Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 15:24:40 följande:
"Mitt kära SD" ja, jag är inte ens sverigedemokrat. I själva verket tror jag inte din syn och min syn på SD skiljer sig särskilt mycket åt, skillnaden är att jag inte låter mig förblindas av det till skillnad från dig och flera andra.
Vad gäller aktionen mot Mona med kastade Toblerone - absolut, det var inte okej någonstans. Nu stod jag inte på några barrikader och "skrek mig hes" då heller, men gärningen i sig var inget jag stödde.
Ditt diffusa orerande om "vi och dom"-tänk och varför SD antas vara ensamma om det (övriga partier gör alltså ingen skillnad på t.ex. svenska medborgare och utländska?) har du fortfarande inte utvecklat annat än med famlande grepp i mörkret. För att eliminera det här "vi och dom"-tänket du är så uppfylld av hat emot skulle det krävas något i stil med öppna gränser och omedelbara medborgarskap för alla som satte sin fot i landet. Om det inte är det du faktiskt vill ha är du ingenting annat än en hycklare.
På samma sätt som man inte kan diskutera demokrati med en blodtörstig diktator så kan man inte diskutera invandring med ett rasistiskt parti. Man står för långt ifrån varandra helt enkelt.
Att övriga riksdagspartier inte har vågat diskutera invandring har du rätt i dock. Och säkert finns det problem med deras integrationspolitik, men inget annat riksdagsparti har för avsikt att öka avståndet mellan olika etniska grupper i samhället som Sd gör.
Så fort Sd och dess sympatisörer slutar med alla kopplingar till rasism så kan invandring diskuteras. Fram till dess ska de med lagliga medel bekämpas. Rasism har ingen plats i Sverige år 2014.