Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

annatnick skrev 2013-11-10 13:39:35 följande:
    Du svarade mig som att SD-resonemang kopplas till personliga upplevelser av gruppvåldtäkt. 

För övrigt vet jag flera i Sd som har kommit över till vårt parti efter just en sådan upplevelse. En ganska högt uppsatt politiker t.ex., berättade i förtroende för mig att poletten trillade ner när hans flickvän blev våldtagen av en taxichaufför från Irak. Det tog flera år av terapi innan hon kunde ha sex igen...
  • Lejonmamman01
    Angie99 skrev 2013-11-10 13:30:29 följande:
    Konstigt då att nästan 12% av väljarna spås rösta på dem. Har de då kort minne eller förmågan att se nuet istället för forna värderingar.  V=kommunister? moderaterna=kvinnoförtryckare? Hur långt minne ska vi ha?

Ja, precis. V - de väntar säkert bara på att få makten, och då kommer de att konfiskera all privat egendom, upprätta femårsplaner och kolschoser, förstatliga precis allt, införa arbetsplikt även för kvinnor, tvångsplacera alla barn på veckodagis från ett års ålder, avrätta alla oliktänkande, skriva om historieböckerna och retuschera alla gamla gruppfoton av partiledningen allteftersom man avrättar dem. Det vet ju alla, att det är DET kommunisterna är ute efter egentligen - de försöker bara att lura folk att rösta på dem med sin mellanmjölksvariant av kommunismen!

Och M - ja, de väntar bara på att förbjuda fackföreningarna, ta bort minimilönerna och tillåta att lönerna på fabriksgolvet och motsvarande blir MYCKET låga, ta bort alla lagar kring arbetstider, arbetsmiljö o.s.v., avskaffa alla bidrag, återinföra fattighusen för alla som inte arbetar av någon anledning (nej sjukdom eller handikapp är heller ingen ursäkt), sätta en nedre gräns för inkomst och förmögenhet för att man ska få rösta i allmänna val, införa ett tvåkammarsystem i Riksdagen, där första kammarens platser innehas av adelsmän och ärvs från far till son, ge kungen tillbaka en stor del av hans makt, o.s.v. o.s.v.. Det vet ju ALLA att det är det högern bara VÄNTAR på! 
  • Lejonmamman01

Angie99 skrev 2013-11-10 13:47:16 följande:
    Australien är ju knappast något tolerant land på så sätt som Sverige. Där får man minsann ta seden dit man kommer och det tolereras inte att man t.ex. pratar sitt hemspråk ute bland folk. Man får göra ett engelska test och ett test om den Australienska kulturen innan man kan bli medborgare. Skulle någon invandrare ställa till trubbel så finns där genast ett gäng Australiensare som förklarar hur det går till här, hur man får behandla kvinnor, vad som är rätt och fel. "Passar det inte, åk hem" är den allmänna uppfattningen.

Precis, det daltas inte. Och det tycker jag är bra!
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 14:49:14 följande:
    Vad bra att du har reviderat din bild om vem som lever så från "alla politiker" till Annie Lööf, stadsråd och nån mer som jag inte kommer ihåg.

Din bild av hur gemene invandrarkille fungerar är väldigt olik den jag ser i stort sett varje dag. Min bild är mer blandad än din. Är det här något du "har hört talas om" att alla beter sig så här eller något du faktiskt har sett?

Och vad vet du egentligen om Annie Lööf, eller någon annan människa som du inte känner som jag till exempel vad de har varit med om och förstår och inte förstår? 

Jag gick alltså i Kämpingeskolan... och då var det ändå inte ens i närheten av så hemskt i Tensta som det är idag. Problemet med de tafsande och flinande, fullkomligt respektlösa muslimska männen hade jag än för bara några år sedan, och min dotter har också varit utsatt redan...
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:09:01 följande:
    Människor kommer alltid att bråka. Lagen säger att du får vara i exempelvis kyrkan på en avslutning, men att det inte får förekomma några religiösa inslag så som en präst som välsignar eller pratar om gud. Att sjunga Den blomstertid nu kommer är undantaget så det får man.

SDs järnrörserik gillar också Ungern. Han flyttade ju dit och studerar nu intresserat och med gillande bl a hur de hanterar sina inhemska romer.
    Ja, men HÖR du inte hur det låter..? Du tror inte att det finns VÄRRE saker våra unga kan råka ut för, än att få en välsignelse och få sjunga några psalmer..? Det där är så dumt att jag inte vet om jag ska skratta åt det, eller bli upprörd över att du inte märker hur hårt styrna vi blivit. Som sagt: jag tycker att detta borde avgöras av respektive skola, genom en enkel omröstning förslagsvis. Och så har man fritis öppet under tiden som de andra är i kyrkan, så att inga barn blir utan tillsyn för att de inte får gå i kyrkan.

Ungern är ett land som värnar om sin egen befolkning. Det tycker jag är bra.
  • Lejonmamman01
    JTA skrev 2013-11-10 15:16:27 följande:
    "Jag har bott där så jag vet att det stämmer och det stämmer också att de tar emot flyktingar." - 948 stycken

"Här tar vi också emot ... flyktingar." - ca 30 000.

Således enligt nihka samma invandringspolitik.

948 stycken per år på en hel kontinent... WOW!
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:21:58 följande:
    Och vad skulle vara en extrem subkultur för dig? Ras/Etnicitet (2010)[152] Vit 72,4 % Svarta/Afroamerikaner 12,6 % Asiater 4,8 % Amerikanska indianer och Alaskaindianer 0,9 % Hawaiiindianer och Stillahavsbor 0,2 % Övrigt 6,2 % Två eller fler raser 2,9 % Spansk/Latinsk (av någon ras) 16,3 %

Jag tänkte faktiskt inte alls på raser. Men det finns ju mer extrema grupper i USA - det trodde jag alla visste..? Slumkvarter där BARN redan är med i gäng och skjuter ihjäl andra barn, och där laglösheten är total... OK att det mest är svarta som bor där. Men även knasiga religiösa sekter, mormoner t.ex. - men även mer extrema än så. Det skulle bli besvärligt om de skulle kräva att få gifta sig med flera kvinnor här, t.ex..
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-10 15:38:54 följande:
    Mina upplevelser har inte resulterat i främlingsfientlighet. Förstår du nu att "alla" inte låter brottslingar definiera vad som står på valsedeln, eller du har flera sedelärande SD-anekdoter på lager? 

Alltså, kan man fortfarande inte ta till sig att invandrare begår brott, när man blir offer för ett gäng invandrare som... eehhh.... begår brott, då kanske man ska bo på ett skyddat boende..?
  • Lejonmamman01
    themia skrev 2013-11-10 15:32:30 följande:
    Ateism är ingen livsåskådning, som kan jämställas med religion. Religion bygger på TRO.
    Ateism innebär ICKE-TRO.

Fast att tro att det inte finns någon gud (ateism) eller att tro att man inte kan veta om det finns någon gud men att man vill lämna frågan öppen (agnosticism) är ju också att tro.
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:56:53 följande:

Fast att tro att det inte finns någon gud (ateism) eller att tro att man inte kan veta om det finns någon gud men att man vill lämna frågan öppen (agnosticism) är ju också att tro.

Jag menar: INGEN kan ju VETA.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?