepterar det. Det var väl så du uttryckte det kring rasism? Tänk tanken att Reinfeldt manifesterat sida vid sida med SMR i valfri fråga. Otänkbart, men på vänsterkanten ses det som behjärtansvärt.

Fy fan.

Jag tar avstånd från allt våld, det har jag skrivit tidigare i denna tråd.

Jag hävdar inte tolkningsföreträde, men när en politiker kallar en invandrare för ett nedsättande ord så skulle det resultera i ett mediedrev i princip. Men sker det - och värre - inom Sd så är det business as usual. Varför?
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 20:11:44 följande:
    Tar avstånd från våld och samtidigt håna människor som inte vill manifestera sida vid sida med våldsverkare. Klingar lite falskt.

Någon avsaknad av mediadrev har jag inte uppfattat, och, som någon skrev i den här tråden, 60-tal medlemmar uteslutna eftersom de inte delat SDs politik och värderingar.

Fler partier borde kanske införa nolltolerans. Som (S) t ex. Då kanske Pxx Sxxxxxxx hade rykt efter att han sprungit runt stupfull i riksdagen och trakasserat en kvinnlig kollega genom att skrika "

Knulla, knulla för fan" samtidigt som han försökte ta sig in på hennes rum tills hon larmade och han blev uteskorterad av vakten.

Alternativt så har Socialdemokraterna redan nolltolerans och det här ska ses som representativt för kvinnosynen i (S).

Bra svar, riktigt imponerande. Med en nolltolerans a la Sd så kan man lova guld och gröna skogar och ändå springa runt på stan med järnrör.

Allt för att vara så politiskt korrekt som möjligt. Men det kanske man inte får säga i det här j-a landet som en sverigedemokrat skrev på Twitter.
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 21:35:12 följande:
    Svårt att avgöra vad du menar, jag tolkar det som att du är hånfull. Först mot människor som inte vill manifestera sida vid sida med våldsverkare, nu mot mig. 

Du är missnöjd med SDs nolltolerans och hur den implementeras. Fine. Men all den här rasismen, hur tar den sig uttryck i partiprogram och riksdagsmotioner?

Sd är smarta nog att inte skriva ut det ordagrant. Istället pyr det ut från förtroendevalda ända sen tiden före inträdet i riksdagen. Inkl Åkesson när han wallraffades av Kaliber.

Ja jag blir hånfull när jag kallas extremist, våldsbejakande och kommunist. Är det så konstigt? Jag försöker hålla ett vettigt tonläge men blir alltid oseriöst bemött.

Ni kan ju inte ens svara på frågor som vad är svenskhet, svensk kultur och vad Sd rent konkret vill göra för att hjälpa utsatta människor i andra länder när de samtidigt vill dra ner på biståndet?

Och återigen, Åkesson skulle få fullt beskydd om han gick med i ett demonstrationståg mot rasism. Det finns inget extremistiskt över Linje 17 som arrangerar demonstrationen, däremot är det allmän plats och såna här demonstrationer drar tyvärr till sig illasinnade människor vilket även Sd gör. Man kan inte avstå från att ta ställning bara för det.

Jag frågar er dessutom, på vilket sätt tar Sd tydligt avstånd från rasism? Nolltoleransen är ingen nolltolerans, det har vi sett gång på gång.

Märker ni min icke hånfulla attityd och kan ni avstå från att använda er vanliga terminologi som går ut på en massa antydningar?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-19 09:40:02 följande:
    Det är på dig bevisbördan ligger, eftersom det är ju som kommer med påståenden. Var i Sd:s politik skulle det finnas rasism?

Samma usla läsförståelse som nicket Mattsson, en slump? Han slutade svara när frågorna blev för svåra.

