Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2014-04-06 18:53:34 följande:
    Jag måste säga att du har en anspråkslös definition på SD:s "stora framgångar"
    minus 1,5 % sedan februari

www.tns-sifo.se/media/507020/vb_mar_2014_svd....
    Och medan MP ökar så minskar SD. 

Nu konkurrerar ju inte MP med SD-sekten om samma väljare - men sektens fokus på MP borde inte kunna vara negativtFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Leonard Cohen skrev 2014-04-07 21:51:31 följande:
    Har inte hunnit hängt här så mycket på slutet då jag betalat skatt till Dårians, Velourias och sjuttiofemmans uppehälle - tungt slit, it is! (Åhjo, dom sliter också med länkarna till hatsajterna)

Förr i tiden då du var arbetslös var du också helt fanatisk SD-hatare men nu när du fått arbete har du tonat ner, kul att det går bra för folk

Men, jag såg av en slump för en tag sedan att du bekände dig till den miljöpartistiska sekten å .... nu får jag säga det!

VAD VAR DET JAG SA? Du är lågbegåvad, dessutom helt öppet Har ju som bekant alltid trott att du varit homosexuell då du slängt dig med ord som "hen" osv.

Nu vet jag ju Skrattande
    Mm.

Själv tycker jag att du skruvar till det rät bra. Du tar fram själva essensen i andra sverigedemokraters budskap, men avskalat och helt utan de PK-krumbukter som annars är så vanliga: Du gör det lättare att komma ihåg partiets egentliga budskap.

Allra mest gillar jag när du har dina uppenbarelser. Just där tror jag att det är som tydligast hur primitiv sektens religion är. I och för sig dräller den här tråden av sektmedlemmarnas uppenbarelser, men de är sällan så avskalade som dina.

Tack för dina bidrag!
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    effemgea skrev 2014-04-07 23:13:24 följande:
    Mm.

Själv tycker jag att du skruvar till det rät bra. Du tar fram själva essensen i andra sverigedemokraters budskap, men avskalat och helt utan de PK-krumbukter som annars är så vanliga: Du gör det lättare att komma ihåg partiets egentliga budskap.

Allra mest gillar jag när du har dina uppenbarelser. Just där tror jag att det är som tydligast hur primitiv sektens religion är. I och för sig dräller den här tråden av sektmedlemmarnas uppenbarelser, men de är sällan så avskalade som dina.

Tack för dina bidrag!
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 00:06:16 följande:
    Tycker väl själv att jag pulveriserar snarare än att skruva på vänster-sektens beteende, antagligen beroende på min eminenta förmåga att tala klarspråk, helt orädd för avstängningar, ip-blockeringar och det fascistiska förtrycket vi intellektuella ofta utsätts för.

Kvällen har varit ovanligt angenäm i och med tokanmälerskans frånfälle.

Det du kallar för uppenbarelser är för oss vanliga arbetande demokrater rena fakta, negrer och araber som du och dina cannabis-stinkande vänner vill massimportera till Sverige skapar enligt statistik enorma kostnader, ökad kriminalitet och segregation.

No Swedes in Husby u know

Under era sekt-liknande möten faller ofta statistik ifrån SCB, Migrationsverket och BRÅ i glömska och ni faller djupt in i dimman - visionerna kommer - skramliga strängar ljuder

Hand i hand i ett rökmoln så kommer ni överens om att ni ska rösta på miljöpartiet, en sluddrande röst ropar på Stalin - den drogstinne Romson slänger sig över och tystar.

Som sagt, det är befriande med demokrati och när tokanmälerskan inte huserar här. Nu kan jag berätta hur små ap-lika hjärnor ni har och hur arroganta ni är inför statistik, jag kan förtälja att negrer och araber är dåliga för Sverige eftersom dom har för låg intelligens - therefore deras obenägenhet att själva bygga upp demokratiska och rika samhällen. Det är också därför deras arbetsfrekvens är under 50% i Sverige. Ni har så små hjärnor att ni tror att det är bra Skrattande Det är faktiskt jätteroligt

MP 2014 / Hälsningar från ett gruppboende på Södermalm

Varför har ni så låga utbildningar? Hur komma sig 0,1 på högskoleprovet?

All bidrag som visar vad SD och sverigedemokrater står för är välkomna, tycker jag.

Mycket tas ju bort, tyvärr - man skulle kunna beskriva SD som en klottrande sekt, där helheten av klottret blir kvar i kloakutrymmen som avpixlat men där det mesta tas bort på mer anständiga platser, som t ex Familjeliv.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-04-08 07:04:06 följande:
    Detn nya trenden i pekåismen är att stå bakom vägrandet av Sd-besök på arbetsplatsen. Cf. www.dn.se/valet-2014/brandman-kor-ivag-brandb.../

Det visar ju bara på hur odemokratisk antiessdeismen är.

