Varför hatar folk SD?
Enter Sandman skrev 2013-12-10 15:46:44 följande:
Visst är det för jäkla sorgligt, så mycket hat och så frågar man efter varför folk hatar sd, när det är precis tvärtom.
Jag är dock inte förvånad, jag känner igen retoriken från sd-anhängare härifrån, bara på den här tråden har vi ju minst en till sd-politiker som uttalar sig på liknande sätt.
Min första tanke var faktiskt att det kanske var hon som nu gjort bort sig och gjort sig omöjlig inom partiet, för det är precis sånt där som hon kan skriva, på samma sätt Marie Stensby gjort.
Får mig att undrar hur många av sd:s toppolitiker som finns på nätet och sprider rasistpropaganda?
Vi har ju alla läst Ekeroths tvitter och så nu det här, för att inte tala om högkvarteret Avpixlat som ju verkar vara navet där man hetsar varandra mot ytterligare hat och rasism mot utvalda grupper.
Retoriken är densamma överallt, så jag undrar hur många av sd:s innersta kärna som skriver här, det finns ju en del nick som är rätt extrema i sina åsikter och sitt sätt att framföra dom. Det kan vara skönt att slippa stå för sånt offentligt som representant för sitt parti, då är det lättare att gömma sig bakom ett anonymt nick på nätet.
Trots att det är emot partiets egna etiska riktlinjer.