Jag har inte skrivit att det tydligt står i deras/er politik. Däremot är det så många av era politiker som är rasistiska/främlingsfientliga att det inte går att dra nån annan slutsats. Och återigen, partiets nolltolerans mot rasism är ingen nolltolerans eftersom vissa slipper undan. Jag anser tex att om man sjunger med i högerextrem musik så tar man inte avstånd. Just det gjorde Åkesson 2009 när Kaliber wallraffade dem på en kryssning, avsnittet finns kvar på www.sr.se/kaliber

Om nu inte Åkesson är rasist, varför inte släppa prestigen och göra en tydlig markering som tex att delta i en marsch mot rasism? Eller ordna ett fackeltåg med samma budskap som ni är så bra på annars?

Åkesson har sagt i intervjuer att invandrare kan smälta in i den svenska kulturen och bli svensk. Frågan som då inte ställdes är vad måste dessa invandrare göra då för att uppnå detta godkännande? Fira midsommar, supa sig redlös och somna i ett dike kanske? Är man svensk då? Eller vad är det? Sd vill gärna ha monopol på detta men de säger inte ett knyst om vad svensk kultur är. Gissar att ni som vanligt struntar i att svara på detta, brukar vara så när frågorna blir för svåra.
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-19 17:49:18 följande:
    Här nedan kan du läsa vad som är svenskt. Det finns knappast någon bättre förklaring annat än att när du själv känner dig svensk, då är du det.

"Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.

Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk. 

Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.

Vad Sverige i dag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan. Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan - på frihetens grund.

Vi är ett litet folk, men vi har ett stort land att bo i. Se på Europa-kartan! Vårt land brer vida ut sig i världsdelen. Men vi är få, vi är de ensamma stugornas folk, och även om vi numera delvis bor i städer, så är vi dock någon gång komna från bönders, torpares, backstugesittares stugor.

I ensamheten i stora ödsliga skogar har en svensk folksjäl danats genom tusendena år. Brottningen med stenen och stubben när åkern bröts, har gett oss krafter - andliga och kroppsliga. Och starkt motstånd utvecklar starka krafter. Så har detta lands skog och mark präglat oss, gett oss det egnaste, upprinnelsens källa till vår folkstyrka, den ensamme skogsbons stolthet och frihetssinne och den sege odlarens ihållighet.

Det verkligt svenska är sålunda ursprunget - vår växtplats. Det är för mig den barndomens jord där jag sprang barfota något dussin somrar, och kände enrisbuskens barr under fötterna. Barndomens mark, det är vårens allt ljusare kvällar med morkullsflykt över stugbacken, och tranornas skrik från kärret. Det är sommarens solvärmda bäck med sitt ljumma vatten plaskande kring barnaben med sårskorpor på knäna. Det är höstens röda lingontuvor och det nedfallna äpplet i dagg-gräset en klar morgon. Det är vinterns snödrivor vid farstubron. Det är iskanornas kälkbacke. Det är några barn i en gråmosses lavstuga på skogsbacken en enslig kväll i skymningen. Far är på regementsmötet, mor på dagsverke uppe i Roten. Barnen sitter vid stugans fönster och trycker sina näsor platta vidmot emot glaset. Finns det inte någon där nere på vägen? Det är fattigdom - men en stolt fattigdom, som hjälper sig själv till livets tillräckliga uppehälle, till det grova, men mustiga dagliga brödet från rågen på åkerlappen kring stugan. Det är en sund och fri barnaväxt, som den vilda örtens mellan enbuskarna i hagen. Det är frid och trygghet i ett fredligt land, där barnen föds fria av fria föräldrar. Ett land där också de minsta backstugors barn får pröva sina möjligheter av alla slag så långt deras krafter räcker till. Ett land där var och en får växa efter sin egen art. Detta är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn. Detta är för mig det svenska, det omistliga."

- Wilhelm Moberg, Svensk strävan, 1941

Så om en arab bosätter sig i en hydda i skogen och lyssnar till morkullarna så blir hen svensk nog att slippa bli diskriminerad på olika sätt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?