Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 15:21:29 följande:

Ehm, har du LÄST länken? Inget av citaten handlar om att "anpassa invandring", det handlar om ren och skär rasism!

Som i valstugereportaget. Då var det moderater, folkpartister, sossar.

Du blandar ju ihop vad nån enskild politiker sagt med partiets ståndpunkt.

Isf bör du göra likadant med MP; http://petterssonsblogg.se/2012/12/30/nu-granskar-vi-mp/

Nu senast var det ju nån göteborgsmiljöpartist, från kommunfullmäktige, som köpte sex, efter att just ha skrivit på sin blogg, om hur det är med män som utnyttjar prostituerade kvinnor.
  • Philipsson

Såg ni Debatt i SVT senast?

Där fanns det en anti-Sd-flicka, som upprepade ggr sa att Sd var ett "antidemokratiskt" parti. Själv kunde hon inte förstå hur Sd hade rätt att anföra sin stångdpunkt offentligt.

Att klandra andra för att de inte skulle vara demokratiska, och samtidigt själv inte stå upp för demokratin, är ingenting annat än demagogi.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 23:46:38 följande:
    PK är vad majoritetssamhället anser vara bra och korrekt.
    Nej, så är det inte.

PK är vad etablissemanget anser vara bra och korrekt.

Ofta går det som är PK stick i stäv med det folkmajoriteten gör/tycker.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 12:10:27 följande:

Jag började anmäla inlägg när andra anmälde mig, kändes mest rättvist så.
    Så eftersom du anmäler inlägg så kränker du den yttrandefrihet som du säger dig värna.
    Precis som du.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 12:22:40 följande:
    Speciellt om meningsmotståndarna vill skrota facken, ja. Inte så konstigt kanske.
    Källa på att Sd vill skrota fackföreningarna?

Eller, comme toujours, att du har hittat på det själv? Mentiroso!!!
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 12:10:27 följande:

Jag började anmäla inlägg när andra anmälde mig, kändes mest rättvist så.
    Så eftersom du anmäler inlägg så kränker du den yttrandefrihet som du säger dig värna.
    ...och det var DEFINITIVT inte jag som började.

Fast självklart hämnas jag på de atii-yttrandefrihetsfascister som jävlas med mig!
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 00:02:06 följande:
    Mhm, fast det är inte vad SDs föreslog. De ville förbjuda tiggeri för invandrare, men tillåta det för svenskar. Oavsett om de var kriminella eller inte.

Jag märker att du tillåts förpesta tråden med dina lögner och ditt baktaleri (förtal) alltjämt. Hur kommer det sig egentligen, att du inte blir avstånd från formumet?
  • Philipsson

"Den största lögnen är sanningen som förtigs."

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-24 12:45:26 följande:

Apartheid är säkert inte heller rasistiskt enligt vissa personer. Tur att alla inte har samma verklighetsuppfattning.
    Konstigt att media förtiger att Moderaterna stöttade apartheid-regimen. Eller kanske inte konstigt alls.
  • Philipsson
    Biggus Dickus skrev 2014-04-27 23:57:42 följande:
    Jag kan inte påstå att jag hatar Sd, däremot känner jag ett förakt inför hur partiet har utvecklats. Sd år 2014 känns ungefär lika urvattnat som Miljöpartiet. Båda partierna har en intressant och relevant bakgrund, men har länge strävat efter konformitet för att passa in i riksdagspusslet.
    Alla partier vattnas ju ur, och bra är väl det. Kolla Moderaterna, tidigare Högerpartiet. De var ju emot allmän rösträtt. Och sossarna, de var ju bolscheviker (Branting var polare med Lenin). Att sossarna växte sig så starka i Sverige berodde ju på att man tog avstånd från kommunismen, d.v.s. tog avstånd från idén om väpnad revolution och proletariatets diktatur.

Miljöpartiet likaså. Förr var de asexuella, bar näbbstövlar och härmade fåglar. Numera dricker de spenats- och vodkadrinkar på södermalmskrogarna! Fast de är förvisso lika asexuella.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?