Självklart är det många ute på våra arbetsplatser, såväl brandmän som sjukvårdspersonal, som sympatiserar med Sd:s politik.

Men de vågar inte säga någonting - mot den grupp som har antagit den självpåtagna rollen av demokratins uttolkare -, eftersom de skulle löpa risken att bli utfrysta och offentligt brännmärkta. Så fungerar terror, totalitära system: De onda antar skepnaden av goda!
    Självklart har anständigt  folk rätt att offentligt ge uttryck för sin uppfattning att de inte  vill få sina arbetsplatser nedsölade av Jimmie Åkesson och hans sekt utan att  utsättas för mordhot.

Man får inte glömma att SD-sekten är den företeelse vi svenskar tycker allra sämst om.

Själv tycker jag att man kunde lösa den demokratiska problematiken med Åkessons rätt att besöka offentliga arbetsplatser på så sätt att  de anställda som så önskar kunde få stanna hemma med full lön - och i fall det är institutioner som vårdar människor sektledaren besöker så kunde det inrättas utrymmen där de som vårdas och mår illa av ett sektbesök kunde få en tillflykt under Åkessons besök.

Vi ser ju hur illa det gick i Västerbotten där den läkare som tog sitt ansvar och försökte stoppa sektledarens intrång bland äldre som vårdas på sjukhus nu har utsatts för upprepade mordhot.
  • effemgea
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 07:33:25 följande:
    Ja, att du är en bekräftad, förståndshandikappad  miljöpartist innebär inte under några omständigheter att du skulle ha slutat att vara homosexuell.

Du är väldigt homosexuell.
    Hmm, jag tror inte på sektmedlemmarnas paranormala förmåga.

Trots att moderatorerna har städat tråden upprepade gånger finns det fortfarande gott om exempel på hur sektmedlemmar tycks ta emot strålning som förklarar för dem vilka som är arbetslösa, illa omtyckta, tokiga, homosexuella, missbrukare eller något annat - som vad folk innerst inne tycker.

Klart jag förstår att detta är en slags verklighet för sverigedemokraten - annars vore ju inte SD en sekt där anhängarna sysslade med sina primitiva ritualer.

Jag tycker inte ens att det är särskilt märkligt - sektledaren hade ju uppenbarelser redan i tidig barndom då han upplevde sig attackerad av invandrare som inte ens fanns i verklighetens Sölvesborg - och på den vägen är det nog. Nu har Åkesson samlat en hel toksekt kring sig.

Man kan inte ta ifrån en person hens upplevelser. Du upplever att du motarbetas av arbetslösa homosexuella kommunister med missbruksproblem medan den stackars Jimmie kände sig hotad av invandrare i ett invandrartomt Sölvesborg.

Tja, det är mycket med det jordiska, som Gerda Antti brukade skriva.
  • effemgea
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 08:55:51 följande:
    Är du kvar än?

Obehagligt att du motsätter dig det faktum att Åkesson blev utsatt för mena-ligister som barn, du är lite som expo-killarna du "anti-rasist" när det passar.

Undrar om det skulle låta lika dant om Åkesson råkade ha mörkt pigment, var ledare för V och hävdade att "nazister" trackade honom i Sölvesborg.

Misstänker att PK-paradoxen skulle få fullt genomslag då, SVT och SR skulle bli helt ryss, extremisterna här på forumet skulle gå berzerk och det skulle skrivas spaltmeder i våra vänsterextrema hat-medier om "hotet"

Sanningen tycks då spela mindre roll, trots att alla vet att samtliga våldsamma rasist-brott begås av Mena-bestar, vissa viftar med järnrör och andra använder sig av stenblock , Några somalier i Jordbro använde sig visst av tändvätska då dom skulle visa sin avsky för människor med vitt skinn.

Koloniseringen av vårt kära land har gått för långt, skulle nog nästan drista mig att kalla det för apartheid då vita inte kan vistas på vissa ställen. Tror det är detta som kallas för "rasifiering"

Hörde att Ullenhag talade om anti-vitism häromdagen då en svenne inte fick anställning på en pizzeria. Eller hur var det?

Om jag är kvar än?

Javisst.

Och du då? 

Har du hört Jämtlandssången, förresten?

Den börjar "Så tåga vi tillsammans bort...". Jag kan tänka mig alla dina 12.237 avlagda signaturer som redan tidigare har tågat bort från Familjeliv som tillsammans med den senaste mässar  om att de är i majoritet.

Ja herregud. Dessa sverigedemokrater.

