UPPERCASE skrev 2013-12-23 00:26:00 följande:
Svenska traditioner kränker årligen ett antal personer. Ja i slutändan är det rektorer som måste göra sin tolkning för att undvika bli anmälda för diskriminering.
Det går att summera med följande citat från en av dessa fega rektorer.
norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2302116-de-rasar-mot-stoppad-skolavslutning-i-kyrkan
"? När vi tog diskussionen om julavslutningen på skolan skedde ett missförstånd som ledde till ett förhastat beslut angående julsånger. Ett beslut grundat på rädsla och oro för vad man får och inte får göra."
Jag skulle kunna ta fram mängder med exempel men jag vet du inte kommer läsa detta iallafall och google har du själv tillgång till om du vill fördjupad dig i ämnet.
Polisen SKA INTE BEHÖVA skydda någon som demonstrerar. Och att de inte hanterar detta syntes väl när Åkesson hade boksignering, det var bara lyckligt det var en tårta och inget värre.
Och eftersom flertal personer här är trångsynta och anser alla SD anhängare är rasister som det sagts upprepade gånger, jag är inte det minsta rasist men det är inget jag ska behöva bevisa för någon.
Sedan skulle jag självfallet försvara mig om någon attackerade mig.
Men märkligt nog så är det svårt för vissa att skilja på att man vill skärpa invandringspolitiken mot att man vill bunta ihop alla invandrare och köra dom till ett koncentrationsläger.
Jag vet inte var det felat i dessa personers uppväxt för de har tydligen inte läst sin historia om andra världskriget. Att ens jämföra SD med nazi är ett hån mot både SD och alla människor som faktiskt upplevde den tiden.
Att sedan komma dragandes med att SD kommer från främlingsfientliga rötter, ja det är helt sant. Och Australien uppkom från grovt kriminella som sändes till ön för livstidsfängelse.
Är det så svårt att förstå att saker kan ändra sig?
Allt handlar om att vi har en ohållbar invandring medans vi har vård, skola och kommuner som håller på att rasera för det inte finns några resurser. Skulle vi kunna sätta Digestive som ekonomiansvarig så hade det uppenbart löst sig istället, han/hon säger ju pengarna bara går runt så allt statligt är gratis.
Det är bara förkastligt att man privatiserat vården för att spara pengar på den, annars hade man ju kunnat höja sjuksköterskornas lön så yrket blev eftertraktat istället för som nu vara något som det verkar som de flesta (isynnerhet kvinnor) hamnar på när de inte vet vad de ska göra i livet.
Var är denna för skrivelse som du anser jag ska vara ansvarig för?
Jag tror inte en enda rektor har blivit anmäld för någon diskriminering, det är snarare så att att tiderna förändras och det har vissa i samhället lite svårt för. Och har någon blivit anmäld så är det säkert inte så svart eller vitt som vissa vill få det till.
Jag kan själv tycka att ett särintresse som kyrkan är inte ska få påverka mina barn i någon riktning, de ska själva få välja vad de tror eller inte tror på.
Nej, polisen ska inte behöva beskydda någon. Men seriöst, tror du inte Stefan Löfven har beskydd? Eller de andra politikerna? Det hade behövts beskydd när linje 17 blev attackerat av SMR också men det var inte tillräckligt. Men är det ett skäl till att Åkesson inte var med? Nej, han kör på konfliktlinjen och hävdar att det är alla andras fel att han inte är med. Sd är mästare på bortförklaringar.
Jag säger inte att du är ansvarig för nåt, bara påvisar att Sd:s rasism även finns nedskrivet i partiprogrammet som vissa säger är rumsrent. Kolla deras hemsida, klicka på vår politik och sen invandring.
Jaha så sjuksköterska blir man inte för att man vill alltså? Villfarelser även där, det är det yrket jag utbildar mig till och ingen i klassen har uttryckt såna åsikter. Snarare att de inte kan vänta tills de får examen så de får börja arbeta med det roliga yrket. Men vi kan prata jämställdhet a la Sd också när vi håller på. Sd gillar inte feminism förresten, visste du det? Och Sd anser att män och kvinnor har olika uppgifter här i livet som vi är skapade för och det ska man inte gå emot. Tillbaka till 1960-talet alltså. Kul va?
Ja Sd har extremistiska rötter och när man än idag ser igenom PK-ytan så finns rasismen kvar. Ska vi bara avfärda det som "busiga pojkar" som hittat ett sätt att försörja sig eller ta det på allvar?
Jag vägrar låta rasismen stå oemotsagd och det finns mycket att reagera på.