Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2013-12-10 15:46:44 följande:

Visst är det för jäkla sorgligt, så mycket hat och så frågar man efter varför folk hatar sd, när det är precis tvärtom.

Jag är dock inte förvånad, jag känner igen retoriken från sd-anhängare härifrån, bara på den här tråden har vi ju minst en till sd-politiker som uttalar sig på liknande sätt.
    Min första tanke var faktiskt att det kanske var hon som nu gjort bort sig och gjort sig omöjlig inom partiet, för det är precis sånt där som hon kan skriva, på samma sätt Marie Stensby gjort.

Får mig att undrar hur många av sd:s toppolitiker som finns på nätet och sprider rasistpropaganda?
    Vi har ju alla läst Ekeroths tvitter och så nu det här, för att inte tala om högkvarteret Avpixlat som ju verkar vara navet där man hetsar varandra mot ytterligare hat och rasism mot utvalda grupper.
    Retoriken är densamma överallt, så jag undrar hur många av sd:s innersta kärna som skriver här, det finns ju en del nick som är rätt extrema i sina åsikter och sitt sätt att framföra dom. Det kan vara skönt att slippa stå för sånt offentligt som representant för sitt parti, då är det lättare att gömma sig bakom ett anonymt nick på nätet.

Trots att det är emot partiets egna etiska riktlinjer.
    Om det är mig du menar, så är jag inte Marie Stensby, och NEJ jag skulle aldrig uttrycka mig som hon har gjort (även om jag ibland skriver på Avpixlat, så långt har du rätt). Jag tror att hennes och andras extrema yttranden helt enkelt är ett uttryckt för en stor frustration. All undertryckt ilska över alla sanningar som man inte får säga. Släpper då ventilen när man tror sig vara trygg, så kommer det kanske sådant där - som naturligtvis ingen i verkligheten tycker. Tror du verkligen att en lärare på Kulturskolan VERKLIGEN skulle vilja se några barn svälta ihjäl..?
  • Lejonmamman01
    Enter Sandman skrev 2013-12-10 17:59:09 följande:

Jag håller med, det är pinsamt att en person som är så högt uppsatt som har makt uttalar sig på det viset, hon insåg väl att när det väl kom ut att hon inte kunde vara kvar helt enkelt.
    Men det är precis så som jag är övertygad om att även resten av kärngänget runt Åkesson tänker, det är bara det att vissa av dom är lite för slipade för att säga det offentligt.
    Förr eller senare så visar sig deras inställning när dom blir väl bekväma eller/och när garden släpper av nån anledning och dom känner sig trygga med att säga vad dom egentligen står för.
    Det här är partiets egentliga åsikt, men det kan man naturligtvis inte säga offentligt alltså kickar man dom som låter det undslippa sig på olika sätt.
    Inte pga deras åsikter utan pga att dom inte var tillräckligt diskreta med dom.
    Det där med att garden släpper när man känner sig trygg har du ju rätt i, men inte att det är vad man egentligen står för. Det är ett uttryck för all undertryckt ilska som bubblar fram - och så säger man saker som man egentligen inte tycker. Har du själv aldrig blivit så förbannad på någon, att du uttryckt något hatiskt eller hotfullt emot honom/henne, som du egentligen inte tycker i normala fall..?
  • Lejonmamman01
    Enter Sandman skrev 2013-12-10 18:07:18 följande:
    Jag har aldrig sett dig skriva exakt dom orden nej, det stämmer, men du har skrivit saker som är minst lika illa och minst lika empatilösa.
    Jag skiter faktiskt i hennes motiv till att skriva som hon gjorde, hon är en vuxen människa för guds skull och hon är i en maktposition eller var iallafall, då uttrycker man sig inte på det viset
    Hon kunde gått ut och sparkat på en stubbe istället för att sätta sig vid tangentbordet om hon känner att hon inte klarar av att behärska sig.
    Du tror väl inte att hon eller andra sd-anhängare är dom enda som känner frustration, ilska, vanmakt och rädsla?
    Ändå ser du inga andra som önskar livet ur barn.
    Nej det har jag inte.

Nu vet jag i och för sig inte ens om det var riktiga barn det gällde, eller om det var ensamkommande flykting"barn" mellan 18 och 28 år... I så fall var det fortfarande ett olämpligt yttrande, men ändå stor skillnad.
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-10 18:13:19 följande:
    Nej det har jag inte.

