Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-22 17:59:12 följande:
    ...då finner du kanske inte heller något anmärkningsvärt i, att en "svensk" med somaliskt ursprung åker till Syrien för att ansluta sig till IS och kämpa för islams utbredning i världen..?
    Jag finner inget anmärkningsvärt i att just du gör den kopplingen - men jag finner den anmärkningsvärt okunnig.

Irakiska Kurdistan kan närmast ses som en nation och kurder som en folkgrupp - det förvånar mig alltså inte att en svensk kurd blir mer upprörd än jag över att Kurdistan angrips - särskilt mot bakgrund av de metoder Isis använder.

För att jämförelsen ska vara relevant så måste man i så fall se muslimer som en etnicitet och Islamiska Staten som deras gemensamma land.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-23 13:46:52 följande:
    Att jag sa "japsarna" berodde på att jag var inne i amerikanarnas tankevärld vid den tiden, för övrigt. Jag har inget emot japaner. De jag har träffat har varit både städade, trevliga och flitiga.
    Det var bara en språklig kommentar.

SD-politiker har ju ofta ett som de själva säkert ser som mustigt språk i vilket benämningar som japsare och mussar blir betydelsebärande.

Rätt tröttsamt tycker jag - men samtidigt intressant att det i sverigedemokratiskan har uppstått en slags politisk sociolekt som om den fick möjlighet att utvecklas fritt ett par årtionden till skulle bli en slags narrspegel av svenskan, nära nog totalt obegriplig för folk utanför SD-sekten.

Typ: Hon blev berikad av en musseskänk från Sjuklövern.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:41:51 följande:
    Fast det verkar ju som om muslimerna mer och mer sig som trosbröder i första hand. Som att DET börjar gå över även nationalitet, folkgrupp och hudfärg. Eftersom svarta nu kämpar sida vid sida med sina arabiska trosbröder. Du verkar inte fatta hur anmärkningsvärt det är?
    Tja, såvitt jag kan förstå är det muslimer som kämpar mot Isis - så det där med trosbröder är en sanning med mycket modifikation.

För övrigt är det inget nytt påfund att svarta och vita strider tillsammans - det kan säkert verka onaturligt för dig, men du relaterade ju till "japsarna". 

Tro mig - det var en himla massa etniciteter som stred mot japaner och tyskar under andra världskriget.

Ärligt. Du behöver inte ha mardrömmar om att Isis snart står vid Stora Bält beredda att dra vidare norrut och där Sveriges muslimer reser sig som en man för att ansluta till sina trosbröder.

Lolland ligger väl på ena sidan Stora Bält. Om du tar bort "land" från Lolland och studerar vad som blir kvar så får du på köpet ett omdöme om dina fantasier.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:42:54 följande:
    Fast ge dig nu. 
    Hur menar du då?

Den där SD-kommunpolitikern från Malmö skriver tydligen mussar och du kallar japaner för japsare.

SD-sektens språk är intressant eftersom det innehåller så mycket av förakt, hat och försök av ta ifrån människor deras mänskliga värde.

Det finns åtskilliga trådar här på FL där sektanhängare t ex har skrivit avlivat om Breiviks massmord - alltså att de människor som mördades av den främlingsfientlige terroristen ses som djur, inte människor - åtminstone utifrån svenska språkets betydelse. Vad avliva betyder på sektens språk har jag inte riktigt fått kläm på.

Hursomhelst. Sverigedemokratiskan som politisk sociolekt är en given ingång för den som vill studera och förstå SD-sekten, anser jag.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2014-08-24 22:14:44 följande:
    Gör de inte? Du får ge dem lite tid åtminstone..

Jag gör mig ond över deras genomgående propaganda riktad mot människor, inte över deras värderingar per se - du vet, OSKYLDIGA kommer i kläm via sådan propaganda. Hur OSKYLDIGA är då partiet och packet i det, när de då möter dessa anklagelser? Inte oskyldiga någon utav dem, utan partiet jobbar bevisligen såhär - ifrån Jimmie Åkessons propaganda på Twitter till Jeaninnes på Familjeliv.

Du klarar inte av att förstå skillnaden? Om inte så tror jag nog att läsarna lyckas i ditt ställe..
    Skulle tro att han gör det - han vill bara få SD-sekten att framstå som de förfördelade.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-24 23:00:05 följande:
    Personen i fråga lurar ju knappast någon som tänker efter aldrig så flyktigt, så jag vet inte vad det hela ska tjäna till. Kanske handlar det om att försöka lura sig själv, någon slags terapi eller tidsfördriv. När andra Sdare spelar med är det ju bara ett tecken på desperation.
    Knepigt det där.

