Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-19 14:03:43 följande:
    Så de saboterade inte platsen för ett tänkt politiskt möte menar du, eller? Huruvida färgen är vattenfast eller inte spelar absolut ingen roll i sammanhanget. De gjorde bort sig och ditt och flera andras överslätande smakar illa.

Än så länge har vi allemansrätt i Sverige, fritt att ha ett möte på eller bada eller vad man nu vill göra..

Överslätandet har nog mer att göra med deras låga ålder att göra än tilltaget. Men ni betraktar ju alla under 18 som vuxna så jag förstår dig. Eller just ja, det gäller ju bara ensamkommande flyktingbarn.
  • sjuttiofemman

Ä

Uppdaterad3 skrev 2014-02-19 16:15:26 följande:
    Användarnamnen får du ha överseende med, kontona är inte mer permanenta än att dom försvinner då jag släcker webläsarfönstret. Längre än så sträcker sig inte mitt engagemang i siten. Namnet är valt för att du ska kunna koppla ihop det med min tidigare kommentar.

Definierar är ju precis vad du gör när du snabbt ger männikor etiketter och klumpar ihop dem i grupper för att tillskriva hela gruppen åsikter och karaktäristika. Den site du länkar till handlar ju mycket om ett sådant beteende.

Varken IRM eller jag generaliserar om sverigedemokrater, varje fadäs som deras företrädare gör (och det är många vid det här laget) nämns vid personens namn. Och väldigt ofta screenshot.

Tror du förväxlar IRM med avpixlat nu.. ;)
  • sjuttiofemman
    Uppdaterad3 skrev 2014-02-19 17:33:02 följande:
    Klart du gör. Ta bara den senate skörden generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater: "Ni är ju så roliga...", "Och sen måste ni lägga till "jag är ingen sverigedemokrat, men.."", "Men ni betraktar ju alla under 18 som vuxna...".

Sista meningen i mitt inlägg får du fundera på igen.

Ja jag refererar till hur mina meningsmotståndare på FL brukar raljera i sina inlägg.

Och sista meningen driver jag med avpixlat.
  • sjuttiofemman
    Uppdaterad3 skrev 2014-02-19 17:39:26 följande:
    Jag gillar inte sånt själv så jag ändrar mig. Vad jag menade var att IRM bl a handlar om ett sådant beteende i den mening att man t ex kritiserar när någon uttalat sig generaliserande om en grupp människor utifrån erfarenheter där storleken på det empiriska underlaget är begränsad.

Varsågod och länka till en artikel som inte är avsedd som ett skämt på IRM som gör antagandet att alla sverigedemokrater är på ett visst sätt.

Tror faktiskt inte du kommer att hitta någon.
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-19 17:44:49 följande:
    Hur menar du? Tycker han replikerar snabbt och smart.

Han uppfattar inte Zlatan som svensk först för att Zlatan själv uttrycker det i boken. Sen när programledaren säger att det inte alls står i boken så är det pga hans icke-svenska identitet. När sedan programledaren försöker få klarhet i vad Åkesson menar med svensk identitet och hur Zlatan kan bli svensk enligt Sd så drar Åkesson upp att invandrarna klumpar ihop sig i områdena. När programledaren sedan frågar vad problemet med det är så är det miljonprogrammets fel. Programledaren undrar då om husens ska rivas för att åtgärda problemet så är det inte problemet utan politikernas fel.

Åkesson kan helt enkelt inte svara för sin egen politik där de säger att man kan bli svensk. Men man kan inte bli svensk tydligen. Rörigt? Japp, det blir lätt så när det snarare verkar handla om hudfärgen än någon identitet.
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-19 18:16:19 följande:
    Likaså:Känner du dig svensk, upplever du och andra dig som svensk, älskar du svensk mat och svensk film, och hejar bara på DIF eller AIK eller likn, ja då skulle jag säga att du har en svensk mentalitet.

Oavsett att du sen heter Mtumbu i efternamn och är född i Gambia.

(Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.)

Problemet är ju att inte ens Zlatan är svensk i sd's ögon trots att han känner sig svensk, är född i Sverige, är stolt över det och spelar i landslaget. Man kan inte bli mer svensk men det duger ändå inte åt Sd...
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 19:24:56 följande:
    Problemet är ju att inte ens Zlatan är svensk i sd's ögon trots att han känner sig svensk, är född i Sverige, är stolt över det och spelar i landslaget. Man kan inte bli mer svensk men det duger ändå inte åt Sd...

Det enda som påminner om ett utländskt ursprung hos Zlatan är namnet och hudfärgen. Därav min slutsats om att det i grund och botten är hudfärgen det handlar om. Därför är det på tiden att Sd slutar hymla med sina åsikter, låt väljarna veta vilket rasist-parti de röstar på!
  • sjuttiofemman
    Kofot skrev 2014-02-19 19:39:11 följande:
    Jag blir förvånad varenda gång jag hör någon säga att SD inte är ett rasistiskt part. För det är precis just det dom är och inte bara det. De är kvinnofientliga, islam- och homofober.

Mm instämmer helt. Och i youtube klippet ovan erkänner Åkesson indirekt att det är hudfärgen som gör att Zlatan inte kan vara svensk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?