Nu vet jag i och för sig inte ens om det var riktiga barn det gällde, eller om det var ensamkommande flykting"barn" mellan 18 och 28 år... I så fall var det fortfarande ett olämpligt yttrande, men ändå stor skillnad.
    Läste nu och det handlade mycket riktigt om "ensamkommande flyktingbarn". Dessa är aldrig barn på riktigt - föräldrar släpper inte iväg barn ensamma - så det blir väldigt fel att påstå att hon önskat livet ur barn.
  • Lejonmamman01
    Enter Sandman skrev 2013-12-10 18:10:49 följande:

Inte sedan jag blev vuxen nej, då går jag undan tills jag kan behärska mig. i synnerhet inte offentligt.
    Hur vet du att man inte står för det, att man verkligen inte menar det?
    Jag tror att det är precis så illa, att man menar det.
    Jag är övertygad om att det speglar dom värderingar man står för även i dom fall man inte menar varje enskilt ord.
    Jag tar det folk säger på allvar.
    Jaha, men min erfarenhet är att det föder sig själv i stunden... Men det är meningslöst att diskutera det här. Hur som helst så var det inga barn (individer under 16 år) Marie S. pratade om, för så unga barn kommer inte hit ensamma.
  • Lejonmamman01
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 18:59:29 följande:
    Du är åsiktsregistrerad som Miljöpartist(flyktingextremist)

Innan researchgruppen har fått igenom din avstängning så skulle jag vilja ställa en fråga till dig, du är ju företrädare av Sveriges i särklass mest extremistiska (och roligaste) parti och det har visat sig att en av dina högt uppsatta partikamrater nu förespråkar rösträtt i svenska kommun-val för illegala invandrare avpixlat.info/2013/12/17/miljopartist-vill-ha.../

Det är ju såklart ett helt vansinnigt förslag som inget av dom normala partierna ens skulle kommit på under stark alkoholpåverkan men det är inga konstigheter då det kommer ifrån det drogliberala och chem-trails-fientliga MP.

Men det jag undrar är, ni som är riktiga verklighetsromantiserande visionärer -  varför ska bara illegala invandrare boendes i Sverige få rösträtt? Är det inte mer humant och visionärt om hela Afrika och Mellanöstern också får vara med och besluta om Svensk politik, dom kunde ju poströsta i så fall?

Ni gröna står väl upp för alla människors lika värde?
    Du fångar stämningarna på pricken! 
  • Lejonmamman01
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 19:08:04 följande:

Inte att jag är nån fan av Lööf (hemskare kvinna finns nog inte i svensk politik, den titeln övertog hon från Maud Olofsson) men nån 40 miljoner nivå har du hittat på själv.

Hur menar du att Sverige islamiseras?
    Jag skulle snarare säga att hon övertog den från Mona Sahlin. Som innehar priset för "mest skadliga kvinna för Sverige" genom hela världshistorien... Död

Birgitta Ohlsson är också en mycket obehaglig kvinna inom svensk politik. De tre - Sahlin, Lööf och Ohlsson - delar även detta, att de helt saknar verklighetsförankring. Erfarenheter från den riktiga världen.
  • Lejonmamman01
    oOOo oOOo skrev 2013-12-21 10:59:23 följande:
    För mig är det viktigare vad man är inte vad man blir kallad. Jag har blivit kallad SDare i denna tråden, rör mig inte i ryggen eftersom jag är så långt från SDare man kan komma. Du kanske skulle bry dig mer om vad folk verkligen är och inte vad de kallas.

