Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-05-19 20:37:46 följande:
    Nu har du läst utan din monokel igen. Jag har inte öht nämnt något om vad folk ska känna.

Jag har talat om att Sverige är allas som verkar och bor här. Man kan alltså som järnrörsAlmqvist gjorde under sin SD-karriär gå runt på våra gator och tala om för "babbar" att "Det här är inte ditt land. Det här är mitt land.
    Den som inte är svensk medborgare men har permanent uppehållstillstånd och 18 år får rösta i kommunalvalet så din hemmasnickarde definition håller inte.
    Lär dig läsa. Jag talade om riksdagsvalet.

Du trampade i klaveret som ville få det till att alla som bor i Sverige skulle vara "svenskar". Du pekåade in dig i ett hörn. Man är nämligen inte svensk för att man bor i Sverige. Man kan vara t.ex. italienare men bo och verka i Sverige.

Jag förstår att detta är svårt för dig att begripa. Kanske ett för abstrakt resonemang.
  • Philipsson

Rätt många som är störda av att Sd kommer att få över 11% i riksdagsvalet. Nu till EU-parlamentet vet jag inte vad det kan bli, en 7-8% kanske.

Hoppas det blir fler.

Nu när MP blivit EU-förespråkare är det bara V och Sd som står upp för utträdet!

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 22:01:14 följande:
    Hur ska jag veta vad du har för kön? Men visst, "han".

Med tanke på hur mycket andra SD-fans försöker begrava invandringsfrågan i en massa verbalt siden och sammet (eller snarare wellpap och fulplast) så verkar det väldans tabu att utpeka SD som ett enfrågeparti mot invandring, ja.
    Men om man har en man i avataren så talar man väl om vilket kön man har. Motsvarande för kvinnor. De som har en bild på en person med icke-identifierbar könstillhörighet, kan möjligen möjligen utgöra korrelat till hen.
    --
    Sd är ju inget enfrågeparti, men den fråga som har gjort partiet stort är naturligtvis invandringsfrågan.

Nu när partiet är lite större utgör det en bra kraft. De fyller en plats. Bl.a. driver Sd ju S till att ta ställning för avtalsenliga löner för arbetare trots att detta innebuit att LO blev kallat för rasistiskt av Bildt & co.

Samma sak med invandringen. Sverige har högst invandring per capita i hela Europa. Problemen med detta är påtagliga. T.ex. över 30 skjutningar i Gbg i år. Alla vet att det handlar om invandrargäng.

Det räcker nu. Invandringen är en politisk fråga som ska skötas av våra politiker. Alliansen driver en extrem politik i detta avseende, som skapar växande klyftor i samhället = sociala problem.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 22:19:22 följande:
    Inte nödvändigtvis, nej. Smecker har en kvinna på sin avatar, till exempel. Jag har lärt mig att inte ta saker för givet. Men så är jag inte så fördomsfull heller, just därför. Skillnaden mellan mig och många SD-are där. De tar gärna en massa för givet, så pass så att de hittar på värsta romanfigurerna kring sina meningsmotståndare.
    Fast om du kallar en person som ser ut som en kvinna, för hen, så kommer hon sannolikt att ta det som en förolämpning. Samma sak om du kallar personer som ser ut som män, för hen. De människor som ser ut som män, är nämligen oftast män, och de som ser ut som kvinnor, är i regel kvinnor.

Ockams rakkniv vet du...
    ---
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 22:19:22 följande:
    .
    Tja, när alla partiets frågor slutar med "den ansvarslösa massinvandringen" så, jo, då är man ett enfrågeparti.
    "Slutar med"!?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 00:01:32 följande:

Uhu? Så det går inte att en man är en stark förespråkare av jämställdhet?
    Det "kapten klänning" talade om i det jag hört i en radiodokumentär är mycket vettigt och påläst. Att han sen inte levde som han lärde förminskar inte betydelsen av jämställdhet.

Vad är jämställdhet för dig? En hemmafru som är kåt, glad och tacksam?
    Det kan kanske vara så att en del påstår sig stå för det ena och det andra, för att dra fördelar av det. Vad de EGENTLIGEN står för, det vet man inte.

Det finns olika slag av jämställdhet, t.ex. mellan samhällsklasser, mellan olika åldrar, mellan  raser. Att begreppet 'jämställdhet' för dig verkar åsyfta blott 'jämställdhet mellan män/kvinnor' visar hur fången du är i feministernas retorik.

Jämställdhet är för mig likhet inför lagen. För dig? Att staten ser till att kvinnor & män städar lika mkt/lite?

• Philipsson
    Orcha skrev 2014-05-19 23:34:12 följande:
    SD för mig är ett parti som BESTÅR till största delen av rasister.
    Eller wannabe-rasister möjligen.
    Bra att du skriver "för dig".

Det finns säkert en och annan rasist i Sd.

I de andra partierna också, vilket vi kunde se i Valstugereportaget t.ex.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-20 07:16:07 följande:
    Precis så är det. Det är inte invandrarna som är problemet, det är politiken.
    maria diaz skrev 2014-05-19 23:39:24 följande:
    Ingen har skyllt något i svensk politik på någon invandrare.

Ett medvetet trick av vänstern att anklaga invandrare, när det i själva verket handlar om en förändrad politik.

Hela jordens befolkning är fantastiska människor.

Sverige kan oaktat detta, inte försörja hur många som helst, utan att arbetsmarknaden hänger med.
    Så är det, fast jag skulle inte säga att denna demagogi har sin grund bara i "vänstern". Det är ju hela etablissemanget det handlar om, oavsett partifärg. T.ex. omfattas ju hela sjuklövern.

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-05-20 13:43:09 följande:
    Det fungerar knappast så. Prova att byta om i samma omklädningsrum som Errol Flynn och påpeka den rätten på grund av att vederbörande har en man på sin avatar. Inte heller språkbrukarens problem att någon får för sig att den "är en hen" bara för att ordet använts - utan det handlar då enbart om att inte hänga med i språkets utveckling. Ett ytterst praktiskt tillägg i språket, detta "hen", det fyller en faktisk funktion. Ska språket fördummas för att icke uppdaterade människor, känner sig illa berörda via språkliga missförstånd?
    Problemet är ju att du och en del andra inte begriper hur denna neologism ska användas.

Jag är man och vill inte bli benämnd med "hen". Kan du respektera det?
  • Philipsson
    maria diaz skrev 2014-05-20 16:51:14 följande:
    Exakt samma nyheter som du hittar på Avpixlat hittar du också på Aftonbladet och Expressen.

Däremot kanske inte Aftonbladet skriver lika öppet om signalement eller liknande.

Men nyheterna är precis samma.
    Låt dem fortsätta. Ju fler av dem som skriver ut sitt Sd-hat på sajter som dessa, desto fler röster och större stöd för Sd.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 21:51:14 följande:

Självklart, i demokratins namn så är ju alla motståndare till Sd extremister! :)
    Och alla som är emot fri invandring, rasister. Problemet är bara att...inget av riksdagspartierna är ju för fri invandring.

Jag förstår liksom inte hur ni får ihop det.

Du t.ex., är du för fri invandring eller inte?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?