Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

mrstessan skrev 2014-02-08 17:02:09 följande:

Jag antar att ni bara lyssnat på grodor som kommer ur partiets ledamöter? Men har ni någonsin försökt lyssna på vad de verkligen säger? Och om ni har gjort det, vad är det man hatar? Det är en tolkningsfråga, precis som det är när det gäller religioner, böcker osv. Alla hör samma sak, men hör vi `verkligen´ vad de säger?

Jag som är emot Moderaterna till exempel hör ju bara det jag vill höra, alltså det jag INTE håller med om. Men om jag ser bort i från att det är en moderat som pratar och lyssnar på det den personen säger så hör jag mer än det jag riktar kritik emot.

De som hatar SD säger "SD är rasister" och sen är det inget mer med det. Men jag  har inte läst någonstans någon som någonsin faktiskt kan lägga fram den faktan?

Du kan ju börja med att läsa bakåt i den här tråden. Finns mängder med exempel på rasistiska saker som SDare sagt och gjort.

Varför är det du kallar grodor inte vad de "verkligen" säger? Jag ser många av dessa sk grodor som freudian slips. Jag har lite svårt att tro att somliga har "otur när de talar" så ofta.
  • nihka
    mrstessan skrev 2014-02-08 17:33:49 följande:

Det var ju fortfarande inget svar på min fråga, likt andra SD-motståndare kringgår ni frågan.

De brott som ökat senaste 10-15 åren är bland annat våldtäkter , misshandel och rån.

Det har redan avhandlats i tråden. Finns länkat. Jag har postat en del av dem. Du kan läsa in dig genom att läsa bakåt.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-08 17:22:22 följande:
    Du har en så fantastiskt trevlig ton på forumet. Kan du inte lära mig att bli som du?
    Vid sidan av att debattera får jag hantera att jag har en sociopatisk stalker efter mig här på FL så jag har inte utrymme för någon kvasi fanklubb.
  • nihka
    mrstessan skrev 2014-02-08 17:41:46 följande:
    Precis som alla andra partier alltså. Inga partier har rent mjöl i påsen, det är förutfattade meningar motståndare lever på.
    Intresserad av att läsa något av allt som presenterats här sedan oktober i frågan du lyfter innan du påstår att det inte finns några belägg för rasism eller inte?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-08 17:42:07 följande:

Eller så kanske jag inte läste den.
    Så kan det förstås vara. Du har iaf inte kommenterat det i denna tråd tidigare när det lyfts. Kollade det nyss.

Se nu till att läsa där inte som statisktiskt belägg för att det alltid går till så utan som att där samlas kritiken. Få skriver frustrerade blogginlägg om hur bra saker och ting fungerar.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-08 17:55:42 följande:

"fanklubb" var väl att ta i.

Nå, vad är det för stalker? Ska jag slå 'na?

Att hänga här utan att märka är en bedrift i sig, men håll ögonen öppna så ser du tids nog.
  • nihka
    Dianne skrev 2014-02-08 18:39:02 följande:
    Ja, västvärlden består ju av vita. När det gäller dejtingmarknaden, så kommer asiatiska kvinnor långt före svarta kvinnor på mäns önskelista, medan svarta män kommer långt före asiatiska män på kvinnors önskelista. (Fortfarande generellt nu.) Detta är inte så konstigt egentligen: asiater är kortare och spensligare än svarta (och vita), och därför blir deras kvinnor såklart superfeminina. Svarta är däremot kraftigare i skelettet och muskulaturen än asiater (och delvis vita), och därför ses deras män som mer maskulina av kvinnor.
    Nej, västvärlden består inte av "vita".

Då vet vi hur DU tänker, men generellt är det lyckligvis inte.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-08 19:43:16 följande:
    Trodde heller inte det.

Det är ju inte svårt att se att somliga sverigedemokrater är så fulla av skit att det flödar över vare sig de vill eller inte. Men i rättvisans namn måste man ju erkänna att det också finns undantag.

Den nattliga uttömningen är borttagen nu ser jag, liksom de från idag då en person var framme och lapade i densamma..
    Hahahahaha! Fan vad äckligt du får det att låta!
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 20:54:39 följande:
    Var i USA i December på jobbresa. Hörde nästan lika mycket spanska som engelska. Att man är naiv innan man reser ut till okänd mark betyder inte att man återkommer utan mer erfarenhet i efterhand.

Alla borde uppleva och lära istället för att se och lära.
    Ja, den språkliga påverkan är stor så det importeras frisk till engelskan och en hel subkultur finns runt begeppet Spenglish. Här kan du shoppa till dig rätt image:

http://www.spenglish.net/
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-08 21:06:14 följande:
    Tror det inte är så svårt att utveckla personlig immunitet mot den här sortens utsöndringar, men det hindrar inte att man kan se vad det handlar om när utsöndringarna är avsedda att klegga ner andra.

Det var ju faktiskt rena koncentratet från skittunnan som läckte ut den här gången - alltså sånt som får den även den genomsnittliga rasisten att rygga tillbaka.
    Jag håller med. För bara ett år sedan kunde Suffering ibland hålla ett nick i flera månader med hyfsat rumsrent innehåll tillsammans med ett antal andra nick som förbrukades snabbt på att göra "the dirty work" innan det bar iväg ordentligt på alla håll och kanter. Numer kommer "neger", "sandapa" och nätmobbningen mot de som motsätter sig tidigt, ofta redan från första inlägget. Personen verkar må fyskiskt dåligt av att det finns araber och afrikaner i världen och Sverige och gör allt för att måla upp samtliga som kriminella våldsverkare i handling och hjärta.

Anamnesen talar om ett gradvis förfall efter vart skov som lett fram till att det numer helt saknas kapacitet till självcensur och förmåga att dölja sin rasism ens temporärt. Hatet väller fram tillsammans med en projektion på att det är alla andra som hatar. Kvinnor som sätter sig emot honom ska straffas med att våldtas av de han betraktar som "mänskligt avfall".

Nu när det städats upp och kommentarerna på spyorna är kvar medan spyorna är uppmoppade dröjer det inte länge innan någon menar att det inte finns utrymme för sverigedemokrater att uttrycka sina åsikter utan att kallas rasister...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?