Jag har faktiskt tänk en del på just detta, utifrån perspektivet att jag är tveksam om jag skulle kunna göra en så bra satir av en sverigedemokrat som personen i fråga ordnar alldeles på egen hand.

Jag tror det handlar om perspektiv - när den här personen skriver tårdrypande pekoral om de ädelmodiga svenskvännerna i SD brukar stora delar av klanen applådera frenetiskt - men så kommer det någon pk-människa och punkterar sagoberättelsen och då fallerar impulskontrollen och fram kryper en människosyn som till och med blir lite väl magstark för SD-klanen här på FL.

Skulle vi pk-ister bara lämna hen ifred skulle FL innehålla en uppsjö av trådar där unga kvinnor bekänner att de blivit frälsta och numer böjer sina huvuden inför Åkessons briljans - alltså trådar där den unga kvinnan successivt inte skulle bli allt mer upprörd och till slut fullständigt förlora självbehärskningen.

Jag tror inte att det är avsikten att det alltid ska kajka ur.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-24 23:34:02 följande:
    Visst är det så. När man hela tiden måste förställa sig för att inte uteslutas måste det pysa ut någonstans.
    Visst - och det  är ju inte bara sektens ledargarnityr som försöker tömma sig på hat ibland.

Fast det är väl med hat som med kärlek - att ju mer man ger desto mer finns det kvar att ge.

Snart står Isis vid Stora Bält och alla Sveriges muslimer reser sig som en man beredda att införa sharia i SverigeTomte
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-25 07:37:02 följande:
    Alla som hatar djurplågeri enligt halal bör kolla på denna visserligen några år gamla, men ack så viktiga video där Reinfeld visar att han stödjer halal och djurplågeri.

Så ni som är mot lidande för djur vid slakt bör kolla den den videon innan ni röstar M.
    Är du riktigt, riktigt säker på att det halalslakt som praktiseras i Sverige är mer plågsam än vanlig slakt?

Min uppfattning är att det inte är så - att det alltså snarare borde vara en skärpt lagstiftning kring slakt som se som värnar extra om djuren borde förespråka.

Jag tror inte djur är som sverigedemokrater att det värsta tänkbara lidandet är att behöva  vara i närheten av en muslim.

Vill du att jag ska kolla upp vilka regler som gäller för slakt i Sverige åt dig?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2014-08-24 23:32:02 följande:
    Den etiska kompassen pekar konstigt hos vissa - som om det fanns en gräns för hur mycket skit man borde kasta mot sådan här propaganda och mot figurerna bakom den, innan det plötsligt blir magiskt synd om upphovsmakarna själva.

Svensken ska inte behöva ha den här äcklig propaganda på sitt samvete men nu har vi detta, tack vare våra "sverigevänner" som tror sig veta ett dyft om stolthet.
    Ja, det där är ett märkligt fenomen.

Sparkas det på någon som ligger så kommer vissa att försöka ingripa för att stoppa aktiviteten - medan andra då kommer att bli upprörda över detta och ömsint förklara - men ser ni inte att han har fått ont i sparkfoten. Ha lite medkänsla nu.

Bildligt talat, alltså.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-25 12:27:50 följande:
    De (nu senast den här skånska SD-damen som skrev om "negroider" och whatnot i diverse kommentarsfält) är så pass bra på att kasta skit på sig själva. Det är SÅ SD förlorar väljare - inte på att nåt jävla digestivekex sitter och antyder att alla som röstar på SD (vare sig de faktiskt är rasister eller bara vanliga missnöjesröstare) eller har tänkt i de banorna är mindre värda än andra. Men det vill liksom aldrig gå in hos er.
    Det är möjligt - men alla kan nog drabbas av en viss övermättnad på toksektens lögner.

Du är ju knappast okunnig eller har svårt att orientera bland all information som SD-sekten tillhandahåller.

Vad tycker du om halalslaktsklippet som Bejje länkar till. Tror du att slakten som visas har något med Sverige eller Reinfeldt att göra?

Det gör inte jag - den visar i stället bara att sektens propaganda är ohederlig. Alltid finns det väl någon som inte förstår att man kan klippa ihop olika inslag för att åstadkomma de effekter man önskar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?