Sedan tror jag att vissa i Sverige är som du, de har inget emot att bli kallade vänsterextremister. De verkar inte ens ha något emot att vara vänsterextremister trots att vi vet att vänsterextrema regeringar är de mest disfunktionella vi känner till. Av någon anledning likställs inte vänsterextremism med död och tortyr på samma sätt som fascism trots att vi vet att det leder till samma sak. Båda är samma sida av myntet, båda är emot frihet, oliktänkare skall tuktas, det slutar med att man får bygga murar för att hindra den egna befolkningen från att fly.
    Ja, det där är också konstigt. Trots allt ont som vänsterregimer gjort mot SINA EGNA i befolkningen, vilket såklart är det allra värsta - så anses det än i dag som lite varmt och mjukt och samtidigt coolt och hippt att vara vänster. Folk är oupplysta helt enkelt.
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-12-21 13:08:47 följande:
    Vad för ont gjorde socialdemokraterna mig, t.ex.? De är ju vänster.
    Men "vänster" menar de flesta kommunister. Tokvänstern. Mona Sahlin var i och för sig tokvänster, men jag tror att det har rättat till sig nu. Den nuvarande verkar tänka mer på industrin, nationalekonomin o.s.v. - de stora och viktiga frågorna. Inte minst för landets arbetare.
  • Lejonmamman01
    effemgea skrev 2013-12-21 14:00:39 följande:
    Skulle gissa att många inom SD-sekten menar att folkmajoriteten är indoktrinerad - men att folket så småningom kommer att vakna och inse att deras verkliga representanter är SD - och att det endast är de som värnar om Sveriges och svenskhetens framtid.
    Det där är ju sant.
  • Lejonmamman01
    PGA skrev 2013-12-21 13:49:38 följande:
    Sveriges politik är extrem i många avseenden såsom skatter, abort, flyktingmottagande, genus mm mm. Eftersom du inte har ett internationellt perspektiv går det dig förbi.

Sveriges politiker vill inte landet illa men har för mycket fokus på världen och bortser från de negativa konsekvenser som den internationella solidariteten kostar landet.
    Håller med om allt du säger här. Sveriges politik ÄR extrem - men Sjuklövern och deras hejdukar gammelmedia, hjärntvättar oss så att vi inte ska förstå det. Jag hinner bara ta upp ett exempel nu: genusleksakskatalogerna i julhandeln. HELA VÄRLDEN har diskuterat detta, skrattat åt oss och förfasat sig och äcklats om vartannat.

Ändå säger den svenska medierapporteringen konsekvent, att det är alla dessa kritiker i utlandet som "ligger efter". Är inte det märkligt..? Att inte EN enda krönikör eller journalist på en etablerad tidning, skulle kunna öppna upp för att det kanske är de andra länderna som har RÄTT i att det är skillnad på pojkar och flickor - och att det var Guds/Naturens/Evolutionens (vilket man vill) mening att det SKULLE VARA SÅ???
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-12-21 14:26:06 följande:
    Hur kan varenda anti-sverigedemokrat hamna i extremvänsterfacket?
    Det vet jag inte om de gör - har någon sagt att Reinfeldt är extremvänster, trots att han till och med stod och skrek i TV dagen före valet för tre år sedan: "rösta inte på dom"? Extremvänster blir det när de inte har någon sans alls. Typ att tro att helt fri invandring är fullt möjlig. Eller att tycka att vi inte ska få utvisa ens grova brottslingar. Och dessutom alltid sammanrört med extremfeministiska och pro-homo-åsikter.

Bara att tycka att dagens invandring är OK, gör inte en människa till extremvänster. (Bara till naiv och lite korkad...)
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-12-21 14:35:35 följande:
    Va?
    Det stämmer som PGA säger. Vi har världens näst högsta skatter. Vi tar emot mer flyktingar än något annat västland, i förhållande till folkmängden. Vi arbetar emot människans naturliga könsroller mer än något annat land i världen, genom pappamånader som fryser inne, obligatorisk genuspedagogik i skola och på dagis, tvång för skolbarn att ha det motsatta könets slöjd i flera år, många olika styråtgärder för att försvåra för familjer som vill ha mamman hemma under barnens uppväxt, en marknadsdomstol som fäller reklam för "sexism" fast det bara visar en rar och trevlig, fullt påklädd kvinna som städar och säger något om att hon vill göra fint tills maken kommer hem...
  • Lejonmamman01
    effemgea skrev 2013-12-21 14:18:30 följande:
    Visst. Det verkar gälla alla sekter och är förmodligen en viktig förutsättning för sekters existens överhuvudtaget.
    ...och feministerna har inte alls sett ljuset..? Och de som röstade igenom homoadoptioner och -vigslar, tror inte alls att majoriteten av svenska folket, som var emot, ska ändra sina åsikter med tiden..? (När de sett ljuset..?) Obestämd
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 14:37:37 följande:
    Återigen flagrant okunskap. Mona Sahlin har alltid tillhört högerfalangen inom S.
    Det där får du utveckla.          
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 15:40:04 följande:
    Var ska man börja... Om du tror att Mona Sahlin är vänster har du inte en susning om S, du kan inte ha följt många nyhetssändningar under hennes partiledarskap eller förstått något om vad som hände när hon valdes och när hon avgick. Du blir därför bara ytterligare ett belägg för vad alla SD-sympatisörer på den här och andra sidor visar. Ni har den olycklga kombinationen bitterhet och okunskap. 

