Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 03:57:47 följande:
Ser att allas vår FMGA hittat nästa budskap att trumma in med den där frenesin som bara han har. Nu är det Avpixlat som konsekvent ska omnämnas som "Ekeroths kloak". Upprepningarna av detta står som spön i backen, det är nog bara kvällstidningarna med sitt ständiga mantra "Zlatans PSG" (i stället för bara PSG) som kommer i närheten.
Apropå näthat förresten, en lite annan vinkel på det hela för er som fortfarande verkar få tuppjuck när någon har mage att påtala att allt så kallat näthat inte kommer från den "onda" sidan: någon som såg "Trolljägarna" på TV3 häromdagen? En 20-åring i Västervik hade via sin facebookgrupp "Hult hatar" publicerat en video där han gav sig på en tjej som lagt ut en film om hur hon blivit våldtagen; denne Hult valde helt enkelt att på ganska tveksamma grunder ifrågasätta att den här våldtäkten överhuvudtaget ägt rum och framförde detta på ett inte direkt smakfullt sätt. Stendumt givetvis, och visst kan man resonera som så att "skit ska skit ha" - men redan under programmet och även därefter flödade det in både hot och hat som inte var ett dugg mildare mot honom från folk som sett programmet och nu tyckte det var läge att "ge igen". Det blir lite ironiskt när ett program med syftet att "stoppa nättrollen" i stället tycks alstra dem.
Att bli upprörd och protestera är inte fel. Att däremot låta det utmynna i dödshot och önskningar om lidande osv etc är det. Och det spelar inte minsta roll vad IRM och det gardet skriver, där är alla sidor lika goda kålsupare. Hur "sjukt" sjuttiofemman än tycker det är.
Jag tror nog att SD-kramandet är ditt fokus oavsett vad avpixlat kallas.
Det är klart att avpixlat inte blir ett uns mindre fientligt mot Sverige av att kallas för just avpixlat i stället för Ekeroths kloak eller avpissat eller något annat - men det verkar vara allmänmänskligt att ändra namn på något man tycker riktigt illa om, inte förstår eller ibland till och med tycker mycket bra om.
Själv föredrar du ju att kalla mig FMGA trots att detta inte är min signatur och det är ju också rätt vanligt att ni SD-kramare drar till med beskrivningar som PK etcetera om företeelser ni inte förstår eller ogillar.
Jag tror inte att just ditt fokus skulle bli något annat än just SD-kramande oavsett vad man kallar Ekeroths kloak.
Eller har jag fel. Hur ser du på fenomenet att man på avpixlat är så till den milda grad hatiska mot Sverige att man fullständigt förlorat förmågan till källkritik?