Tack för budskapet i inboxen förresten. Ovanligt oförargligt, måste jag erkännaFlört
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 20:25:58 följande:
    Allvarligt talat, nu får ni fan ta och kamma till er. Först en massa offerkoftande om att ni minsann skulle behöva skyddad identitet om ni verkade här under era riktiga namn och direkt därpå åthävor åt SD som - jämmer och elände - försöker ta martyrpoäng på att de anser sig hotade och motarbetade av oliktänkande. Det måste vara någon form av rekord i att inte se skogen för alla träd Dorian och 75:an har slagit just nu.

Och ska man se det rent krasst tror jag inte det är någon av er som riskerar att outas för det ni skriver här. Prova att donera pengar till en så kallad "hatsajt" i stället, då kan det hända att en av landets ledande kvällstidningar i maskopi med en vänsterextrem "researchgrupp" står där och hänger ut er. Ni behöver inte ha någonting med SD att göra; inte vara med i partiet, inte rösta på dem, ingenting - finns ni med i betalningslistorna går ni inte säkra. Man måste inte hålla med Avpixlat om någonting för att tycka att ett sådant tillvägagångssätt är ett gigantiskt övertramp.

Och sen har ni mage att påstå att media inte har en särskild agenda i hur de hanterar SD, fast det torde vara uppenbart till och med för de hanneswestbergigaste av vänstermänniskor. Det är tamigfan så man baxnar. Vi kan ju summera det hela med en enkel fråga: hade det varit publicistiskt tänkbart för Expressen att publicera en löpsedel som den på valdagen 2010 riktad mot något annat parti än SD? Har ställt frågan förr men bara fått nonsenssvar. 
    Jag skulle vilja påstå att fram till senaste valet så ansträngde sig media för att ge en så ofördelaktig bild av SD som möjligt men att det skett en successiv omsvängning som innebär att man nu försöker förhålla sig neutral i beskrivningar av SD.

Att sen bilden ändå blir negativ kan man knappast beskylla media för.
  • effemgea
    Rataxes skrev 2014-04-11 20:33:42 följande:
    Tack för länkarna, en del mord är verkligen politiskt motiverade, andra är mer tveksamt. Droger och psykisk sjukdom verkar ligga bakom en stor del av morden, hade förövarna begått morden om de varit psykiskt friska eller inte missbrukat kan man ju spekulera om. Malexandermorden är knappast ett politiskt dåd, det är ju inte första gången (eller sista) som kriminella skjuter ihjäl poliser, eller hur? Peter Mangs var ju medlem i Vänsterpartiet, lite långsökt blir ju frågan om de är vänsterrelaterade mord...
    En bagatell, men iallafall.

Mangs var väl knappast vänsterpartist. Som jag minns påstod han att han varit medlem en kort sväng vid sekelskiftet, oklart varför - kanske för att lära känna fienden.

Hursomhelst. Inspiration till hatet mot invandrare fann han på avpixlats föregångare politiskt inkorrekt där han var aktiv under flera nick, men så extrem att han blev avstängd.

Jag tror inte att man längre kan avfärda terrorister, till höger eller till vänster, som ensamma galningar - i och med internet finns det ingen som är tillräckligt galen för att det inte ska vara möjligt att hitta likasinnade på nätet att inspirera och inspireras av.
  • effemgea
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:16:12 följande:
    20% av medlemmarna i SD är själva invandrare, men hur många har ens hört talas om den där bloggen tror du?
    Så klickar man inte på bloggen, så är man rasist, eller vad menar du?
    Enligt SCB är det cirka sju procent av invandrarna som sympatiserar med SD, d v s inte någon större skillnad jämfört med oss svenskar.

Det ska det väl eller inte vara, tokskallar finns det överallt. Dessutom är jag övertygad om att en majoritet av de invandrare som sympatiserar med SD kommer från Östeuropa eller typ Finland d v s ser sig som representanter för den vita sidan.
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:30:30 följande:

Förstår att ni tycker det är barnsligt att vara mot rasism, ert parti klarar ju inte av att vara tydliga i frågan.
    Men vi andra tycker det är viktigt att ibland visa att vi tar ställning och då blir vi uthängda med allsköns stämplingar.
    Hur går det ihop med din variant av yttrandefriheten..?
    Det där är obetalbar komik.

Det är ju ett oavbrutet gråtskrikande från toksekten om åsiktsförtryck här på FL, d v s att de inte ska behöva följa de regler som gäller här.

Men när vårdpersonal bryter  mot sjukhusets regler om att man inte får bära märken med ett budskap, då kacklas det utan dess like om att man inte ska få möta sektledaren med ett antirasistiskt budskap.

Tja, toksektens anhängare har inte precis någon känsla för konsekvens.

Hade det varit någon styrsel på sektledaren hade han ju bett om ett antirasistiskt märke - sekten har ju officiellt proklamerat nolltolerans mot rasism.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?