Om du seriöst vill lära dig mer om detta, googla om Mona Sahlins bråk med LO, hennes vilja till koalition med MP eller om det nya rosornas krig.
    Orkar nog inte, MS är ett sorgligt men avslutat kapitel. I alla fall var hon tokvänster i alla de typiska PK-frågorna: extremt invandrar- och homovänlig (kysste till och med andra kvinnor på PRIDE-parader), genustrams, verkade för tvångsdelning av föräldraledigheten o.s.v..
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 15:48:57 följande:
    Orkar nog inte, MS är ett sorgligt men avslutat kapitel. I alla fall var hon tokvänster i alla de typiska PK-frågorna: extremt invandrar- och homovänlig (kysste till och med andra kvinnor på PRIDE-parader), genustrams, verkade för tvångsdelning av föräldraledigheten o.s.v..
    ...och även i hela sin framtoning. Borgerliga kvinnliga politiker har inte så korta kjolar, så punkigt hår i så extrema färger, så mycket svart kring ögonen, de talar inte så dålig engelska, och de lägger inte upp fötterna på skrivbordet när de har journalister inne på sitt rum... Ytterst sällan har de heller ett utomäktenskapligt barn med sig i boet.
  • Lejonmamman01
    Dasein skrev 2013-12-22 17:37:03 följande:
    "Det räcker med stor vakthund och lättare beväpning för att hålla muslimerna borta." Låter inte friskt.
    Fast Ubåt sa ju aldrig att han skulle attackera muslimerna med dem. Man har rätt att försvara sig själv, sin egendom... och sina döttrar.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-12-22 18:32:14 följande:

I rest my case.

Du håller dig till partiets officiella linje om att detta är ett skäl för uteslutning från SD, men att hålla med den som föreslår att spika upp grishuvuden på muslimers dörrar är inte en orsak för dig att reagera. I stället håller du med om att det skulle vara "rätt i sak".

Allt jag bad dig var att kritisera en annan SDare, men i stället håller du med. Börjar du förstå varför folk skrattar åt SDs "nolltolerens mot rasism"? Du kan i likhet med så många andra inte stå upp för den när det handlar om att ta ställning mot en annan SDare. Detta är betecknande för sekter. Klart rasister dras till ett parti där sympatisörerna resonerar så.

Sedan skulle inget uppspikat grishuvud på någons dörr hålla någon borta utom möjligtvis små barn som skrämts, utan folk skulle anmäla detta tilltag till polisen. Det är uppsåtet som bedöms och en fällande dom är det troliga.

Hyfsat ointelligent att gå ut med eller hyfsat ointelligent att tycka oavsett om man går ut offentligt med det eller inte?
    Då kan ju DU föregå med gott exempel, och kritisera en skribent som är med i DITT wolf pack. I debatten om att invandrarna kunnat plocka ut full föräldrapenning retroaktivt för barn som var i skolåldern när de kom hit. Så skrev Dorian för någon timme sedan, till en kvinna som var kritisk emot daltandet med flyktingarna,  att hon borde åka utomlands och klä ut sig till muslim och sedan komma tillbaka hit som flykting, och se hur det är. Eller liknande trams, som är ÄNNU mer orealistisk och ointelligent än att säga att man ska hänga upp ett grishuvud på ytterdörren - vilket i alla fall är fullt möjligt att göra. Grishuvuden finns ju på många matbord nu i dagarna.

Seså - marsch iväg nu, och tala om för Dorian hur fånig han var! (Skulle kunna slå vad om MYCKET här, att det inte kommer att hända... Drömmer )
Svar på tråden Varför hatar folk SD?