Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 16:55:50 följande:
    I verkligheten var de så manshatande att de knivskar sig själva för att skylla på de arma patriotiska grabbarna, som bara fick blod på sig för att de försökte stoppa dem!! Om Avpixlat själv får välja!!
    Jag tror jag ska ta något mot illamående och gå in på avpixlat för att läsa kommentarerna. om nu avpixlat tar upp det inträffade.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    themia skrev 2014-03-11 17:37:13 följande:
    Jag förstår att du hyllar di Store Ledare.

När det gäller mina uppdrag för du gärna hoppas. Du lär dock inte bli bönhörd.
    Det låter betryggande! 

Jag och många med mig har lika lätt att tycka till om politik som vi har svårt att orka, vilja eller våga engagera oss för det vi tror på.

Utan sådana som du skulle demokratin gå åt helvete!
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea

Det är väl inte så svårt att förstå att sekten vill att alla ska få ta del av hatseanserna på avpixlat, så det räcker naturligtvis inte för sverigedemokraterna med den och liknande sajter, utan alla måste få skåda ljuset.

Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera.

Och de som så önskar kan gå till partiets avlopp avpixlat och tillfredsställa sig där med ett urval av brottsliga invandrare i en gemensam hatexcess.

• effemgea
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
     Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.
    Nej, men det är en vanlig missuppfattning.

Du skriver att de är tredje största parti och framröstade av svenska folket. Mig veterligt fick S, M, FP, C och MP fler röster än SD.

Är det kanske SD:s matematikexpert, Margareta Sandstedt, som har räknat ut att SD är tredje störstTomte

• effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:25:50 följande:
    KÄLLA på att SD vill att man ska placera en sverigedemokrat på varje redaktion, tack!

Varför då?

Är det inte bättre att du ber någon i din närhet tolka mitt inlägg?

Här har det ju snyftats om att medierna borde publicera bild på invandrarbrottslingar så det står härliga till.

Jag kan inte göras ansvarig för om det är så att du läst mina tankar och kommit fram till att jag egentligen tror att SD vill placera en censor på varje redaktion. Jag har bara försökt förklara vad pressfrihet är för något - och valfrihet: Sekten kan ha sina excesser på avpixlat och vi övriga kan hålla oss till andra medier. Men sekten kan inte avgöra hur media ska jobba.

Jag sysslar alltså inte med tankeläsning så jag har ingen aning om hur sektledningen ser på pressfrihet när de inte måste vara PK.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:55:59 följande:

1 Ska du vara den enda på FL som är undantagen att visa källa när man ifrågasätter din information?

2 Nej - varför skulle det vara det?

3 Har det? Jaha? Det kände inte jag till, återigen ett "fakta" som du kastar ut utan minsta tillstymmelse till källa.

4 Ursäkta men vad pratar du om? Försöker du få mig att framstå som dum? Det är helt förvirrat, ingen ordning på dina meningar. Du har inte ALLS försökt förklara någonting, du försöker däremot smutskasta, men jag skall skriva otroligt, oerhört tydligt åt dig.

Du skrev:

EFFEMGEA CITAT :

"Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."

EFFEMGEA SLUT CITAT

A: Du antyder att SD ska ha sagt att "varför kan inte vi göra som andra länder".
    B: Du antyder att SD vill placera ut "sektmedlem", vilket på fmganska blir SD-are, på VARJE REDAKTION.

Du kan antyda så det står härliga till, men så länge du inte håller med källa eller liknande, så kommer ingen ta dig på allvar.

Det är så det fungerar, även här på FL.

Jag, tror att det är bättre att du ber någon förklara mitt inlägg för dig.

Huruvida någon tar mig på allvar eller kan du inte veta, du kan inte avgöra vad alla andra tycker. Förra gången var det visst att ingen läser Nihkas inlägg.

Återkom gärna efter att du gått igenom mitt inlägg med någon annanÄpple
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-03-11 23:04:00 följande:
    Nej: www.metro.se/nyheter/moderaterna-har-tappat-2...!sZ9KMxM5PsO9w/

Vanligt folk är inte lika dumma som journalisterna...

Jag tror sverigedemokrakarna och ni som travar lite vid sidan om fäster för stor vikt vid opinionsinstitut som Yougov, Sentio och United Minds.

Enligt United Minds får Åkessons gnällorkester de sämsta siffrorna sedan september 2012, även dessa siffror bör man nog ta med en nypa salt.

Men själv tror jag att folk börjar tröttna på gråtattackerna från SD, särskilt som dessa tycks trigga attackerna från broderpartiet lite längre åt höger.

www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18510929.ab
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-11 22:47:56 följande:

Tror du att det hjälper att tala om att du inte kommunicerar med SDs partiledning om deras partiprogram här på FL utan att det handlar om konversationer mellan inläggskrivare? Drömmer
    Nä.

Därför jag bad hen att  be någon närstående om hjälp med tolkningen.

Jag förstod inte riktigt vad det var hen ville bevisa att jag brustit i.

Men ironi kan ju vara svår att uppfatta, särskilt om ingen tar den på allvar, eller möjligen tvärtomObestämd
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 23:15:56 följande:
    Noterar att 12,5 sagt "annat, vet ej, blankt".

12,5% av Moderatorernas segerröstare 2010.

Vad kommer de rösta när det väl blir dags?
    Fast det finns inte så många moderatorer, så 12,5 procent av dem är knappt en flugskit i universum
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 23:47:23 följande:
    Men jaja. Stavfels-skämt.

JA jag stavade fel. Menar så klart moderaterna och inget annat.
    Aha. Du brukar ju klaga på moderatorena, så det kanske var ett slags default-ord.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?