Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-28 21:05:08 följande:
    Våldtäktsanmälningar.
    Tydligen är helg mitt i sommaren en statistisk topp gällande våldtäkter. Semester och sprit i kombo. Detta är förstås tragiskt även om det inte utgör en generell "våldtäktsvåg" orsakad av någon särskild grupp.
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:05:49 följande:

Våldtäker/ våldtäktsförsök ( överfalls)

• nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:09:27 följande:

Du är sjuk.helt magisk att förlöjliga/ förnedra dessa tjejer.
    Det är inte att förlöjliga eller förnedra utan att kalla saker och ting vid sitt rätta namn. Efter dom kallas det fällande eller friande domar. Sedan var det 21 inte 24. står det ingenstans att samtliga var överfallsvåldtäkter även om det verkar troligt att många var det.

http://www.expressen.se/nyheter/valdtaktsvag-i-sverige--21-fall-pa-tre-dagar/
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 21:30:51 följande:
    Ja men det förstår du väl att de 24 = 24 SD-kvinnor som fejkar anmälningar av våldtäkter begångna av män som ser ut som att de diggar Muhammed.

Det så klart. Drömmer

Det är ingen som säger att våldtäkterna inte skulle vara på riktigt - mer än du förstås utan bara att de vid tidpunkten för artikeln var rubricerade som våldtäktsanmälningar.

Det var jag som ställde frågan för att jag inte visste om det var anmälningar, domar eller antalet personer. En person kan ju begå fler än en våldtäkt.

Och så mer än implicerar du att alla 24 anmälda våldtäkter, som var 21, där var den misstänkta gärningsmannen muslim. Oberoende källa på det?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:32:01 följande:

Att det är sommar stämmer. Klart det är en speciellgrupp, vet du några flera än en handfull svenskar som har Begått överfallsvåldtäkter ? Contra några tusen. .Jag fattar inte varför det ska vara så farligt att inse sanningen? Det är ju trots allt inte alla som gör det , bara några få idioter, så varför försvarar du dom ?
    Jag försvarar ingen. Jag gör motsatsen till dig och det är att jag inte bestämmer mig för något jag inte har en susning om. Eller du kanske kan styrka dina påståenden?
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-28 21:41:51 följande:
    Den fristående bloggen står som en opinionsskapare åt Sverigedemokraterna, vilket det handlade om.

Haha, så roligt när sverigedemokrater försöker hymla i den här frågan. Om det förra inte dög så kommer då här Sverigedemokraternas valmanifest 2010; molndal.sverigedemokraterna.se/2012/08/14/val...

Inte illa att gå till val med en förställd betydelse av Sveriges höga våldtäktsanmälningar - men för en sverigedemokrat så finns det helt enkelt inga gränser.

Känns det här fortfarande tveksamt för vederbörande?

Ger uttrycket "som fan läser bibeln" en helt ny dimension när det gäller tolkning av statistik och uppgifter. Inte undra på att ingen tog in "artikeln". Om utlänningar var en folkgrupp skulle man kunna anmäla för hets mot folkgrupp.

Man påstår att kvinnor i Sverige våldtas "på löpande band" och att det beror på invandring från MENA-länder. Det här är ett ju praktexempel på den sortens skit de kommer med som gör att folk kan hata SD.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:41:22 följande:

Sorry mindes lite fel, men tror att du vet att jag inte samlar statistik. Men det spelar ingen roll jag kan påstå att 5 Svenskar har begått överfallsvåldtäkter sista 5- 10 åren kontra 2000 eller 4000 . Antalet kvittar men det är ett stort problem för tjejer i Sverige idag.
    Men snälla Thomas, du kan inte bara hitta på statisktik för att du tycker det låter rätt.

Det är kanske det du skulle göra, samla statistik, innan du uttalar dig om statistik...
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 22:00:58 följande:

Förstår att du ser det positivt. Ökade våldtäker/ polis anmälningar. Inga problem det skapar ju mera jobb, antagligen tom positivt i din värld, det ökar ju BNP .
    Det fanns en tid då en gift kvinna i lagens namn inte kunde bli våldtagen av sin man. De var ju gifta så han hade "rätt till henne". Men nu kan en kvinna våldtas av sin man.

Bara som ett glasklart exempel förstår du hur en lagändring kan få det att se ut som att det sker fler våldtäkter UTAN att personen som påtalar detta tycker det är positivt med våldtäkter?
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 22:35:54 följande:
    Men herrrre.... det var ett skämt, en poäng jag gjorde.
    Jaha, du tycker det är roligt (skämt) att påstå att de 21 våltäkterna som skapade rubriker i somras begicks av muslimer när du inte har någon som helst aning om vilka gärningsmännen var och att detta skulle utgöra en poäng. Vilken poäng skulle det vara?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 22:42:13 följande:

Det tycker jag är bra, alla våldtäker bör anmälas.
    Tack för upplysningen, men den är inte svar på frågan jag ställde. Jag frågade: "förstår du hur en lagändring kan få det att se ut som att det sker fler våldtäkter UTAN att personen som påtalar detta tycker det är positivt med våldtäkter?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-29 10:35:42 följande:
    ... och trots att så många av SD:s företrädare uppenbarligen är rikspuckon växer stödet för dem snarare än minskar. Säger inte det något om folks missnöje, att de trots det konstant ökande antalet rejäla skönhetsfläckar ändå väljer att fortsätta stödja SD?

Eller är det viktigare att kasta skit och tro att det löser situationen?
    De ligger och skvalpar runt 10% och har sjunkit något det senaste.

http://www.tns-sifo.se/media/502961/vb_jan_2014_svd.pdf

Lögner och förvanskningar ska inte få stå oemotsagda och oegentligheter ska fram i ljuset. Det är inte att kasta skit.

För ungefär ett år sedan var det vanligt att det dök upp människor på FLs politiska forum som förvånades och förfärandes över SDs högra stödsiffror i omröstningstrådarna här. Ett antal nick påstod att dessa siffror var bona fide och berodde på att de "Sverigevänliga" var på stark frammarch och att "Sverigevänliga" var en väldigt aktiv grupp på nätet.

Den bluffen har sedan dess exponerats. Nu vet vi att det handlade om en liten skara och ofta enbart en individ som genom massreggning och massröstning gav sken av ett väldigt stöd här för SD. En del av bedrägeriet bestod av att ge sken av att det fanns ett starkt stöd bland kvinnor genom att låta många av dessa "fusknick" vara kvinnor.

Lögner och förvanskningar ska inte få stå oemotsagda och oegentligheter ska fram i ljuset. Det är inte att kasta skit.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?