Varför hatar folk SD?
Jag tycker inte folk som är här illegalt ska ges några fördelar alls, i någon form. T.ex. sjukvård ska vara tillgänglig för dem på samma villkor som för vem som helst annars.
Jag tycker inte folk som är här illegalt ska ges några fördelar alls, i någon form. T.ex. sjukvård ska vara tillgänglig för dem på samma villkor som för vem som helst annars.
Hög nivå härinne nu.
Anmärker på nivån i ett forum på familjeliv bland privatpersoner - tänker rösta på ett parti, gärna ända in i regeringen, helst i majoritet, vars medlemmar sitter och håller en lägre nivå bakom anonyma nick på avpixlat med mera.
Det här kan sammanfatta den genomsnittlige svensken som lägger sin röst på Sverigedemokraterna.
Det här tycker jag är en intressant fråga.
Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?
Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.
Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.